gardeshban.ir

ساحل جمیرا، از سواحل بسیار زیبا و دیدنی شهر دبی است که سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.
کد خبر: ۴۶۱۷۹
تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۰-1400 July 24
گردشبان (gardeshban.ir) :
ساحل جمیرا، از سواحل بسیار زیبا و دیدنی شهر دبی است که سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. این ساحل، به عنوان یکی از بهترین ساحل های شهر دبی شناخته شده است و به یک مقصد اصلی برای گردشگران خارجی و محلی تبدیل شده است.

ساحل جمیرا، یکی از ساحل های شلوغ و سرشار از امکانات و تفریح در شهر دبی است. دبی، بزرگ ترین و بهترین شهر ایالات متحده عربی است. شهر دبی، از بیشتر جهات به عنوان یک شهر توریستی شناخته می شود و سالانه گردشگران بسیار زیادی از این شهر و اماکن دیدنی آن، بازدید می کنند.

ساحل جمیرا، تنها یکی از مراکز تفریحی و گردشگری شهر دبی محسوب می شود. برج ها و آسمان خراش های بزرگ و زیبایی که در شهر دبی قرار دارند، و همچنین جزایر مصنوعی ساخته شده در این شهر، باعث شده اند که دبی به یکی از بهترین مقصد ها برای گردشگران از سرتاسر جهان تبدیل شود.

تفریحاتی که در ترکیه وجود دارند، توصیف نشدنی هستند و تنها با سفر به دبی، می توان تفریحاتی را تجربه کرد که در کمتر نقاط جهان وجود دارند.

ساحل جمیرا و امکانات آن
 
به طور کلی، ساحل جمیرا به عنوان یکی از زیبا ترین سواحل دبی و جهان شناخته می شود. شن طلایی رنگ ساحل جمیرا، به زیبایی آن چندین برابر می افزاید. ساحل جمیرا، از سواحل خلیج فارس است. 

ساحل جمیرا، به اندازه ای مورد توجه گردشگران قرار گرفته است و طرفداران خودش را پیدا کرده است که کمتر تور مسافرتی دبی یافت می شود که در لیست خود، بازدید از ساحل جمیرا را قرار نداده باشد. ساحل جمیرا، به عنوان بهترین ساحل برای پیاده روی شناخته شده است و حدود سه کیلومتر امتداد یافته است.

ساحل جمیرا، به عنوان یک منطقه مسکونی نیز مورد استفاده قرار گرفته است و می توان در این ساحل، خانه های بزرگ و زیبایی را مشاهده کرد. بعضی از این خانه ها، برای اقامت مسافران طراحی شده اند. 

ساحل جمیرا، به طور کلی از سه بخش تشکیل شده است. بخش شرقی، بخش غربی و بخش مرکزی ساحل جمیرا، سه بخش تشکیل دهنده ی این ساحل هستند. بخش مرکزی ساحل جمیرا، شامل تفریحات و امکانات فراوانی می شود که گردشگران و بازدید کنندگان می توانند از آنها استفاده کنند و لذت ببرند. برای مثال، جت اسکی، موج سواری، شاتل و... از جمله تفریحاتی هستند که می توانید آنها را در بخش مرکزی ساحل جمیرا تجربه کنید.

بخش شرقی و بخش غربی ساحل جمیرا، تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند و افرادی که دوست دارند در آب های خلیج فارس شنا کنند، می توانند در این بخش ها به شنا کردن بپردازند. نکته مهمی که باید هنگام شنا در این ساحل به آن دقت کرد، این است که بخش هایی از این ساحل، برای شنا مناسب نیستند و ممکن است ورود به این بخش ها، برای گردشگران خطر آفرین باشد. مسئولین ساحل جمیرا، با گذاشتن علامت های اخطار، این مکان های پر خطر را مشخص کرده اند و وارد شدن افراد به آب این مناطق برای شنا کردن، ممنوع است.
 
یکی دیگر از امکانات مربوط به ساحل جمیرا، وجود نجات غریق ها در ساحل است. این نجات غریق ها، از خبره ترین نجات غریق ها هستند و به صورت حرفه ای آموزش دیده اند. در نتیجه، اگر خطری به وجود آمد، نیازی به نگرانی نیست، زیرا غریق نجات های خبره، برای شرایط خطر آفرین آماده هستند.

یکی دیگر از امکانات و تفریحات ساحل جمیرا، امکان غواصی کردن در زیر آب ها و مشاهده زیر آب های خلیج فارس است. 

رستوران ها و کافه های موجود در ساحل جمیرا، به گردشگران خدمات ارائه می دهند. رستوران های موجود در ساحل جمیرا، از نیرو های کار خبره تشکیل شده اند و غذاهایی را از سرتاسر جهان به مردم ارائه می دهند.

یکی از پرطرفدار ترین تفریحاتی که در ساحل جمیرا وجود دارد، شتر سواری است. شتر، حیوانی است که در مناطق کویری خاورمیانه و آفریقا زندگی می کند. گردشگران از سراسر جهان، به این مناطق کویری سفر می کنند و سوار شدن بر روی شتر را تجربه می کنند. 

شهر دبی، در یک منطقه جغرافیایی گرم قرار گرفته است. در نتیجه، ساحل جمیرا، تقریبا در تمام فصول سال گرم است. اما در برخی از اوقات، گرمای این ساحل، به اندازه ای زیاد است که برای گردشگران غیر قابل تحمل است. از این رو، سایبان هایی در ساحل جمیرا وجود دارند که گردشگران می توانند در سایه آنها قرار بگیرند و از منظره دریا لذت ببرند. 

محوطه بازی برای کودکان، از مهم ترین امکانات ساحل جمیرا است و وجود آن برای برخی از والدین به یک ضرورت تبدیل شده است. محیط بازی کودکان در ساحل جمیرا، کاملا بی خطر بوده و بر اساس استاندارد های جهانی ساخته شده است. در نتیجه، گردشگرانی که با فرزندان خود به این ساحل می آیند، می توانند کودکانشان را بدون هیچگونه نگرانی، به محوطه بازی کودکان در ساحل جمیرا بفرستند.

بازی های ساحلی، از دیگر تفریحاتی است که می توان آن ها را در ساحل جمیرا تجربه کرد. فوتبال ساحلی، والیبال ساحلی، قایق سواری و... تفریحاتی هستند که می توانید آنها را در ساحل جمیرا تجربه کنید.

هتل های بسیار معروف و بزرگی که در کنار ساحل جمیرا قرار دارند، باعث می شوند که گردشگران بیشتری بخواهند در نزدیکی ساحل جمیرا اقامت داشته باشند و در هر زمانی که خواستند، از این ساحل بازدید کنند.

همانطور که پیش تر به آن اشاره شد، ساحل جمیرا، در بعضی از فصل های سال به اندازه ای گرم است که می تواند برای گردشگران و حتی افراد محلی آزار دهنده باشد. در نتیجه، زمان بازدید از ساحل جمیرا می تواند بسیار مهم باشد.

تابستان، گرم ترین فصل سال است و گردشگران کم تری در این فصل از شهر دبی و ساحل جمیرا دیدن می کنند. بهترین زمان برای سفر به شهر دبی و بازدید از ساحل جمیرا، فصل پاییز و زمستان است. البته اگر گرمای هوا شما را زیاد آزار نمی دهد، می توانید تا اواخر فصل بهار نیز از ساحل جمیرا دیدن کنید. 

برای رسیدن به ساحل جمیرا، باید وارد جاده جمیرا در شهر دبی شوید. در بخشی از جاده جمیرا، ساحل جمیرا به امتداد سه کیلومتر واقع شده است. البته باید به این نکته نیز توجه کرد که می توانید با مترو نیز به ساحل جمیرا دسترسی داشته باشید. 

هزینه ورود به ساحل جمیرا

ورود به ساحل جمیرا، کاملا رایگان است و نیازی به پرداخت پول نخواهید داشت. البته برای استفاده از برخی از امکانات ساحل جمیرا، باید هزینه پرداخت کنید. برای مثال، اگر می خواهید که غواصی را در این ساحل تجربه کنید، باید پول بپردازید. هزینه پارکینگ ساحل جمیرا، در ساعات معینی رایگان است، اما در زمان های دیگر باید برای ورود به پارکینگ ساحل جمیرا، هزینه پرداخت کنید.

سخن پایانی

شهر دبی، از بهترین و پر امکانات ترین شهرهای جهان است که توانست تنها در طول چند سال، به بزرگ ترین پیشرفت ها دست پیدا کند و در فهرست بهترین شهرهای جهان قرار بگیرد. اگر می خواهید که به شهر دبی سفر کنید، بازدید از ساحل جمیرا را فراموش نکنید، زیرا ساحل جمیرا، به عنوان یکی از بهترین مکان های گردشگری در دبی شناخته شده است.

ساحل جمیرا؛ یکی از زیباترین سواحل جهان در دبی+عکس

ساحل جمیرا؛ یکی از زیباترین سواحل جهان در دبی+عکس

ساحل جمیرا؛ یکی از زیباترین سواحل جهان در دبی+عکس

ساحل جمیرا؛ یکی از زیباترین سواحل جهان در دبی+عکس

ساحل جمیرا؛ یکی از زیباترین سواحل جهان در دبی+عکس

ساحل جمیرا؛ یکی از زیباترین سواحل جهان در دبی+عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار