gardeshban.ir

جزایر لوفوتن نروژ از نظر جاذبه‌های طبیعی و تاریخی، از نقاط درخشان شمال نروژ هستند.
کد خبر: ۴۶۳۰۴
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۰-1400 July 27
گردشبان (gardeshban.ir) :
کشور نروژ، شرقی‌ترین مملکت از سرزمین‌های اسکاندیناوی است و جاذبه‌های دیدنی بسیار زیادی را در خود جای داده است. نروژ، یک سرزمین بسیار خاص است و سفر به‌آن، یک تجربه‌ی ویژه برای هر یک از مسافران اروپای شمالی خواهد بود. 

کشور نروژ در بسیاری از نظرسنجی‌ها و رتبه‌بندی‌ها به‌عنوان شادترین کشور جهان معرفی شده است و این لقب را یدک می‌کشد. در نتیجه، زندگی در این سرزمین همراه با مردمانی که در آن ساکن هستند و قوانینی که بر شرایط زندگی آن‌ها حاکم است، باید تفاوت‌هایی با سایر نقاط جهان داشته باشد.

علاوه بر این موضوع، نروژ جایی است که تاریخ غنی مردان سلحشور شمال که همان وایکینگ‌ها باشند، با جاذبه‌های طبیعی و نفس‌گیر این سرزمین درمی‌آمیزند و جایی را پدید می‌آورند که دل هر گردشگر را به‌سادگی می‌برد. همراه ما باشید تا در این قسمت از تورهای مجازی، سراغ جزیره‌های لوفوتن نروژ برویم و از دیدنی‌های آن‌ها بازدید کنیم.

جزایر لوفوتن (Lofoten) مجموعه‌ای از جزیر‌ه‌ها هستند که در بخش شمالی کشور نروژ واقع شده‌اند. این جزیره‌ها با داشتن چشم‌اندازهای نفس‌گیر، شفق‌های قطبی، آب‌های لاجوردی و روستاهایی که ماهی‌گیری در آن‌ها رایج است، اسم‌ورسم خاصی را برای خود ترتیب داده‌اند.

 به‌دلیل قرارگیری این جزیره‌ها در مسیر جریان گرم گلف استریم، برخلاف آب‌وهوای سایر نقاط شمال اروپا، شرایط جوی معتدل و بسیار خوب بر جزایر لوفوتن حاکم است. 

وجود پدیده‌ی «خورشید نیمه‌شب» از دیگر مواردی است که توریست‌های بسیار زیادی را به این منطقه جذب می‌کند. مابین ماه‌های مه تا ژوئیه (فرودین تا تیر) فرصت تماشای پدیده‌ی خورشید نیمه‌شب در جزیره‌های لوفوتن فراه می‌شود.

روستاهای بسیار زیادی در این جزیره‌ها وجود دارند. ماهی‌گیری، هسته‌ی اصلی فعالیت‌ مردم این روستاها را تشکیل می‌دهد. روستای رین (Reine) یکی از مناطق جزایر لوفوتن است که از آن، با لقب زیباترین روستای نروژ یاد می‌شود. روستای سلوولور (Svolvær) از دیگر روستاهای جزیره‌های لوفوتن است که از آن، با عنوان بهترین مکان برای تماشای نهنگ‌های دریا یاد می‌شود.

جغرافیای خاص جزایر لوفوتن، باعث می‌شود تا توریست‌های آن بتوانند به تفریحاتی مثل کوهنوردی، قایق‌سواری، موج‌سواری، ماهی‌گیری، غواصی و بیشتر بپردازند. وجود شفق‌های قطبی کاری می‌کند تا گردشگران بسیار زیادی به این جزایر سفر کنند. این پدیده‌ی طبیعی زیبا و نفس‌گیر، کنار طبیعت بکر جزایر لوفوتن، منظره‌هایی بدیع و بی‌نهایت زیبا را پدید می‌آورد. 

مناظری که از سواحل این جزیره‌ها، ظاهری به‌شدت دل‌ربا و فریبنده را به‌خود می‌گیرند. ساحل‌هایی مثل ساحل اوتاکلایو (Utakleiv) و هاوکلند (Hauklandsstranden) از جمله زیباترین مناطق و سواحل این جزیره‌ها هستند.










مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار