gardeshban.ir

سوپ بُرش (Borsch) يک غذاي سنتي متعلق به روسيه و اروپاي شرقي است. ماده اصلي سوپ برش چغندر ( لبو) است و همين باعث قرمزرنگ بودن سوپ مي‌شود.
کد خبر: ۴۶۴۶۰
تاریخ انتشار : شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۰-1400 August 01
گردشبان (gardeshban.ir) :
چغندر (لبو) 3 عدد متوسط سيب زميني 2 عدد متوسط پياز 1 عدد متوسط کنسرو لوبيا 400 گرم برگ بو 2 عدد آب 10 فنجان آب مرغ 6 فنجان سس کچاپ 2 قاشق غذاخوري آب ليمو 4 قاشق غذاخوري فلفل سياه 1/4 قاشق چايخوري شويد خرد شده 1 قاشق غذاخوري روغن 4 قاشق غذاخوري هويج 2 عدد کلم پيچ يک نصفه 



چطور بپزم: 

سوپ بُرش (Borsch) يک غذاي سنتي متعلق به روسيه و اروپاي شرقي است. ماده اصلي سوپ برش چغندر ( لبو) است و همين باعث قرمزرنگ بودن سوپ مي‌شود. 

براي طعم بهتر، سوپ برش روسي را معمولاً با ماست ترش، مايونز يا خامه سرو مي‌کنند. اين سوپ جديد و خوشمزه دستور پختي بسيار ساده دارد و بدليل ترکيباتش يک سوپ رژيمي و مقوي براي فصل پاييز و زمستان محسوب مي شود. 

چغندرها (لبوها) را با 10 فنجان آب در قابلمه بزرگي بريزيد و روي حرارت متوسط قرار دهيد. اجازه دهيد لبوها به مدت 1 ساعت بپزند. طوريکه کاملا پخته و نرم شوند و چاقو به راحتي داخل آن فرو برود. لبوها را از آب خارج کنيد و کنار بگذاريد. 

آب لبو را نگه داريد. سيب زميني را بشوييد و پوست بگيريد. آنها را مانند شکل خرد کنيد و داخل آب لبو بريزيد. حدود 15 تا 20 دقيقه سيب زميني ها را بپزيد تا نرم شوند. هويج را بشوييد و پوست آن را بگيريد. سپس آن را رنده کنيد. پياز را نيز پوست بکنيد و ريز خرد کنيد. 

در يک ماهيتابه 4 قاشق روغن بريزيد و پياز و هويج را داخل آن بريزيد و به مدت 7 الي 10 دقيقه تفت دهيد تا نرم شوند. 

در انتها کچاپ را اضافه کنيد و مجددا چند دقيقه تفت دهيد. نصف کلم را ريز خرد کنيد و به قابلمه سيب زميني اضافه کنيد. لبوهاي پخته شده را با رنده درشت رنده کنيد. مي توانيد آن ها را بصورت خلالي نيز خرد کنيد. سپس لبوهاي خرد شده را به قابلمه اضافه کنيد. 6 فنجان آب مرغ، آب ليمو، برگ بو، فلفل و کنسرو لوبيا( به همراه سس کنسرو) را به سوپ برش اضافه کنيد و هم بزنيد. هويج و پياز تفت داده شده را همراه با شويد خرد شده را داخل سوپ برش بريزيد. اجازه دهيد 

سوپ به مدت 10 الي 15 دقيقه بپزد تا جا بيفتد و کلم ها کاملا نرم شوند. سوپ برش روسي خوشرنگ و خوش طعم را داخل ظرف بريزيد. با خامه ترش يا مايونز و کمي شويد تازه آن را تزيين کنيد و همراه با عزيزانتان نوش جان کنيد. 

نکته: بهتر است اين سوپ را همراه با خامه ترش سرو کنيد. مي توانيد خامه ترش را خودتان در منزل درست کنيد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار