gardeshban.ir

دبی یکی از پیشرفته ترین و مدرن ترین کشورها در خاورمیانه است که مسافران زیادی را سالانه در خود جای می دهد.
کد خبر: ۴۶۶۶۷
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۰۶ آبان ۱۴۰۰-1400 August 06
گردشبان (gardeshban.ir) :
دبی یکی از پیشرفته ترین و مدرن ترین کشورها در خاورمیانه است که مسافران زیادی را سالانه در خود جای می دهد. با سفر کردن به دبی، تفریحات جذاب و شگفت انگیزی را برای خود رقم بزنید. در این شهر، ساختمان های بلند و آسمان خراش‌های زیادی واقع شده است که شما را به خود جذب می کند. 

بهترین جاذبه کشور دبی جشنواره ها و فستیوال های است که به صورت سالانه در آن برگزار می شود و طرفداران زیاد و خاص خود را دارد. دبی یک شهر کویری و خشک می باشد که دمای گرم آن بیشتر از دمای سرد است. در فصل‌های گرم سال گرمای طاقت فرسایی به وجود می آید. حتماً قبل از سفر خود به دبی اطلاع داشته باشید که چه زمانی به آن سفر کنید.

وضعیت آب و هوایی شهر دبی در فصول مختلف سال

با موقعیتی که دبی در کمربند بیابان شمالی دارد، آب و هوای گرمسیر و بیابانی را داراست. تابستان ها بسیار گرم و مرطوب با میانگین دمای بالای 41 درجه و دمای پایین آن در شب به 30 درجه سانتیگراد می رسد. بالاترین درجه گرمایی در دبی در سال 2002 با میزان 55 درجه ثبت شده است. در بیشتر فصل های سال نور آفتاب مستقیم می تابد و زمستان های کوتاه و گرمی دارد. درجه حرارت در زمستان دبی به 23 درجه و در شب به 14 درجه می رسد. 

با این حال، در چند دهه گذشته میزان بارش با افزایش بارندگی تا 150 میلیمتر افزایش پیدا کرده است. آب و هوا در دبی می تواند بارندگی های کوتاه و نامنظم معمولی را در خاورمیانه به ارمغان بیاورد. بیشترین بارش در دسامبر تا مارس رخ می دهد. آب و هوای این شهر، بین دسامبر و مارس گرم باقی می ماند و مناسب ترین شرایط آب و هوایی در سال را دارا است.

آب هوای دبی در فصل بهار

بهار بهترین و متعادل ترین فصل برای سفر به دبی می باشد. به دلیل دمای مطلوب بهار در دبی مسافران به راحتی می توانند تمامی تفریحات خود را انجام دهند. در بهار شما می توانید به لب ساحل برای گرفتن حمام آفتاب و تفریحاتی آبی بروید. از طرفی در روز و شب شما به راحتی می توانید به مراکز خرید، رستوران، کافه ها مشهور دبی راهی شوید. اگر می خواهید در تعطیلات نوروز به دبی سفر کنید، حتما از بهمن ماه برای رزرو سفر خود اقدام نمایید؛ زیرا بین تمام ماه های بهار، همچنین فروردین و مخصوصاً نوروز، شلوغ ترین زمان رفتن به شهر دبی می باشد. 

ماه های فروردین و اردیبهشت شلوغ ترین زمان مسافرت ایرانیان به شهر دبی محسوب می شود و هزینه سفر تان گران می شود. اما در اواخر خرداد ماه که هوا رو به گرمی رفته قیمت ها بطور باور نکردنی کاهش می یابد و در تابستان نیز به پایین ترین قیمت خود می رسد که انتخاب این فصل برای سفر کاملا سلیقه ای است.

آب هوای دبی در فصل تابستان

همان طور که گفتیم دبی توریستی ترین شهر امارات متحده عربی است که تابستانی بسیار گرم و سوزان دارد. اگر بخواهید در روز تابستان در دبی گشت و گذار کنید، باید بدانید دمای بالای 40 درجه شما را می کشد. شما در شب که هوا 10 درجه کمتر از 40 می شود، می توانید به کارهایتان برسید. بیشتر مراکز تفریحی و خرید، از بعدازظهر فعالیت خود را شروع می کنند و در شب‌ها برای گردشگران و مسافران خدماتی بهتر و عالی ارائه می شود. توجه داشته باشید که مراکز خرید معروف ساعت کاری خود را تغییر نمی دهند؛ چرا که این مراکز بهترین نوع تهویه هوا را دارند.

اب هوای دبی در فصل پاییز

میانگین دمای هوای پاییز در شهر دبی 37 تا 30 درجه سانتی گراد است. در این فصل شدت گرمای دبی کاهش می یابد، طوری که آنقدر فشار زیادی از طرف گرما به مردم وارد نمی شود. شاید اندکی بارش در این فصل در دبی باشد. اگر شما مسافرین به دنبال مکانی زیبا پر از جاذبه های تفریحی و خرید هستید، می توانید در فصل پاییز به دبی سفر کنید و لذت بالایی را تجربه کنید. درست از اواسط مهرماه تا اواخر اسفند ماه و فروردین، شرایط نسبتا بهتری در دبی برقرار است و این فصل پر مسافرترین زمان برای شهر دبی شناخته می شود.

اب هوای دبی در فصل زمستان

دبی در فصل زمستان استوایی است که باعث بارندگی کم تراکم و پراکنده در دبی می شود. ماه بهمن شامل بخشی از ماه فوریه و ژانویه می باشد که این ماه ها فصل زمستان را تشکیل می دهند. میانگین آب و هوا در زمستان دبی به 25 درجه تا 12 درجه سانتی گراد دچار تغییرات در روز و شب می شود. شما در زمستان دبی می توانید رطوبتی حدود 60 تا 50 درصد را تجربه کنید. اگر جزو دسته افرادی هستید که هوای سرد را بیشتر دوست دارید، مناطق بیابانی را برای سکونت خود انتخاب کنید؛ چرا که در این مناطق هوای 5 درجه سانتی گراد می رسد. دبی منطقه ای است که بیشتر مردم شب ها در آن جابجا می شوند.

بهترین زمان سفر به دبی

وضعیت آب و هوای دبی به شکلی است که شما که در تمامی فصل های سال بجز تابستان می توانید سفر کنید. تابستان خیلی گرم می باشد، در نتیجه سفری ارزان خواهی داشت؛ اما در  فصل های دیگر لذت بیشتری از سفر خود می برید. بهتر است که در فصل بهار، پاییز و زمستان به دبی سفر کنید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار