gardeshban.ir

مرداب دیوک کلاردشت با حال و هوای وهم برانگیز خود در کنار زیبایی بی‌نظیری که دارد نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.
کد خبر: ۴۶۲۶۶
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۰-1400 July 26
گردشبان (gardeshban.ir) :
مرداب دیوک کلاردشت با حال و هوای وهم برانگیز خود در کنار زیبایی بی‌نظیری که دارد نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. هر چند برای دیدن این مرداب زیبا باید ساعتی را پیاده‌روی کنید؛ اما جلوه‌های زیبای آن به گونه‌ای است که مانند یک جاذبه قوی گردشگران را از سراسر دنیا به سمت خود می‌کشاند. به‌خصوص در اواخر بهار و فصل تابستان گروه‌های زیادی برای دیدن این مرداب به سمت مازندران می‌روند. حتی برخی از آنها شب را نیز در کنار مرداب کمپ می‌زنند و زمان بیشتری را به دیدن این مکان آرامش‌بخش و جذاب می‌گذرانند. 

مرداب دیوک کلاردشت؛ طبیعت وهم برانگیز و عجیب مازندران +عکس

البته این مرداب به دلیل اینکه از منطقه شهری دور است، سر و صدایی در آن به گوش نمی‌رسد و شب می‌توانید نهایت آرامش را تجربه کنید. با صدای گنجشکان آوازخوان صبح از خواب بیدار می‌شوید.

راز و رمزهایی در مورد چگونگی پیدایش مرداب وجود دارد که همین امر هم جذابیت آن را برای گردشگران بیشتر کرده است. این آبگیر بزرگ در تابستان دارای سطحی پر از خزه است که اگر کسی ناآشنا با محیط شب به این منطقه برود ممکن است به‌سادگی در آن غرق شود. ظاهر عجیب و غریب مرداب باعث شده تا مکانی مناسب برای فیلم‌های ترسناک و هیجان‌انگیز باشد. 

از طرفی گاهی اوقات مه زیبایی نیز بالای مرداب دیوک یا دیوک را می‌گیرد که بیشتر آن را اسرارآمیز می‌کند؛ اما باید دقت داشته باشید که هنگام بازدید از مرداب به هیچ عنوان رفتن در آن را امتحان نکنید. البته می‌توانید از تنه درختان بزرگ در مورد آب افتاده‌اند برای عکاسی و استفاده کنید و روی آنها تا وسط‌های مرداب بروید.

مرداب دیوک در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری تهران و در نزدیکی روستایی به نام پیمبور کلاردشت واقع شده است. برای این که بیشتر با این شگفتی طبیعت در این منطقه آشنا شوید، با ما همراه باشید تا مردابی زیبا و وهم برانگیز را بیشتر بشناسید.

مرداب دیوک کلاردشت؛ طبیعت وهم برانگیز و عجیب مازندران +عکس

چرا بازدید از مرداب دیوک کلاردشت را پیشنهاد می‌کنیم؟

مرداب دیوک به‌عنوان منطقه‌ای عجیب و غریب و ترسناک شناخته می‌شود. همین امر هم سبب شده تا اکثر اوقات تماشای این جاذبه‌های ترسناک برای گردشگران زیادی جذاب باشد. به‌خصوص مرداب دیوک که دارای سطحی پر از خزه و جنگل‌های سر به فلک کشیده در اطراف خود است. طبیعت زیبای شمال کشور نیز زیبایی مرداب را چندین برابر کرده است. موارد مختلفی که برای خاص بودن مرداب دیوک کلاردشت عنوان می‌شود، شامل موارد زیر هستند:
• وسعت بالای مرداب دیوک کلاردشت
• طبیعت سرسبز اطراف مرداب
• هوای مه‌آلود و وهم برانگیز
• سرزمین پوشیده از سبزه و چمن در اطراف مرداب

ویژگی‌های طبیعی و گردشگری برجسته

استان مازندران پر از جاذبه‌های گردشگری و زیباست. کلاردشت نیز یکی از شهرهای جذاب و دوست‌داشتنی است که هر ساله مقصد گردشگران زیادی از شهرهای مختلف و حتی سایر کشورهای دنیا است. اگر می‌خواهید برای تعطیلاتتان برنامه‌ریزی کنید یک بلیط چارتر هواپیما بگیرید و سری به استان مازندران بزنید. بهتر است که جاذبه‌های گردشگری جذاب آن مانند مرداب دیوک کلاردشت را هم در برنامه خود بگنجانید.

برای دیدن مرداب باید مسیری را در جاده رانندگی کنید تا به روستای نزدیک مرداب برسید. سپس ماشین خود را پارک کنید و یک یا دو ساعتی را پیاده‌روی کنید. بدون شک به خستگی‌اش می‌ارزد که به تماشای یکی از اسرارآمیزترین مرداب‌های دنیا بروید. هنگامی که با مرداب روبرو می‌شوید، اگر متوجه نباشید ممکن است اصلاً وجود مرداب را حس نکنید؛ سرزمینی سرسبز که خزه‌های پرتراکم بر روی آن رشد کرده‌اند. ترسناک است نه؟!

ممکن است بترسید که ناخودآگاه زیر پایتان خالی شود و مانند فیلم‌های هیجان‌انگیز در مرداب دست و پا بزنید؛ اما این‌گونه نیست. در اصل رنگ مرداب با محیط اطراف آن کاملاً متفاوت است و یک حالت ناهمگون را در این طبیعت می‌بینید. اگر کمی دقت کنید، می‌بینید که مرداب درختان زیادی را در خود بلعیده است.

این زیبایی بی‌نظیر و پر از شگفتی می‌تواند ساعت‌ها شما را به خود مشغول کند. درختان بزرگی که در مرداب غرق شده‌اند، مکانی است برای سلفی گرفتن از خودتان! روی تنه درختان بروید و عکس‌های جالبی از خودتان در کنار مرداب به ثبت برسانید.

در اطراف این مرداب می‌توانید بر روی چمن‌ها کمپ بزنید و روز بی‌نظیری را با دوستانتان خلق کنید. اگر اهل ریلکسیشن و آرامش هستید، لحظاتی را در کنار مرداب آرام بگیرید؛ چشم‌هایتان را ببندید و به آرامش بی‌نظیر مرداب دل بسپارید! صدای گنجشک‌ها نیز مانند یک موسیقی شگفت‌انگیز اطرافتان خودنمایی می‌کند.

شاید بیش از چند ساعت بتوانید از این زیبایی طبیعت بدون این که دل‌زده شوید، لذت ببرید! در اطرافتان پر از درختان سر به فلک کشیده است.

مرداب دیوک کلاردشت؛ طبیعت وهم برانگیز و عجیب مازندران +عکس

چگونه به مرداب دیوک کلاردشت برویم؟

برای اینکه خود را مهمان زیبایی‌های مرداب دیوک کنید، باید بدانید از کجا مسیرتان را آغاز کنید و در کجا به پایان ببرید. می‌توانید در یک تعطیلات دو یا سه روزه، بلیط هواپیما ارزان بگیرید و خودتان را به مازندران برسانید. از آنجا نیز کلاردشت را به‌عنوان مقصد بعدی خود در نظر بگیرید. پس از اینکه به کلاردشت رسیدید، به سمت عباس‌آباد راهی شوید. حدود ۵ کیلومتر در ابتدای جاده عباس‌آباد یک سه راهی پیش روی شماست. یک مسیر به سمت روستای پیشنبور وجود دارد که باید این مسیر را انتخاب کنید. در میان راه، روستاهای مختلفی مانند لش سر، پیشنبور و بازار سر را هم می‌بینید که سپس جاده پیمبور را ادامه می‌دهید. جاده این روستا آخرین جاده‌ای است که در این مسیر می‌بینید. کمی که در این جاده پیش بروید آسفالت تمام می‌شود و باید خودروی‌تان را در کنار جاده پارک کنید.

اگر با یک خودروی آفرود به سمت مرداب دیوک کلاردشت می‌روید، می‌توانید مسیر خود را تا نزدیکی مرداب نیز ادامه دهید. در غیر این صورت حدود یک و نیم ساعت پیاده‌روی دارید تا به نزدیک مرداب برسید و از هوای مطبوع و بی‌نظیر آن لذت ببرید. حواستان را جمع کنید که اگر قصد دارید قبل از تاریک شدن هوا برگردید و شب را در کنار مرداب نمانید، باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنید که قبل از تاریک شدن هوا به خودروی خود برسید؛ زیرا ممکن است در جنگل راهتان را گم کنید.

جاهای دیدنی نزدیک به مرداب دیوک کلاردشت

اکثر افرادی که پرواز چارتر می‌گیرند و به مناطق شمالی می‌روند، سعی دارند تا چند روزی را در این مناطق خوش آب و هوا و زیبا بگذرانند. البته باز هم زمان بازگشت متوجه می‌شوند که چندین جاذبه دیگر را هم از دست داده‌اند. حال که به مرداب دیوک کلاردشت می‌روید، می‌توانید جاذبه‌های طبیعی نزدیک آن را هم ببینید.

جاذبه‌هایی مانند جنگل‌های اطراف مرداب، تخت‌سلیمان، رودخانه سردآبرود، دریاچه ولشت، علم‌کوه و ... را در برنامه‌ی گردش‌های خود قرار دهید. بدین صورت پکیج گردشگری شما در این منطقه کامل می‌شود. از جنگل‌گردی، گشت‌وگذار کنار مرداب، رودخانه نوردی، کوه‌نوردی و دیدن طبیعت بی‌نظیر شمال همه را در خاطرات خود ثبت می‌کنید.

هتل‌ها و اقامتگاه‌های نزدیک به مرداب دیوک کلاردشت

برای این که پس از تماشای مرداب دیوک کلاردشت خستگی خود را رفع کنید یا قبل از رفتن به مرداب در نزدیکی آن اقامت برگزینید، بهتر است اقامتگاه‌ها و هتل‌های نزدیک به آن را بشناسید.
فاصله تا هتل مارال کلاردشت حدود
فاصله تا کمپینگ روستای پیمبور حدود ۵ کیلومتر
فاصله تا هتل مارال کلاردشت حدود ۱۴ کیلومتر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار