gardeshban.ir

آبشار انجلی کا سوادکوه یکی از خاص‌ترین جاذبه‌هایی است که در این منطقه قرار دارد.
کد خبر: ۴۶۶۲۲
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۰۵ آبان ۱۴۰۰-1400 August 05
گردشبان (gardeshban.ir) :
آبشار انجلی کا سوادکوه یکی از خاص‌ترین جاذبه‌هایی است که در این منطقه قرار دارد. این بار سراغ بزرگ‌ترین آبشار خاورمیانه رفتیم. آبشاری که نه تنها در سوادکوه، نه تنها در شمال کشور، بلکه در کشور و حتی خاورمیانه مرتفع‌ترین آبشار شناخته می‌شود. در سوادکوه شمالی جنگل‌های بسیار پرپشتی دیده می‌شود. 

در کنار این جنگل هم می‌توان کوهستان‌های بزرگ و عظیم را دید که در برابر جنگل و آب‌های روان قد علم کرده است؛ اما هیچ صخره ای نمی‌تواند مانع از حرکت آب شود و اینجاست که آب به آرامی از بالای صخره‌های بزرگ و کوه‌های مرتفع حرکت کرده و به پایین کوه پرش می‌کند. 

همین امر زیبایی بی نظیری را به وجود می‌آورد که آبشار نام دارد. این بار با یک آبشار ۲۲۰ متری مواجه می‌شویم؛ آبشاری که از آن به عنوان بلندترین آبشار منطقه لفور یا با نام انجلی کا یاد می‌شود.

در این منطقه آبشارهای متعددی مانند آبشار آهکی وجود دارد که اقلیم مرطوب و پر بارش رودخانه‌های زیادی را در کوهستان روان کرده است. این رودخانه‌ها اکثراً از دل کوه بیرون می‌آیند و هر جا که کوه سرسختانه در برابر فرسایش مقاومت کرده باشد، صخره‌های بزرگی وجود دارد و آبشارها را به وجود آورده است. آبشار انجلیکا را می‌توان از مسیرهای گالش کلا، رئیس کلا و کالی کلا به سمت آن راه پیدا کرد. این آبشار سه کیلومتر بیشتر با روستای کالیکلای لفور فاصله ندارد. همین فاصله کم و طبیعت بی‌نظیر که هنگام پیاده‌روی تا رسیدن به آبشار می‌بینید، گردشگران زیادی را مجذوب خود کرده است.

علاوه بر آبشار، درختان و بوته‌های سرسبز روی زمین، هم چنین خزه‌هایی که بر دل این صخره‌ها روییده‌اند و فضای سنگی و سخت آن را پوشیده‌اند، به زیبایی طبیعت افزوده‌اند. این آبشار به‌واسطه عظمتی که دارد سالانه گردشگران زیادی را از سایر کشورهای دیگر هم به سمت خود می‌کشاند تا علاوه بر دیدن آبشار زیبا، جنگل نوردی و رودخانه نوردی را هم در تفریحات خود بگنجانند. با ما همراه باشید تا بیشتر با آبشار انجلی کا سوادکوه آشنا شوید.

آبشار انجلی کا سوادکوه؛ بلندترین و زیباترین آبشار منطقه لفور+عکس

چرا بازدید از آبشار انجلی کا سوادکوه را پیشنهاد می‌کنیم؟

همین مقدمه کوتاه، شما را با این طبیعت بی‌نظیر آشنا و مشتاق کرده تا آبشار انجلی کا سوادکوه را ببینید؛ اما ممکن است از خودتان بپرسید که چرا باید این مسیر را طی کنید تا به این آبشار برسید؟ زیبایی‌های طبیعت همه‌جا وجود دارند؛ ولی برخی از جاذبه‌های گردشگری طبیعی آن‌قدر زیبا و جذاب هستند که زحمت رسیدن به این مناطق را باز زیبایی خود از تن هر گردشگری بیرون می‌کنند. آبشار انجلیکا هم دارای خصوصیاتی خاص و منحصربه‌فرد است که شناخت آن‌ها خالی از لطف نیست:

• تماشای زیباترین و بزرگ‌ترین آبشار خاورمیانه
• صخره‌های پر خزه و سبز اطراف آبشار
• تماشای جنگل‌های لفور در هم تنیده و پرپشت
• هوای مطبوع و بی‌نظیر در اطراف آبشار
• طبیعت و گونه‌های کمیاب گیاهی و جانوری منطقه

ویژگی‌های طبیعی و گردشگری برجسته

اگر جزو افراد طبیعت دوست هستید، احتمالاً ترجیح می‌دهید هر روز از تعطیلات پیش روی‌تان را در یک منطقه بگذرانید. مناطقی که ارزش سفر کردن دارند و برای دیدنشان ذوق دارید. این مناطق باعث می‌شود تا خاطره‌ای بی‌نظیر برای خودتان بسازید. آبشار انجلی کا سوادکوه هم از همین دست جاذبه‌ها است. برای رسیدن به این آبشار بی‌نظیر در هر جایی از کشور که باشید برنامه‌ریزی کنید تا در یک تعطیلات دو یا سه روزه می‌توانید بلیط هواپیما لحظه آخری بگیرید و خودتان را به شهرهای نزدیک این آبشار مانند تهران، مازندران و ... برسانید.

یک روز صبح عازم سفر می‌شوید و یک مسیر سرسبز و دلنواز را در می‌نوردید. مسیر آن‌قدر با صفا است که ممکن است فراموش کنید مقصد اصلیتان کجاست. اما هنگام رسیدن به آبشار متوجه می‌شوید که ارزشش را داشت تا پیاده‌روی را در دل کوهستان به جان بخرید و خودتان را به این آبشار برسانید. زیبایی بی حد و حصر آن بدون شک شما را هم به وجد می‌آورد.

آبشار پر از زیبایی و عظمت است. تمام سنگ‌ها و صخره‌های اطراف آبشار به واسطه رطوبتی که در محیط وجود دارد از خزه سرسبز پوشیده شده‌اند و همین امر باعث می‌شود تا اصلاً تصور نکنید با یک کوهستان بی‌روح طرف هستید. درختان افرا نیز در گوشه و کنار دیده می‌شوند. درختان بزرگ بلوط چند صد ساله از دیگر زیبایی‌های جنگل اطراف آبشار است که شما را محو تماشای خود می‌کند. این همه عظمت و بزرگی در یک جا نعمتی بی‌نظیر است که خداوند به بندگانش عرضه کرده است.

هر سلیقه‌ای که داشته باشید دیدن آبشار و زیبایی‌های اطراف آن شما را سرشار از آرامش می‌کند. پس می‌توانید بلیط لحظه آخری بگیرید و در یک روز تعطیل انرژی از دست رفته خود را مجدداً با دیدن این آبشار زیبا به دست آورید.

چگونه به آبشار انجلی کا سوادکوه برویم؟

شما می‌توانید بلیط لحظه آخری به ساری یا تهران بگیرید. از ساری که به سمت شیرگاه بروید، پس از گذشتن از منطقه شیرگاه، حدود ۲۲ کیلومتر به سمت آبشار مسیر دارید. باید از روستای کالیکلا عبور کنید. در نزدیکی آبشار انجلی کا سوادکوه و انتهای جاده، خودروی خود را پارک کرده و به سمت آبشار حدود یک ساعت پیاده‌روی دارید.

آبشار انجلی کا سوادکوه؛ بلندترین و زیباترین آبشار منطقه لفور+عکس

جاهای دیدنی نزدیک به آبشار انجلی کا سوادکوه

البته حالا که سختی سفر را بر خود هموار کرده‌اید، بهتر است بدانید که تنها آبشار نیست که برای گردشگری می‌توانید انتخاب کنید، بلکه مناطق گردشگری متعددی در اطرافتان هستند. در همین جنگل‌های سر به فلک کشیده، آبشارهای مختلفی واقع شده‌اند که هر کدام به نحوی زیبایی خود را به شما عرضه می‌کند. در نزدیکی آبشار مناطق گردشگری و جذابی نیز وجود دارد که می‌توانید به آنها دسترسی داشته باشید. جنگل‌های انجلی کا هم یک جنگل بسیار بزرگ و پر از درختان افرا، بلوط، خرمالوی وحشی و ... است که جذابیت خاصی دارد و افراد زیادی برای جنگل نوردی آن را انتخاب می‌کنند.

آبشارهای متعددی مانند آبشار آهکی سوادکوه شمالی جاذبه دیگری است که پس از دیدن این آبشار می‌توانید آن را هم ببینید. کوهنوردی در صخره‌های بزرگ اطراف آبشار نیز از جاذبه‌هایی است که برایتان می‌تواند بسیار لذت‌بخش باشد. در نزدیکی جنگل انجلیکا آبشار آهکی هم وجود دارد که با حوضچه‌های آب خود امکان آب‌تنی را برایتان فراهم می‌کند.

هتل‌ها و اقامتگاه‌های نزدیک به آبشار انجلی کا سوادکوه

پس از دیدن آبشار انجلیکا و زیبایی‌های طبیعت باید جایی باشد که بتوانید در آن اقامت کنید. همان‌طور که می‌دانید اقامتگاه‌های بوم‌گردی متعددی در نزدیکی‌های آبشار قرار دارند که می‌توانید از آنها بهره ببرید. به عنوان مثال کلبه‌های جنگلی لفور که در دل جنگل واقع شده‌اند، بسیار جذاب هستند و افراد زیادی از آنها برای گذراندن شب و اتراق کردن بهره می‌برند.

• فاصله تا اقامتگاه بوم‌گردی انجلی حدود ۳ کیلومتر
• فاصله تا اقامتگاه کالی کلا تا حدود ۱۰ کیلومتر
• فاصله تا کمپ پاشاکلا حدود ۵ کیلومتر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار