gardeshban.ir

سوپ «آخو بلانکو» (Ajo blanco)، نوعي سوپ بادام و سير است که جزو سوپ‌هاي سرد جنوب اسپانيا محسوب مي‌شود و در فصل گرم سال طرفداران زيادي دارد.
کد خبر: ۴۶۲۲۶
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۰-1400 July 25
گردشبان (gardeshban.ir) :
سوپ «آخو بلانکو» (Ajo blanco)، نوعي سوپ بادام و سير است که جزو سوپ‌هاي سرد جنوب اسپانيا محسوب مي‌شود و در فصل گرم سال طرفداران زيادي دارد.



اين سوپ بادام و سير با بادام مارکونا، نوعي بادام اسپانيايي، مزه‌اي فوق‌العاده پيدا مي‌کند که بايد براي مدت يک شب در آب خيسانده شود. به اين ترتيب،‌ بادام راحت‌تر پودر شده و خامه‌اي مي‌شود.

مواد لازم براي ۴ تا ۶ نفر:

يک پيمانه بادام۲ تکه نان تست
يک حبه سيريک تا ۲ قاشق چاي‌خوري سرکه
يک عدد سيب خردشده بدون پوست نمک به ميزان لازم
يک پيمانه آب سرد يک‌چهارم پيمانه روغن زيتون
انگور سبز (اختياري)

طرز تهيه سوپ آخو بلانکو

نان‌هاي تست را به تکه‌هاي کوچک ببريد و آب سرد و سرکه را به آن اضافه کنيد. سپس اين مخلوط را در غذاساز بريزيد. بادام را از شب قبل در آب بخيسانيد، پوست آن را بگيريد و به باقي مواد بيفزاييد. سيب خردشده که پوست آن را از قبل گرفته‌ايد و همين طور سير را اضافه کنيد و همه مواد را با غذاساز بزنيد تا پوره نرمي به دست آيد. سپس طعم آن را بچشيد و در صورت نياز به آن نمک و سرکه بزنيد. 

در اين مرحله غذاساز را روشن کرده و روغن زيتون را به‌تدريج به مواد اضافه کنيد. سوپ شما آماده است، فقط بايد آن را در يخچال بگذاريد تا خنک شود. در صورتي که عجله داريد، زماني که مواد هنوز در غذاساز است، مقداري يخ در آن بريزيد و خوب مخلوط کنيد. در نهايت نيز اين سوپ اسپانيايي را با مقداري انگور تزيين و سرو کنيد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار