gardeshban.ir

پیست اسکی آبعلی یکی از قدیمی‌ترین و مجهزترین پیست‌های ایران است که در سال ۱۳۳۲ تأسیس شده و در تمام این سال‌ها به امکانات رفاهی و تجهیزات خود افزوده است.
کد خبر: ۴۶۷۶۸
تاریخ انتشار : يکشنبه ۰۹ آبان ۱۴۰۰-1400 August 09
گردشبان (gardeshban.ir) :
بسیاری از ما آبعلی را با دوغ معروف گازدارش می‌شناسیم. اما آبعلی به جز دوغ دلچسبش جاذبه‌های دیگری نیز دارد. یکی از این جاذبه‌ها پیست اسکی آبعلی ست که یکی از بهترین و مجهزترین پیست‌های اسکی ایران است و در فصل سرما مسافران و اسکی‌بازان زیادی را به سمت خود می‌کشاند. 

پیست اسکی آبعلی؛ جاذبه ای هیجان انگیز در نزدیکی تهران+عکس

چرا بازدید از پیست اسکی آبعلی را پیشنهاد می‌کنیم؟

پیست اسکی آبعلی یکی از قدیمی‌ترین و مجهزترین پیست‌های ایران است که در سال ۱۳۳۲ تأسیس شده و در تمام این سال‌ها به امکانات رفاهی و تجهیزات خود افزوده است. پیست اسکی آبعلی هم برای مبتدیان و هم برای افراد حرفه‌ای مناسب است و فروشگاه‌های آن تجهیزات لازم برای هر دو گروه را می‌فروشند، اما اگر قصد اسکی کردن هم ندارید نگران نباشید. یکی از مزیت‌های پیست اسکی آبعلی نسبت به دیگر پیست‌ها تنوع تفریحات و تجهیزات در آن است. شما می‌توانید در این مجموعه از تفریحات زمستانه‌ی دیگری مانند تیوب سواری، سورتمه‌سواری، کوهنوردی و برف بازی استفاده کنید.

ویژگی‌های طبیعی و گردشگری پیست اسکی آبعلی

آبعلی شهری از توابع شهرستان دماوند در استان تهران است که فاصله‌ی تقریبی آن تا تهران ۵۷ کیلومتر است. در سه کیلومتری آبعلی کوهی قرار دارد که دامنه‌ی شرقی غربی آن شیبی نسبتاً ملایم دارد و همین موضوع آن را برای ساخت یک پیست استاندارد مناسب کرده است. پیست اسکی آبعلی روی دامنه‌های این کوه قرار دارد و اگر از جاده هراز در حال رفتن به سمت شمال کشور باشید، می‌توانید مردم را در حال برف‌بازی و اسکی روی دامنه‌ی این کوه مشاهده کنید.

پیست آبعلی مجهز به ۵ پیست اسکی مختلف، مدرسه اسکی، تله‌کابین، تله‌سیژ و تله اسکی، سورتمه، بخش کمک های پزشکی، زمین تنیس، زمین سوارکاری، کایت و... است. تعداد بالابرنده‌های مجموعه به حدی ست که نیازی نیست در روزهای شلوغ سال نگران صف‌های طویل بالارفتن از پیست باشید. 

این مجموعه دارای ۵ تله ‌اسکی بشقابی و سی و سه تله ‌اسکی چکشی ست. ارتفاع بالاترین قسمت پیست ۲۶۵۰ و ارتفاع پائین‌ترین قسمت آن ۲۴۰۰ متر از سطح دریا ست. علاوه بر این‌ها، هروقت از برف‌بازی و اسکی‌کردن خسته شدید، می‌توانید در یکی از شش رستوران مجموعه استراحت کنید و از انواع نوشیدنی و غذاهای رستوران لذت ببرید.

بهترین فصل سفر به پیست اسکی آبعلی

فصل سفر به پیست اسکی آبعلی زمستان است. از اوایل دی‌ماه تا اواخر اسفند ماه برف این منطقه برای اسکی مناسب است و می‌توانید با خیال راحت در این پیست اسکی کنید. اما در فصل‌های غیر برفی سال نیز می‌توانید از تفریحات دیگر این مجموعه مانند سوارکاری و تنیس استفاده کنید.

پیست اسکی آبعلی؛ جاذبه ای هیجان انگیز در نزدیکی تهران+عکس

اسکی را در پیست اسکی آبعلی زیر نظر بهترین‌ها بیاموزید

پیست اسکی آبعلی دارای یک مدرسه اسکی مجهز است که دوره‌های آموزش اسکی در آن توسط مربی رسمی فدراسیون اسکی ایران آموزش داده می‌شود. این دوره‌ها سطوح مختلف مبتدی تا حرفه‌ای را در برمی‌گیرند و با توجه به میزان دانش شما در این زمینه سطح کلاس شما مشخص می‌شود. دوره‌ی مبتدی اسکی از ۸ جلسه‌ی ۵ ساعت تشکیل شده که اگر رفت و آمد به پیست برایتان دشوار باشد، می‌توانید ۸ جلسه را به ۴ جلسه‌ی پیوسته تبدیل کنید.

چگونه به پیست اسکی آبعلی برویم؟

پیست اسکی آبعلی در سه کیلومتری آبعلی و در جاده هراز قرار دارد. دسترسی راحت به این پیست باعث شده که این پیست یکی از شلوغ‌ترین پیست‌های نزدیک تهران باشد، به حدی که در روزهای تعطیل ممکن است در پارکینگ مجموعه جای پارک پیدا نکنید و مجبور شوید ماشین‌‌تان را کنار جاده پارک کنید. اگر دنبال جای پارک خوب هستید بهتر است صبح زود حرکت کنید تا از غافله‌ی اسکی‌بازهای سحرخیز عقب نمانید. پیست آبعلی از ابتدای جاده هراز و در مسیر آمل قرار دارد. جاده هراز از بومهن آغاز می‌شود و به آمل می‌رسد. برای رسیدن به پیست آبعلی از تهران به سمت بومهن حرکت کنید و بعد از ورود به جاده هراز به سمت آبعلی مسیر خود را ادامه دهید تا تابلوهای پیست اسکی را مقابل خود ببینید. برای رسیدن به جاده هراز می‌توانید هم از جاده قدیم بومهن استفاده کنید و هم آزادراه تهران- پردیس را انتخاب کنید.

جاهای دیدنی نزدیک به پیست اسکی آبعلی


چشمه اعلا

منطقه گردشگری چشمه اعلا یکی از گزینه‌های مطلوب است. این چشمه که در فاصله حدود ۴۵ کیلومتری شرق تهران و در چهارکیلومتری شهر دماوند قرار دارد، دارای آب و هوایی خنک است که همین مسأله باعث شده در فصل تابستان‌ هزاران گردشگر خصوصاً از شهر تهران به آنجا مراجعه کنند.

هتل آبعلی

هتل آبعلی یا شاله اوزنه در بالای پیست اسکی آبعلی قرار دارد. هتل آبعلی در زمان رضا شاه و در سال‌های ۱۳۱۴ تا ۱۳۱۶ توسط یک مهندس اهل شوروی به نام موسیو منگنف و دو همکار آلمانی او به نام ژرژ و آندرانیک ساخته شده است. این مجموعه اولین مهمانسرای مدرن ایران و اولین ساختمان بتنی در ایران به حساب می‌آید که امروزه نه تنها امکان اقامت در آن وجود ندارد بلکه به دلیل بارش‌های سنگین برف در این منطقه و عدم توجه به این مجموعه ساختمان آن در حال خراب شدن است.

پیست اسکی آبعلی؛ جاذبه ای هیجان انگیز در نزدیکی تهران+عکس

دریاچه تار

دریاچه تار در نزدیکی دماوند و در فاصله تقریبی ۴۰ کیلومتری آبعلی قرار دارد.

آبشار آب مراد

آبشار آب‌مراد در ۴۰ کیلومتری شهر آبعلی و در دشت لاسم در نزدیکی آمل قرار دارد.

آبشار کمرد

آبشار زیبای کمرد در ۲۰ کیلومتری تهران و در جاده آبعلی قرار دارد.

هتل‌ها و اقامتگاه‌های نزدیک به پیست اسکی آبعلی

اگر قصد ماندن در نزدیکی پیست اسکی آبعلی را دارید می‌توانید از مجموعه اقامتی و پذیرایی آبعلی استفاده کنید که در سه کیلومتری پیست در شهر آبعلی، خیابان شهید میریعقوبی قرار دارد. همچنین، هتل آبعلی که در فاصله ۷ کیلومتری پیست اسکی آبعلی قرار دارد نیز انتخاب خوب دیگری برای شماست.

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار