gardeshban.ir

پاستا آرابیتا یکی از انواع غذاهیا خوشمزه بین المللی است که مانند دیگر پاستاها اصالتی ایتالیایی دارد.
کد خبر: ۴۶۲۷۴
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۰-1400 July 26
گردشبان (gardeshban.ir) :
 پاستا آرابیتا یکی از انواع غذاهیا خوشمزه بین المللی است که مانند دیگر پاستاها اصالتی ایتالیایی دارد.



مواد لازم پاستا آرابیتا

پنیر پارمزان۲ قاشق غذا خوری
پوره گوجه فرنگی۱ پیمانه
نمک۲ قاشق چای خوری
ریحان۳۰ گرم
پاستا بنه۳۰۰ گرم
سیر۲ حبه
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذا خوری
فلفل چیلی۱ عدد
روغن ۲ قاشق غذا خوری

طرز تهیه پاستا آرابیتا 

مرحله اول

برای تهیه پاستای آرابیتا ابتدا یک قابلمه مناسب را تا نیمه آب پر می کنیم، سپس ۱ قاشق غذاخوری روغن و ۱ قاشق چایخوری نمک به قابلمه اضافه می کنیم، سپس آنرا روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب جوش بیاید.

مرحله دوم

پس از اینکه آب شروع به جوشیدن کرد، پاستا را به قابلمه اضافه می کنیم و حدودا بعد از ۱۰ دقیقه آنرا آبکشی می کنیم. البته برای دقت بیشتر بهتر است زمان پخت پاستا را از روی بسته بندی آن مشاهده کنید.

مرحله سوم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس مقداری روغن زیتون اضافه می کنیم. در ادامه سیرها را درون تابه رنده می کنیم و کمی تفت می دهیم تا عطرشان خارج شده و رنگشان طلایی شود.

مرحله چهارم

پس از اینکه سیر طلایی شد، فلفل تند را به صورت ساطوری ریز خرد می کنیم و به تابه اضافه می کنیم، سپس به همراه سیر کمی تفت می دهیم تا با هم یکدست شوند. در ادامه رب گوجه فرنگی را اضافه می کنیم. 
 
مرحله پنجم

توجه داشته باشید که رب گوجه فرنگی را باید به خوبی تفت دهیم تا کاملا سرخ شده و طعم و بوی خامی آن به طور کامل گرفته شود. در ادامه پوره گوجه فرنگی را به همراه نمک به تابه اضافه کرده و ترکیب می کنیم.
 
مرحله ششم

در نهایت پاستای آبکش شده را به همراه ریحان خرد شده و پنیر پارمزان به تابه اضافه می کنیم، سپس مواد را زیر و رو می کنیم تا با هم ترکیب شوند. در نهایت پاستا را در ظرف مورد نظرمان می ریزیم و سرو می کنیم.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار