gardeshban.ir

جشنواره بین‌المللی سنگ‌نوردی و دیواره‌نوردی با رویکرد گردشگری و معرفی سایت تاریخی سریزد در اردیبهشت ۱۴۰۰۱ برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۶۵۶۳
تاریخ انتشار : دوشنبه ۰۳ آبان ۱۴۰۰-1400 August 03
گردشبان (gardeshban.ir) :
 به دنبال تفاهم‌نامه همکاری بین فدراسیون کوهنوردی و دانشگاه علم و فرهنگ مبنی بر برگزاری مشترک سمینارها، همایش‌ها و کارگاه‌های تخصصی در حوزه کوهنوردی، سنگ‌نوردی، دیواره‌نوردی و... در بخش ملی و بین‌المللی، مجموعه «توسعه و آبادانی ارگ سریزد» و استارتاپ دانشگاهی «کشف سرزمین پارس(DPL)» جشنواره بین‌المللی صخره‌نوردی را در اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۱ در سریزد برگزار می‌کنند.

محمود هاشمی سوقه، مدیرعامل استارتاپ دانشگاهی «کشف سرزمین پارس(DPL)» گفت: در تلاشیم با تقویت شبکه‌های همکاری میان فعالان صنعت گردشگری، دست‌اندرکاران فدراسیون و صاحب‌نظران دانشگاهی مشکلات و معضلات آموزشی، علمی، فرهنگی و پژوهشی، استانداردسازی و اجرایی حوزه کوهنوردی، گردشگری، اسکی، سنگ‌نوردی، دیواره‌نوردی، یخ‌نوردی، غارنوردی، راهنمایان کوهستان و ... را به حداقل برسانیم.

وی با بیان این‌که جشنواره بین‌المللی سنگ‌نوردی سریزد تنها یکی از خروجی‌های این شبکه همکاری است، افزود: در این جشنواره برنامه‌هایی ویژه در راستای حمایت مادی و معنوی از راه‌اندازی، تکمیل و تجهیز استارتاپ‌های گردشگری، ورزشی، محیط زیستی و ... طرح‌ریزی شده‌ و البته امیدواریم تا اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ بیماری کرونا کاملا فروکش کرده باشد.

نایب رییس فدراسیون جهانی کوهنوردی با اشاره به لزوم ایجاد رویکردهای جدید و تلفیقی در معرفی مقصدهای برتر گردشگری و ورزشی ایران، اظهار کرد: پیش از این جشنواره بین‌المللی صخره‌نوردی در بیستون کرمانشاه برگزار می‌شد، اما در نظر داریم پس از کرونا این جشنواره را در مهریز یزد برگزار کنیم.

هاشمی سوقه افزود: با توجه به رویکرد کالونچر (ماجراجویی-فرهنگی) در این استارتاپ، روستای تاریخی سریزد برای اقامت، اسکان و گردشگری روستایی صخره‌نوردان بین‌المللی و ایرانی حاضر در جشنواره انتخاب شد که امیدواریم این امر نقش موثری در معرفی سایت مهم تاریخی سریزد داشته باشد.

معرفی سریزد با سنگ‌نوردی و دیواره‌نوردی

مجید سریزدی ـ رییس هیات مدیره توسعه و آبادانی ارگ سریزد ـ نیز در این‌باره گفت: روستای تاریخی سریزد از ظرفیت‌های بالایی در بخش گردشگری، هنری، فرهنگی و ورزشی برخوردار بوده و برخی بناهای تاریخی آن قدمتی بالاتر از بناهای تاریخی شهر یزد دارند.

او با بیان این‌که ارگ قدیمی سریزد بزرگ‌ترین بنای خشتی و بزرگ‌ترین صندوق امانات بانکی جهان محسوب می‌شود، گفت: این ارگ در میان آثار تاریخی شناخته‌شده ایران در سطح بین‌المللی جایگاه ویژه‌ای داشته و جایزه‌ رتبه ممتاز حفاظت از میراث فرهنگی آسیا و اقیانوسیه  یونسکو را از آن خود کرده است و امیدواریم جشنواره‌های ورزشی نیز به معرفی و توسعه این روستا در سطح ملی و بین‌المللی کمک شایانی کند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار