gardeshban.ir

ییلاق جواهردشت سیاهکلرود یکی از مناطقی است که می‌توانید برای گشت‌وگذار تابستانه در یک آب و هوای خنک آن را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهید.
کد خبر: ۴۶۲۲۴
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۰-1400 July 25
گردشبان (gardeshban.ir) :
ییلاق جواهردشت سیاهکلرود یکی از مناطقی است که می‌توانید برای گشت‌وگذار تابستانه در یک آب و هوای خنک آن را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهید. منطقه‌ای زیبا و سرسبز که در همان نگاه اول شما را سر ذوق می‌آورد. 

در زبان گیلکی جواهردشت را جوردشت می‌گویند. این منطقه حفاظت شده از مجموعه‌ای کامل از جنگل‌های هیرکانی و حیات وحشی را به خود اختصاص داده است و درختان بلوط و خرمندی در جنگل‌های اطراف جواهردشت سر به فلک کشیده‌اند. 

گردشگرانی که می‌خواهند با رزرو بلیط هواپیما به این ناحیه سفر کنند، باید بلیط خود را به مقصد رامسر تهیه کنند و سپس از آن جا به جواهردشت بروند.

دشت‌های وسیع و سرسبز، یک مکان عالی برای کمپ زدن است تا بتوانید روز خود را در دل طبیعت و هوای لذت‌بخش این منطقه شروع کنید. در مسیر ییلاق، تپه‌ها و دره‌های سرسبز بی نظیری را در هم می‌نوردید تا در نهایت به ییلاق جواهردشت سیاهکلرود برسید. البته در این قسمت ممکن است به عشایر بربخورید که در گوشه و کنار دشت زندگی خود را گسترانده‌اند. برخی از آن‌ها به زیبایی بخش‌هایی از دشت را حصارکشی کرده‌اند که این حصارهای دست‌ساز بر زیبایی منطقه افزوده است.

دشت گسترده و سرسبز، مملو از چشمه‌سارهای بی‌نظیری است که در جای‌جای آن رخنمون کرده‌اند. همچنین هوای پاک و پر از اکسیژن خالص انرژی مضاعفی هم به شما می‌دهد و خستگی روزهای پرکار را از تنتان بدر می‌کند.

ییلاق جواهردشت سیاهکلرود؛ طبیعتی حیرت انگیز در رامسر+عکس

روستای زیبای جواهردشت در ارتفاعات شهرستان رودسر و ۲۶ کیلومتری سیاهکلرود واقع شده است. در ساعت‌هایی از روز می‌توانید پدیده اقیانوس ابر را در اطراف آن ببینید و از دیدن این همه زیبایی بی نظیر طبیعی لذت ببرید. 

مناظر فوق‌العاده‌ای که در جواهردشت می‌بینید، همان چیزی است که برای یک استراحت کوتاه میان تعطیلی به آن نیاز دارید. مسیر دسترسی به این منطقه هم چندان پیچیده نیست و می‌توان یک تعطیلات ۲ یا سه روزه را در این محیط سرسبز و مخملین گذراند.

چرا بازدید از ییلاق جواهردشت سیاهکلرود را پیشنهاد می‌کنیم؟

این روزها که خستگی کار و فعالیت زیاد باعث شده تا داشتن یک اوقات فراغت چند روزه هم برای هرکسی نعمت محسوب شود، باید از این اوقات نهایت بهره را ببرد. چه بهتر که دل را به طبیعت بزنیم و تمام انرژی منفی خود را به دل طبیعت بسپاریم. به این صورت با انرژی مضاعف بر سر کار برمی‌گردیم. هرچند مقاصد گردشگری مختلفی وجود دارد اما ییلاق جواهردشت سیاهکلرود با ویژگی‌های جذاب خود می‌تواند موردپسند گردشگران زیادی باشد. ویژگی‌های خاص این منطقه شامل موارد زیر هستند:

• طبیعت سرسبز و بکر
• همنشینی با چشم سارهای متعدد در دشت
• مسیر زیبا و سرسبز
• تماشای پدیده اقیانوس ابر در بالای سطح زمین
• گشت‌وگذار در جنگل سر به فلک کشیده و تماشای درختان بلوط
• آب و هوایی باطراوت و تمیز

ییلاق جواهردشت سیاهکلرود؛ طبیعتی حیرت انگیز در رامسر+عکس

ویژگی‌های طبیعی و گردشگری برجسته

طبیعت بهترین پناهگاه برای انسان پس از یک خستگی مفرط است تا بتواند به سرعت خود را با نشاط کرده و پر انرژی و سرحال شود. پس بهتر است که در یک تعطیلات کوتاه، دست به کار شوید و بلیط لحظه آخری گرفته و خود را به مقاصد گردشگری بی‌نظیر برسانید. در فصل‌های گرم، بیشترین طرفدار را استان‌های شمال کشور دارند تا از آب و هوای بی نظیر این منطقه لذت ببرند.

هنگامی که پای در مسیر ییلاق جواهردشت سیاهکلرود می‌گذارید، دو طرفه جاده درختان و جنگل‌های سر به فلک کشیده دیده می‌شود. پس از این که مسیر سرسبز را پشت سر می‌گذارید تا به جواهردشت برسید، تپه‌ها و دره‌های سبزپوش با گونه‌های گیاهی متنوع و گل‌های مختلف مانند گل‌های رنگارنگ گاوزبان در آنها از خاک بیرون زده‌اند و جواهردشت را زیباتر کرده‌اند.

کوه‌های سر به فلک کشیده اطراف هم بر زیبایی دشت سرسبز دامنه کوه می‌افزاید. اگر در بهار برای دیدن جواهردشت اقدام کنید برف‌های روی کوه یک تضاد زیبایی با محیط سرسبز اطراف خود دارند. هنگامی که رطوبت هوا بالا است، پدیده زیبای اقیانوس ابر در دشت توجه شما را به خود جلب می‌کند. این پدیده ممکن است در هر جای دیده نشود؛ ابرها را به زیبایی زیر پای‌تان احساس می‌کنید که در حال گشت و گذار هستند و در دره‌ها جا خوش کرده‌اند.

طبیعت وحشی پر از گونه‌های درختان مختلفی مانند بلوط، خرمالوی وحشی، توسکا، افرا و ... است. همچنین گل‌های پامچال و بنفشه بوته‌های تمشک در سراسر مسیر خودنمایی می‌کند.

ییلاق جواهردشت سیاهکلرود؛ طبیعتی حیرت انگیز در رامسر+عکس

چگونه به ییلاق جواهردشت سیاهکلرود برویم

با توجه به اینکه از کدام شهر می‌آیید، مسیرهای مختلفی سر راهتان قرار می‌گیرد. اگر از رامسر به سمت ییلاق جواهردشت بروید تا چابکسر یک مسافت ۱۲ کیلومتری را طی می‌کنید. در ۲۰ کیلومتری چابکسر، ورودی جاده سیاهکلرود قرار دارد. روستای جواهردشت در ابتدای ورودی جاده سیاهکلرود است و روستاهای مختلف مانند قاسم‌آباد، گاوماست و تله میان نیز در مسیر قرار دارند.

حدود ۲۵ کیلومتر تا خروجی جاده جواهردشت فاصله است. اگر خودروی آفرود دارید به‌راحتی تا ارتفاعات می‌روید. در غیر این صورت بهتر است در روستای خیاط محله خودروی را پارک کنید و با ماشین‌های محلی به این منطقه بروید. پس از گذشتن از امامزاده نقره عباس یک مسیر تقریباً صعب از عبور است که شما را به ییلاق جواهردشت می‌رساند.

جاهای دیدنی نزدیک به ییلاق جواهردشت سیاهکلرود

دیدنی ییلاق جواهردشت سیاهکلرود ممکن است شما را سیر نکند؛ اما وقت را از دست ندهید. اطراف این دشت مکان‌های مختلفی وجود دارند که می‌توانند بهترین خاطرات را برای شما بسازند. در نزدیکی جواهردشت چشمه‌ها و دشت‌های سرسبز و زیادی هست که می‌توانید در کنار آنها کمپ بزنید و اقامتی چند روز را برای خود برگزینید.

یک روز را می‌توانید برای صعود به قله سماسوس اختصاص دهید. این قله زیبا ممکن است حدود ۶ ساعت شما را به خود مشغول کند. سماسوس امکان کوهنوردی جذابی را در یک طبیعت سرسبز به شما می‌دهد و سالانه افراد زیادی به این منطقه سر می‌زنند. از بالای سماسوس می‌توانید در یک سمت طبیعت سرسبز و در سمت دیگر دریای خزر را ببینید.

امامزاده نقره عباس هم یک مکان معنوی در ورودی روستای جواهردشت بوده که مکان مناسبی برای آرامش و معنویت است.

منطقه حفاظت شده سرولات در مسیر جاده ییلاقی است که با پوشش گیاهی و معطر، شما را مهمان طبیعت زیبای خود می‌کند. روستاهای اطراف جواهردشت مانند روستای قاسم‌آباد جذابیت‌های خاص خود را دارند. سوغات چادر شب دستباف را هم از این روستا می‌توانید خریداری کنید. قاسم‌آباد به‌عنوان روستای ملی چادرشب بافی در آثار ملی ایران ثبت شده است.
 
هتل‌ها و اقامتگاه‌های نزدیک به ییلاق جواهردشت سیاهکلرود

حال که از گشت‌وگذار لذت برده‌اید و روز را به پایان رسانده‌اید، باید برای اقامت تا نیز فکری بکنید. امکان کمپ زدن در دشت ییلاق جواهردشت سیاهکلرود وجود دارد. همچنین در روستاهای نزدیک، کلبه‌های چوبی و اقامتگاه‌های بوم‌گردی مختلفی وجود دارند که پذیرای شما هستند. همچنین خانه‌های روستایی نیز ممکن است برای اقامتتان جذاب باشد. اگر هم علاقه‌مند به اقامت در هتل هستید، از هتل‌های رودسر می‌توانید بهره ببرید.

• فاصله تا هتل آپادانا رودسر حدود ۴۵ کیلومتر

• فاصله تا اقامتگاه‌های بوم‌گردی روستاها حدود ۵ کیلومتر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار