gardeshban.ir

عسلویه دارای دهکده‌های گردشگری و پارک‌هایی است که فرصتی مغتنم برای بهره بردن از زیبایی‌های دریای جنوب و تمدد اعصاب است.
کد خبر: ۴۶۶۲۷
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۰۵ آبان ۱۴۰۰-1400 August 05
گردشبان (gardeshban.ir) :
اگر تصورتان درباره عسلویه فقط محدود به سکوهای نفتی و میدان گازی می‌شود و در ذهنتان فقط گرما و شرجی خسته‌کننده آن را مرور می‌کنید، باید صراحتا به شما بگوییم که سخت در اشتباهید!

این شهر صنعتی، مناطقی برای تفریح و گردشگری دارد که در گذار از تاریخ، هم‌چنان دست‌نخورده و اصیل باقی مانده‌اند و به‌هیچ عنوان رد پای صنعتی‌شدن در آن دیده نمی‌شود.

هم‌چنین عسلویه دارای دهکده‌های گردشگری و پارک‌هایی است که فرصتی مغتنم برای بهره بردن از زیبایی‌های دریای جنوب و تمدد اعصاب است. دهکده گردشگری نخل تقی عسلویه یکی از همین مراکز تفریحی است.

دهکده گردشگری نخل تقی؛جاذبه تفریحی و متفاوت عسلویه +عکس

دهکده گردشگری نخل تقی عسلویه در کجا واقع شده است؟

بندر نخل تقی در بخش مرکزی عسلویه واقع شده و از قدیم‌الایام یکی از بازارهای مهم جنوب کشور برای خرید محصولات خارجی بوده است و از جاهای دیدنی عسلویه محسوب می‌شود، به‌طوری‌که بسیاری از مردم جنوب و حتی کشور، برای خرید کالای خارجی به این بندر سفر می‌کردند.
این بندر در گذشته‌های دور نعیمیه نام داشت و بعدها به نخل تقی مشهور شد. نخل تقی از شمال به دامنه‌های زاگرس می‌رسد و از جنوب به خلیج فارس راه پیدا می‌کند. در شرق آن عسلویه قرار دارد و از غرب با شیرینو هم‌مرز است.

اهمیت دهکده گردشگری نخل تقی عسلویه

دهکده گردشگری نخل تقی عسلویه با هدف گسترش صنعت توریسم و ارائه خدمات بهتر به گردشگران کشورمان در این منطقه با مساحت ۱۶ هکتار ساخته شد و عنوان بزرگترین پارک ساحلی جنوب کشور را از آن خود ساخت.

با توجه به اینکه عسلویه دارای روستاهای زیادی است که از نظر تاریخی بسیار حائز اهمیت هستند و بسیاری از آن‌ها در فهرست منابع طبیعی ملی نیز به ثبت رسیده‌اند، امکان ساخت و ساز در آن‌ها و ایجاد مراکز رفاهی و تفریحی عملا غیر ممکن است.

وجود دهکده گردشگری نخل تقی عسلویه در مرکز این شهر فرصتی را برای مسافران به‌وجود می‌آورد که پس از گشت و گذارهای روزانه بتوانند، از امکانات تفریحی و رفاهی استفاده کنند.

وجه تسمیه نخل تقی چیست؟

دهکده گردشگری نخل تقی عسلویه، نام خود را از بندری با همین عنوان اقتباس کرده است. قدمای این منطقه ادعا می‌کنند که قرن‌ها پیش، فردی به نام محمدتقی در رونق کشاورزی این منطقه نقش خطیری ایفا کرده است.

محمدتقی، عمران و آبادانی را به این بخش آورد و با کشت نهال‌های خرما، منطقه را به نخلستانی سرسبز تبدیل کرد. از آن پس، این بندر را "نخل تقی" می‌نامند.

دهکده گردشگری نخل تقی؛جاذبه تفریحی و متفاوت عسلویه +عکس

مراکز دیدنی دهکده گردشگری نخل تقی عسلویه

به اندازه انسان‌های روی زمین، سلیقه‌ها و ذائقه‌های متعدد وجود دارد. ممکن است هدف شما از سفر به عسلویه تماشای جنگل‌های حرا و حیات وحش جذاب نایبند باشد، ممکن است هم‌سفرتان دلش بخواهد از ساحل صخره‌ای بنود دیدن کند و والیبال ساحلی را روی شن‌های نرم آن منطقه تجربه کند، اما برخی‌ها هم هستند که ترجیح می‌دهند به محض رسیدن به مقصد از امکانات یک مجموعه رفاهی و تفریحی استفاده کنند و سری به بازار بزنند و قدری استراحت کنند.

• آلاچیق‌های ساحلی

در این شرایط، دهکده گردشگری نخل تقی عسلویه، یک انتخاب عالی است. ارتفاع نخل تقی از سطح دریا فقط و فقط ۲ متر است! بنابراین می‌توانید تمام طول روز را به گردش و تفریح در جاذبه‌های طبیعی عسلویه بپردازید و برای اقامت، آلاچیق‌های ساحلی نخل تقی را انتخاب کنید.
اگر اهل بازارگردی هستید هم مطمئنا در بازار ته‌لنجی حسابی به شما خوش می‌گذرد و می‌توانید با بهترین قیمت‌ها، کالاهای مدنظر خود را تهیه کنید.

قیمت اجناسی که در بازار دهکده گردشگری نخل تقی عسلویه عرضه می‌شود، قابل قیاس با بازار تهران و سایر نقاط کشورمان نیست. بنابراین بد نیست اگر سالانه یکی دوبار با سفر به بوشهر، هم سیاحت کنید و هم خرید.

محصولات این بازار غالبا با لنج و کشتی از امارات به این بندر آورده می‌شوند و چون بدون واسطه به فروشندگان می‌رسند، قیمت‌هایی باورنکردنی دارند.

• اسکله ماهی گیری

چنانچه حوصله بازارگردی ندارید، خانواده را روانه بازار کنید و خودتان به اسکله ماهی‌گیری بروید تا از این تفریح جذاب در آب‌های گرم جنوبی بی‌بهره نمانید.

• لنج ۱۵۰ ساله

اگر در ماهی‌گیری تبحر لازم را ندارید، دقایقی را در کافی‌شاپ لنجی دهکده گردشگری نخل تقی عسلویه بگذرانید و خودتان را به یک نوشیدنی گرم یا سرد، میهمان کنید.

خوب است بدانید که این کافی‌شاپ، اولین لنجی است که ۱۵۰ سال پیش وارد عسلویه شد و اینک به یک مکان تفریحی برای گردشگران تبدیل شده است.

• اقامت در ویلاهای شناور

اگر اقامت در دهکده نخل تقی را انتخاب کردید، پیشنهاد می‌کنیم، تجربه حضور در ویلاهای شناور این بندر را از دست ندهید. تصور کنید جایی قرار است استراحت کنید که دریا گهواره شماست و با موسیقی امواج به خواب می‌روید.

• تالارهای جنگ و کنسرت

این پارک ساحلی مجهز به تالارهایی است که معمولا در جشنواره‌های عید نوروز و تابستانه در آن کنسرت و جنگ برگزار می‌شود.

• زمین و سالن‌های ورزشی

جوان‌ترها معمولا دوست دارند در سفر و گردش‌ هم فعالیت‌های مهیج و ورزشی انجام دهند. امکانات ورزشی نظیر پیست اسکیت، سالن والیبال، فوتبال، میز پینگ پنگ، زمین تنیس، باشگاه بدن‌سازی و پیست دوچرخه‌سواری هم در دهکده گردشگری نخل تقی عسلویه فراهم شده است.

• تفریحات آبی

یکی از مهم‌ترین اهداف گردشگران برای سفر به بندرها و پارک‌های ساحلی، ورزش‌ها و تفریحات آبی است. در سفر به نخل تقی هم از این تفریحات هیجان‌انگیز بی‌بهره نمی‌مانید و می‌توانید به قایق‌سواری، جت‌اسکی و شاتل بپردازید.

مکان بازی برای کودکان، آب‌نماهای موزیکال، رستوران، کافی‌شاپ و فروشگاه‌های متعددی هم در سطح دهکده وجود دارد که می‌توانید با توجه به سلیقه خود و خانواده‌ از آن استفاده کنید. ضمنا این پارک ساحلی ۲۴ ساعته باز است و شما هیچ هزینه‌ای بابت ورود به دهکده گردشگری نخل تقی عسلویه نمی‌پردازید.

دهکده گردشگری نخل تقی؛جاذبه تفریحی و متفاوت عسلویه +عکس

چگونه به دهکده گردشگری نخل تقی عسلویه برویم؟

بهترین راه برای سفرهای چند صد کیلومتری، خرید اینترنتی بلیط هواپیما و سفر هوایی است.

بوشهر در تمامی فصول سال گرم است و رانندگی در چنین شرایطی جز خستگی و کاهش توان ذهنی و جسمی هیچ نتیجه دیگری در پی نخواهد داشت.

اگر ابتدا به بوشهر رفتید، مقصدتان را عسلویه انتخاب کنید و به مرکز این شهر بروید.

اگر با خرید اینترنتی بلیط هواپیما در فرودگاه بین‌المللی خلیج فارس عسلویه فرود آمدید، ۸ کیلومتر با دهکده گردشگری نخل تقی عسلویه فاصله دارید. می‌توانید بروید قدری استراحت کنید و بعد گردش در عسلویه و بوشهر را آغاز کنید و برای اقامت شبانه مجددا به نخل تقی برگردید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار