gardeshban.ir

نتایج تحقیق باستان‌شناسان بر روی بقایای کشف‌شده یک مرد نشان می‌دهد، این مرد ثروتمند قرون‌ وسطایی جنگجویی بوده که برای ظاهر خود بسیار اهمیت قائل بوده است.
کد خبر: ۴۶۲۲۹
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۰-1400 July 25
گردشبان (gardeshban.ir) :
باستان‌شناسان اخیرا گزارش کردند مرد ثروتمندی که حدود ۱۵۰۰ سال پیش در آلمان کنونی درگذشته در حقیقت یک جنگجوی حرفه‌ای بوده است.

شانه‌ای در آلمان که بیش از هزار سال قدمت دارد+عکس

این مرد که در زمان مرگ بین ۴۰ تا ۵۰ سال داشته همراه با سلاح‌های نفیس و یک اسب دفن شده است. با این حال لوازم پیرایشی همچون دو قیچی و یک شانه حکاکی‌شده از جنس عاج که به نظر می‌رسد برای شانه کردن ریش و مو مورد استفاده قرار می‌گرفته نیز در قبر این مرد جنگجو کشف شده است.

باستان‌شناسان همچنین قبر دیگری را که متعلق به یک زن ۳۰ تا ۴۰ ساله بوده است کشف کرده‌اند. در قبر این زن علاوه بر جواهرات و غذا یک کاسه سرخ سرامیکی باکیفیت که به نظر می‌رسد در شمال آفریقا ساخته شده باشد نیز کشف شده است.

شانه‌ای در آلمان که بیش از هزار سال قدمت دارد+عکس

گمان می‌رود قدمت هر دو این قبرها به قرن ششم میلادی برسد. با این حال به گفته کارشناسان وجود شانه عاجی و کاسه سرامیکی در قبرهای این دوره از تاریخ به هیچ وجه معمول نیست. بنابراین گمان می‌رود این کالاها در آن دوره جزء کالاهای لوکس محسوب می‌شده‌اند.

با مرمت شانه عاجی مشخص شد اشکالی از حیوانات بر روی هر دو وجه این شانه حکاکی شده است. بر روی این شانه حیواناتی همچون غزال‌ها درحالی به تصویر کشیده شده‌اند که گویی می‌خواهند از حیوانات درنده بگریزند.

کشف شانه در قبرهای قرون وسطی معمول است با این حال این شانه‌ها معمولا از چنین کیفیت بالایی برخوردار نیستند. کشف آثار حکاکی‌شده از جنس عاج در قبرهای قرن ششم نادر است و تاکنون تعداد بسیار اندکی از شانه‌های عاجی حکاکی‌شده متعلق به این دوران کشف شده است. همچنین شانه‌های حکاکی‌شده متعلق به این دوران بیشتر مفاهیم مرتبط با مسیحیت را به تصویر می‌کشند و اثری از صحنه‌های شکار بر روی آن‌ها نیست.

شانه‌ای در آلمان که بیش از هزار سال قدمت دارد+عکس

در کنار اسکلت این مرد قرون‌ وسطایی یک اسب به همراه سلاح‌هایی همچون یک تبر جنگی، سپر و یک شمشیر بلند کشف شده است که نشان ‌می‌دهد این مرد از جایگاه مهم و ثروت برخوردار بوده است.

در قبر زن نیز مواد غذایی همچون تخم‌مرغ درکنار ابزار چوبی برای نخ‌ریسی کشف شده است. با این حال اثر تاریخی قابل توجه قبر این زن همان کاسه سرامیکی است که بر روی آن نوشته‌هایی نیز نقش بسته است. گمان می‌رود این نوشته‌ها همان نام مالک کاسه باشند با این حال تحقیقات درباره این اکتشافات همچنان ادامه دارد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار