gardeshban.ir

وزیر میراث فرهنگی خبر داد/
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با تاکید بر همکاری بخش‌ها برای حل مشکلات حوزه گردشگری، از صدور مجدد ویزای توریستی ایران از ابتدای آبان ماه سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۴۶۳۵۲
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۰-1400 July 28
گردشبان (gardeshban.ir) :
عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، سه‌شنبه شب در سمپوزیم یکصدمین سال گردشگری با اشاره به توقف ۲۰ ماهه صدور ویزای توریستی ایران، اذعان داشت:

گردشگری پیش از کرونا نیز در کشور وضعیت خوبی نداشت، با شیوع کرونا وضعیت بدتر شد و حالا این بیمار نیاز به احیا دارد.

ضرغامی به برگزاری جلسات متعدد با دستگاه‌های مختلف برای بهبود شرایط کنونی صنعت گردشگری طی روزهای گذشته اشاره کرد و گفت:

صدور ویزای گردشگری که ۲۰ ماه متوقف شده بود، از ابتدای آبان ماه سال جاری آغاز می‌شود البته برای رفع مشکلات حوزه گردشگری همه بخش‌ها باید همکاری کرده تا موانع رفع شود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با تاکید بر لزوم کنارگذاری استبدادها در این حوزه، تصریح کرد:

باید بگذاریم و اجازه دهیم همه حرف‌هایشان بزنند. آنچه الان شاهد هستیم این است که همه حوزه‌ها با یکدیگر مشکل دارند، حوزه میراث فرهنگی با بخش گردشگری ، صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی با حوزه میراث فرهنگی با مشکل دارد. باید برای رونق این حوزه‌ها، استبداد بین حوزه‌ها را کنار گذاشته و با هم حرف بزنیم. دو قطبی سازی مشکلی از این حوزه‌ها رفع نمی‌کند.

وزیر میراث فرهنگی با تاکید بر لزوم اتخاذ رویکرد مسئله محور در قبال گردشکری، تشخیص مشکلات و موانع این صنعت را برای یافتن راه‌حل در اولویت دانست و گفت:

همان طور که در کشور مدیریت آبخیزداری نداریم و وقتی بارندگی می‌شود، کشور را سیل می‌برد، معضل ما هم نقدینگی است که فعالیت‌ها متوقف و کشور را در حال خراب شدن است؛ برای حل آن باید پول و سرمایه به حوزه کار و تولید وارد شود. سرمایه‌گذاران زیادی به حضور در ایران و فعالیت علاقه دارند؛ اما این‌ها می‌گویند «حاضریم ۲۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کنیم؛ اما دولت باید کنار برود.»

عزت‌الله ضرغامی با اشاره به مشکل عرضه برای تولیدات صنایع دستی، از اختصاص محوطه کنار موزه فرش به محل عرضه دائمی محصولات صنایع دستی و هنرهای سنتی خبر داد. وی با تاکید بر ضرورت آزاداندیشی به مفاهیم تاریخ برای توسعه گردشگری، اظهار کرد:

چند روز پیش به آرامگاه کوروش رفتم. در پاسخ فردی که به من گفت «چرا گفتی کوروش عامل وحدت اقوام بوده؟» گفتم که ما نباید دو قطبی فکر کنیم و تعصب داشته باشیم. اسلام هم عامل وحدت بوده است؛ اما کوروش هم قبل از اسلام می‌زیسته است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار