gardeshban.ir

روستای کمرد یکی از روستاهای زیبا و خوش آب‌وهوای بخش جاجرود و از روستاهای اطراف تهران است که در ۲۵ کیلومتری شرقی تهران و در مسیر جاده آبعلی، بین بخش جاجرود و شهر جدید پردیس قرار دارد.
کد خبر: ۴۶۲۲۳
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۰-1400 July 25
گردشبان (gardeshban.ir) :
روستای کمرد یکی از روستاهای زیبا و خوش آب‌وهوای بخش جاجرود و از روستاهای اطراف تهران است که در ۲۵ کیلومتری شرقی تهران و در مسیر جاده آبعلی، بین بخش جاجرود و شهر جدید پردیس قرار دارد. 

این روستا آب‌وهوای کوهستانی و معتدلی دارد و در فصل‌های بهار و تابستان میزبان گردشگران زیادی است. شب‌های خنک این روستا ‌می‌تواند لحظات آرامش‌بخشی را برای شما فراهم کند. 

آبشار کمرد پردیس؛ طبیعتی خوش آب‌وهوا در کنار تهران +عکس

آبشار کمرد که در شمال روستا واقع‌شده است، دارای سنگ‌های زیبا و پوشش درختی انبوه چنار و نارون است که این پوشش درختی، سایه‌های بزرگی را در اطراف آبشار کمرد ایجاد کرده و مکان بسیار مناسبی را برای چادر زدن فراهم آورده است. این آبشار به دلیل ارتفاع تقریباً ۲۰ متری، به آبشار ۲۰ متری در میان مردم محلی زبانزد است. 

در دیواره آبشار کمرد یک غاری معروف به غار چهل دختر قرار دارد که از دیگر جاذبه‌های این روستا به شمار می‌آید. بسته به پرآب یا کم‌آب بودن سال، ممکن است آبشار کمرد در فصول پاییز و زمستان خشک باشد. بنابراین، سفر مارکت توصیه می‌کند که بازدید از آبشار کمرد را در فصل بهار و تابستان انجام دهید.

حتی اگر آبشار کمرد خشک باشد، به دلیل شگفت‌انگیز بودن دره‌ها و غارهای زیبای اطراف آن، در تمام فصول سال دیدنی است. در پشت آبشار کمرد، یک غاری معروف به غار چهل دختر قرار دارد. نام‌گذاری این غار به «چهل دختر» به این دلیل است که مردم محلی این روستا معتقدند در سال‌های خیلی دور، چهل دختر به این غار رفتند و برنگشتند. 

این نام‌گذاری شبیه افسانه «بش‌قارداش» در بجنورد است. از موارد جالب روستای کمرد، وجود سنگ‌هایی است که بویی شبیه به نفت دارند. هرچند که دلیل متقاعدکننده‌ای برای وجود نفت در این منطقه نیست. همچنین طبیعت اطراف آبشار کمرد مناسب دوچرخه‌سواری در هوایی به‌دوراز آلودگی است و تورهای زیادی این مکان را برای دوچرخه‌سواری انتخاب می‌کنند.

آبشار کمرد پردیس؛ طبیعتی خوش آب‌وهوا در کنار تهران +عکس

چرا بازدید از آبشار کمرد پردیس را پیشنهاد می کنیم؟

• آب‌وهوای معتدل بهاری و خنک
• مقصدی تمیز و پاک برای دور شدن از آلودگی تهران
• آرامش منطقه
• وجود مناظر زیبا و سرسبز در کنار آبشار
• نزدیکی به تهران

چگونه به آبشار کمرد پردیس برویم؟

برای رسیدن به آبشار کمرد، باید به جاده تهران-فیروزکوه بروید. در این مسیر، پس از طی ۲ کیلومتر بعد از جاجرود، به منطقه کمرد خواهید رسید. در مسیر این منطقه، کارگاه‌ها و کارخانه‌های زیادی است. با رسیدن به منطقه کمرد، بعد از اولین دوربرگردان دور بزنید و وارد راه اصلی روستای کمرد شوید. در این مسیر، پس از طی ۱.۵ کیلومتر به روستای کمرد می‌رسید. برای دسترسی به آبشار کمرد، باید ادامه راه را پیاده طی کنید. مسیری سرسبز و خوش آب‌وهوا که بعد از تقریباً ۱ کیلومتر، به آبشار کمرد خواهید رسید.

جاهای دیدنی نزدیک به آبشار کمرد پردیس

در روستای کمرد، دو امامزاده به نام‌های طیب ابن طاهر که منتسب به امام سجاد است و در قدیم به‌عنوان منزل کدخدای ده مورد استفاده قرار می‌گرفت و دو برادران که در نزدیکی چشمه‌ای به همین نام است، قرار دارد. در روستای تاریخی کمرد، همچنان خانه‌های قدیمی و باصفایی دیده می‌شود که می‌توان در هنگام پیاده‌روی به سمت آبشار از دیدن آن‌ها لذت برد. 

غارهای زیبایی در این منطقه وجود دارد که از دیگر جاهای دیدنی نزدیک به آبشار کمرد هستند. همچنین، قله آرا کوه که آب آبشار کمرد از آن سرچشمه می‌گیرد، در نزدیکی این آبشار قرار دارد. 

برای رسیدن به قله آرا کوه، می‌توانید از سمت راست آبشار به سمت بالا حرکت کرده و بعد از حرکت به سمت شمال، می‌توانید علاوه بر قله آرا کوه، قسمتی از روستاهای لواسان و سد لتیان را مشاهده کنید. در شمال شرقی روستای کمرد، طبیعت زیبایی در اطراف یک رودخانه فصلی وجود دارد که به لواسانات ختم می‌شود.
آبشار کمرد پردیس

هتل ها و اقامتگاه های نزدیک به آبشار کمرد پردیس

در اطراف آبشار کمرد، هتل یا اقامتگاهی وجود ندارد. منتهی، می‌توانید در اطراف آبشار کمرد از فضای خوش آب‌وهوای آنجا استفاده کرده و چادر بزنید. همچنین، با هماهنگی با متولی‌های دو امامزاده روستا، می‌توانید شب را در امامزاده‌ها سپری کنید. 
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار