gardeshban.ir

اتریش کشوری است که به آب‌های آزاد اقیانوسی راه ندارد، اما دریاچه‌های اتریش این کشور را به مقصدی محبوب برای شنا و انواع ورزش‌های آبی در فصل تابستان تبدیل کرده است.
کد خبر: ۴۶۶۶۳
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۰۶ آبان ۱۴۰۰-1400 August 06
گردشبان (gardeshban.ir) :

اگرچه  اتریش  از هیچ طرف به دریا راه ندارد، اما موضوع راه نداشتنِ این کشور به آب‌های آزاد با برخی از دریاچه‌های زیبا و تماشایی جبران شده است؛ دریاچه‌هایی شگفت‌انگیز با آب‌های شفاف و سواحل ماسه‌ای که در پس‌زمینه‌ی آن‌ها رشته‌کوه‌های آلپ دیده می‌شود.

دریاچه های اتریش

این مقاله به معرفی زیباترین دریاچه‌های اتریش پرداخته است: 

۱. دریاچه نویزیدل - مرز اتریش و مجارستان

دریاچه‌ نویزیدل (Neusiedl) بزرگ‌ترین حوضه‌ی درون‌ریز در اروپای مرکزی است که در مرز بین اتریش و  مجارستان  قرار دارد. این دریاچه به سبب تراکم بالای نیزارها، بهشتی برای پرندگانی است که در هنگام مهاجرت در اطراف ساحل استراحت می‌کنند. چندین شهر زیبا نیز در اطراف آب‌های این دریاچه سوئیسی وجود دارند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به ایلمیتز (Illmitz)، پودرسدورف آم زی (Podersdorf am See) و وایدن (Weiden) اشاره کرد.

دریاچه های اتریش

۲. دریاچه آخنسی - تیرول

دریاچه‌ آخنسی (Achensee) که در تیرول (Tyrol) واقع شده، با آب‌های آرام خود در فصل تابستان مرکز جذابی برای مسافرانی است که از روستاهای اطراف به اینجا می‌آیند. شنا، قایق‌سواری و باد موج‌سواری تنها گوشه‌ای از تفریحات آبی رایج در دریاچه‌ی آخِنسی هستند که به کیفیت بسیار بالای آب خود معروف است.

دریاچه های اتریش

۳. دریاچه زالفاین - زندرشتایل

این منطقه‌ی حیرت‌انگیز که تنها از طریق پیمایش در منطقه‌ی زندِرشتایل (Senderstal) قابل‌مشاهده است، از نظر توریست‌ها ناشناخته به‌حساب می‌آید. اگرچه دریاچه‌ی زالفاین (Salfein) خودش آن‌چنان شگفت‌انگیز نیست، اما بازتاب کوه‌های شگفت‌انگیز در آب آن، شما را برای بالا رفتن از آن‌ها ترغیب می‌کند.

دریاچه های اتریش

۴. دریاچه میل اشتات

میل‌اشتات (Millstatt) در جنوبی‌ترین استان اتریش، کارینتیا، مقصد محبوبی برای تعطیلات و شنا است و به خاطر آب‌های گرم و شفاف در ماه‌های تابستان به خود می‌بالد.

دریاچه های اتریش

۵. دریاچه وایزنسی

وایزنسی (Weissensee) آب‌هایی فوق‌العاده شفاف دارد که ما را به یاد یک استخر شنا می‌اندازد. ازاین‌رو، وسوسه نشدن برای یک آب‌تنی در دریاچه‌ی وایزِنسی بسیار دشوار است. سطح وایزنسی در ماه‌های سردتر سال یخ می‌بندد و این دریاچه‌ی زیبا را تبدیل به یک پیست پاتیناژ طبیعی و تماشایی می‌کند.

دریاچه های اتریش

۶. دریاچه گوزائوسی

این دریاچه‌ی زیبا که در زیر کوه یخی داخشتاین (Dachstein) و قله‌های ناهموار کوه گوزائوکام (Gosaukamm) واقع شده، بخشی از دریاچه‌های سه‌گانه در اتریش علیا است. گردش و پیاده‌روی در اطراف گوزائوسی (Gosausee) بسیار محبوب است و ماهیگیران به‌طور مرتب در کنار آب‌های دریاچه دیده می‌شوند.

دریاچه های اتریش

۷. دریاچه ترائونسی

بر طبق افسانه‌ها، دریاچه‌ی ترائونسی (Traunsee) خانه‌ی نسخه‌ی اتریشی از هیولای لُخ‌نِس (Loch Ness)، به نام لونگی (Lungy)، است. بر اساس داستان‌های محلی، مردمان قدیم صحبت از یک پری دریایی می‌کنند که سوار بر یک اسب دریایی بوده است. این افسانه کمی غیرواقعی به نظر می‌رسد؟ اما تصاویر و فیلم‌هایی در فضای مجازی وجود دارد که نشان می‌دهد موجودی بزرگ در حال شنا در آب‌های این دریاچه است.

دریاچه های اتریش

۸. دریاچه هال اشتات

هال‌اشتات (Hallstatt) یکی از جذاب‌ترین و قدیمی‌ترین روستاهای اتریش است. آب‌های شفاف دریاچه‌ی هال‌اشتات نیز برای قایق‌سواری و شنا ایده‌آل به نظر می‌رسند.

دریاچه های اتریش

۹. دریاچه موندسی

موندسی (Mondsee) که به معنای «دریاچه‌ی ماه» است، در بخشی از سری داستان‌های جیمز باند با نام «گلوله‌ی آتشین» آمده است. علاوه بر شهرت دریاچه به این خاطر، موندسی مکانی شگفت‌انگیز برای شنا و قایق‌سواری در فصل تابستان است.

آشنایی با ۱۰ مورد از زیباترین دریاچه‌ های اتریش+تصاویر

۱۰. دریاچه ایرسی

دریاچه‌ی ایرسی (Irrsee) در نزدیکی دریاچه‌ موندسی واقع شده است. آب‌های آرام، روشن و شفاف این دریاچه، طرفداران انواع ورزش‌های آبی را در فصل تابستان به اینجا می‌کشاند.

دریاچه های اتریش


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار