gardeshban.ir

یک مطالعه مدعی است، کودکانی که مادران آنها در معرض سطوح بالای مواد شوینده و ضدعفونی کننده‌ها قرار گرفته‌اند، به طور قابل توجهی بیشتر در معرض ابتلا به آسم هستند.
کد خبر: ۴۶۷۲۵
تاریخ انتشار : شنبه ۰۸ آبان ۱۴۰۰-1400 August 08
گردشبان (gardeshban.ir) :
نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد مادرانی که در معرض مواد شوینده و ضدعفونی کننده‌ها قرار دارند، ۷۰ درصد بیشتر احتمال دارد که مبتلا به آسم شوند.

این مطالعه  که توسط محققان نروژی صورت گرفته نشان داد، زنانی که در مشاغلی فعالیت دارند که به ناچار  از پاک کننده‌های زیاد استفاده می‌کنند بیشتر در معرض خطر هستند؛ براساس داده‌های به دست آمده این دسته از زنان حتی اگر سال‌ها قبل از بچه‌دار شدن شغل خود را رها کنند، همچنان کودکان آنها در معرض ابتلا به این بیماری هستند.

آسم یک بیماری التهابی رایج مزمن مجاری هوایی است که ویژگی‌های آن عبارتند از علائم متغیر و عودکننده، انسداد برگشت پذیر جریان هوا و اسپاسم برونش و نشانه‌های رایج آن عبارتند از خس خس، سرفه و تنگی نفس که به سه‌گانه آسم معروف است.

گروهی از پژوهشگران به سرپرستی دانشگاه برگن در نروژ گفتند، زنانی که به عنوان نظافتچی، پرستار و آشپز کار می‌کنند، در معرض خطر بیشتری قرار دارند.

تحقیقات قبلی در مورد قرار گرفتن نوزادان در معرض محصولات تمیز کننده مانند صابون، شوینده ماشین ظرفشویی، پاک کننده‌های سطوح پاک کننده شیشه و صابون لباسشویی هشدار داده بود زیرا به آسم مرتبط است. این محصولات اغلب حاوی ترکیبات شیمیایی هستند که مجاری تنفسی را ملتهب کرده و تنفس را مشکل می‌کند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار