gardeshban.ir

سفر کردن یکی از بهترین روش‌های باز کردن ذهن بچه‌ها و نشان دادن بزرگ‌ بودن دنیای خارج از محل زندگی‌ آن‌ها به شمار می‌رود؛ البته سفر کردن با کودکان چندان کار آسانی نیست.
کد خبر: ۴۶۶۶۰
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۰۶ آبان ۱۴۰۰-1400 August 06
گردشبان (gardeshban.ir) :

اگر شما هم جزو گردشگرانی هستید که با کودکانتان سفر می‌کنید، در این مقاله برخی از بهترین مقاصد مناسب سفرهای خانوادگی در  اروپا  را معرفی می‌کنیم تا بتوانید در عین لذت و شادی فرزندانتان، تجربه‌ای دلچسب را برای خود رقم بزنید.

سفر کردن یکی از بهترین روش‌های باز کردن ذهن بچه‌ها و نشان دادن بزرگ‌ بودن دنیای خارج از محل زندگی‌ آن‌ها به شمار می‌رود؛ البته سفر کردن با کودکان چندان کار آسانی نیست. در این مقاله از موزه‌های مدرن گرفته تا پارک‌های بزرگ و برخی از بهترین باغ‌ وحش‌ها را در شهرهایی که به شما معرفی می‌کنیم پیدا خواهید کرد. البته این مقاصد گزینه‌های بسیار بیشتری را برای ارائه به فرزندان و والدین دارند که ما تنها گلچینی از آن‌ها را آورده‌ایم.

۱. وین

وین ، همان پایتخت قدیمی امپراطوری پر از ساختمان‌های بزرگ و غرق تاریخ است که مقصد‌های جذابی برای کودکان را نیز در دل خود جای می‌دهد. در هیچ کجا به اندازه وین نمی‌توانید از نمایش اسب‌ها لذت ببرید. به جز « شونبرون » (Schonbrunn) در کجا می‌توان کاخ‌هایی زیبا با یکی از قدیمی‌ترین باغ‌ وحش‌های دنیا در باغ‌های دل‌انگیز را تماشا کرد؟ چرخ و فلک معروف وین در شهربازی آن نیز یکی دیگر از جاذبه‌های دلچسب برای کودکان بوده و حتی سالن ورودی آن هم با افسون‌ خاصی اندکی از تاریخ شهر را به زبان کودکان توضیح می‌دهد.

مقاصد اروپایی مناسب خانواده ها

۲. لندن

شهر لندن برای هر کسی چیزی آماده دارد پس جای تعجب نیست اگر آن را در بین مقاصد جذاب برای کودکان نیز ببینید. لندن پر از موزه‌های مختلف است که اکثراً بخشی مناسب کودکان دارند و می‌توانید در آنجا دستشان را به دست تاریخ، علم، تکنولوژی یا هر چیز دیگری که شانس یادگیری‌اش بود بسپارید. آیا کودکتان علاقه دارد یک شمش طلا را از نزدیک بلند کرده یا روی عرشه یک کشتی جنگی متعلق به دوران جنگ جهانی دوم اکتشاف کند؟ هر دوی این‌ها در موزه بانک انگلیس و «HMS بلفَست» (HMS Belfast) امکان پذیر هستند. اگر نیاز به تفریحی نشسته داشتید بد نیست نمایش‌های «وست اند» (West End) را چک کنید که گزینه‌هایی مناسب کودکان و والدین نیز دارد. در میان نمایش‌های آن شیر شاه یا چارلی و کارخانه شکلات سازی نیز به چشم می‌خورند.

مقاصد اروپایی مناسب خانواده ها

۳. کپنهاگ

کپنهاگ ، پایتخت دانمارک تنها پر از رستوران‌های گران قیمت نیست. در این شهر می‌توانید تعدادی جاذبه مناسب خانواده نیز پیدا کنید. باغ‌های « تیوولی » (Tivoli) یکی از این موارد هستند که دومین تم پارک قدیمی فعال دنیا به شمار رفته و در مرکز شهر قرار دارد. این شهر که خانه نویسنده داستان‌های به یاد ماندنی، هانس کریستین اندرسن است، برای کسانی که عاشق این سبک قصه‌ها هستند نیز می‌تواند جذاب باشد.  مجسمه پری دریایی  کوچولو یکی از این موارد خواهد بود که در بندر قرار دارد.

باغ تیوولی دانمارک

۴. دوبروونیک

دوبروونیک  پر از جاذبه‌های مختلفی مناسب شما و فرزندانتان خواهد بود. در این شهر دیدنی می‌توانید دیوارهای قدیمی را تماشا کرده و اگر در خانواده، کسی عاشق عکاسی بود سوژه‌های بی‌نظیری را در اختیار خواهد داشت. شنا کردن در بسیاری از نقاط نیز امکان پذیر است. اگر در فصل گرما به دوبروونیک رفتید، می‌توانید از این موقعیت استفاده کرده و در آب‌های دیدنی‌اش شنا کنید. مناطق مخصوص کوهپیمایی از دیگر جاذبه‌های خوبی هستند که شما و فرزندانتان می‌توانید در کنار هم از گشت و گذار در آن‌ها لذت ببرید. اگر طی مسیر گرسنه شدید غرفه‌های کنار جاده‌ای زیادی غذاهای داغ و تازه بالکان را به شما پیشنهاد می‌کنند.

دیدنی های دوبروونیک

۵. پراگ

پراگ  شهری با پارک‌های دل انگیز است و این شاخصه آن را تبدیل به یکی از جاذبه‌های مورد علاقه کودکان می‌کند. از این میان می‌توان به طور ویژه به «پترین هیل» (Petrin Hill) در ضلع غربی رودخانه مولدوا اشاره کرد که با پارکی شامل یک هزارتوی آینه و برج ایفل کوچک با مناظری زیبا توجه کودکان را به خود جلب می‌کند. توصیه می‌کنیم در مناطق شلوغ و بسیار توریستی پارک حتماً مراقب کوچک‌ترهای خانواده باشید. از رستوران‌های با فضای قرون وسطایی و موزه‌های مناسب کودکان نیز می‌توانید لذت ببرید. موزه شکلات یا موزه قرون وسطی برای نوجوانان می‌تواند دوست داشتنی باشد. باغ وحش این شهر نیز اخیراً جزو ۷ باغ وحش برتر معرفی شده است.

مقاصد اروپایی مناسب خانواده ها

۶. بارسلون

یکی از مهم‌ترین دلایلی که باید حتماً  بارسلون  را در سفر بعدی خانوادگی خود لحاظ کنید، آب و هوای همیشه خوب آن است. معماری گائودی یکی از جذاب‌ترین شاخصه‌های شهر بوده و با رنگ‌ها و خطوط دل انگیز می‌تواند برای هر کسی لذت بخش و تماشایی باشد. ساحل هم همیشه یکی از گزینه‌های واجب سفر به این شهر بوده و برای تفریح بیشتر می‌توانید  خیابان لارامبلا  را طی کرده و از اجراهای خیابانی آن لذت ببرید. حواستان باشد که شهربازی «تیبیدابو» (Tibidabo) را نیز فراموش نکنید که می‌تواند برای کل خانواده اوقات خوشی را رقم بزند.

مقاصد اروپایی مناسب خانواده ها

۷. رِیجاویک

هیچ چیزی به اندازه گردش در طبیعت نمی‌تواند تمام اعضای خانواده را خوشحال و پر انرژی کند. شهر ایسلندی «ریجاویک» (Reykjavík) پر از شگفتی‌های طبیعی بوده و استخر‌های عمومی پر از آبگرم معدنی، بخش مهمی از فرهنگ این کشور را تشکیل می‌دهند. این استخرها می‌توانند از موارد گران و توریستی تا خلوت و محلی تنوع داشته باشند. تماشای شفق‌های شمالی نیز بسیار هیجان انگیز بوده و تجربه‌ای نیست که به این راحتی‌ها بتوان آن را فراموش کرد. برخی کشتی‌ها شما را به تماشای وال‌ها می‌برند. مسیرهای کوهپیمایی زیادی نیز در این شهر وجود دارند که البته می‌توانید سوار بر اسب آن‌ها را به یاد ماندنی‌تر کنید. این شهر یکی از امن‌ترین پایتخت‌هایی خواهد بود که تا به حال دیده‌اید.

مقاصد اروپایی مناسب خانواده ها

۸. مونیخ

شاید اولین چیزی که بعد از شنیدن نام  مونیخ  به ذهنتان خطور کند نوشیدنی‌های محبوبش باشد، اما این شهر محل یکی از جذاب‌ترین موزه‌های خودروی دنیا یعنی  موزه بی ام دبلیو  است که با نمونه‌هایی که با تکنولوژی بسیار پیشرفته به نمایش درآمده‌اند برای بازدیدکنندگانی از هر سن جذاب و تماشایی هستند. توصیه می‌کنیم در طی ۳ هفته فستیوال اکتبر از شهر فاصله بگیرید.

موزه بی ام و (بی ام دبلیو)

۹. آمستردام

شاید شهر  آمستردام  هم مانند مونیخ در نگاه اول به نظر جایی مناسب سفر با کودکان نباشد اما این شهر زیبا می‌تواند با فعالیت‌های جذابی مانند دوچرخه سواری در کنار کانال برای فرزندانتان نیز جذاب شود. اگر در تابستان به این شهر سفر کردید حتماً به موزه «تروپِن» (Tropenmuseum) نیز سر بزنید. غذاها و اسنک‌های وسوسه کننده‌ای هم برای کودکان در این شهر پیدا می‌کنید که وافل‌های خوشمزه یکی از این موارد هستند.

مقاصد اروپایی مناسب خانواده ها

۱۰. لیسبون

برای ساحلی گرم‌تر و طبیعی‌تر می‌توانید به سمت  لیسبون  بروید. در اینجا زیبا‌یی‌های طبیعی شما را به یکی از رویایی‌ترین تعطیلاتی که تا به حال تجربه کرده‌اید هدایت می‌کنند. آکواریوم شهر را که یکی از بزرگ‌ترین نمونه‌های اروپا به شمار می‌رود از دست ندهید. در این آکواریوم جاذبه‌هایی برای کودکان نیز در نظر گرفته شده است. در بسیاری از رستوران‌های لیسبون قسمتی برای کودکان وجود دارد تا بتوانند خود را سرگرم کرده و والدین در آرامش غذای خود را میل کنند.

مقاصد اروپایی مناسب خانواده ها


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار