gardeshban.ir

معاون گردشگری گفت:ضمن فعال بودن گردشگری مذهبی میان ایران و عراق به واسطه وجود اماکن مقدس، می‌توان با برنامه‌ریزی هدفمند زمینه شکوفایی کسب و کارهای فعالان را در سایه ارتباطات موجود فراهم کرد.
کد خبر: ۴۶۷۸۶
تاریخ انتشار : يکشنبه ۰۹ آبان ۱۴۰۰-1400 August 09
گردشبان (gardeshban.ir) :
علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی و گردشگری در دیدار با مجتبی شصتی کریمی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلا که در محل معاونت گردشگری برگزار شد؛ ظرفیت‌های مغفول مانده میان ارتباط مؤثر میان دو کشور را برشمرد و احصای اقدامات اجرایی به منظور تحقق بهره‌مندی بیشتر فعالان گردشگری کشور از بستر فعال گردشگری مذهبی به ویژه در کربلا را در برنامه همکاری مشترک وزارت گردشگری و امور خارجه قرار داد.

به گفته معاون گردشگری بر بستر فعال گردشگری مذهبی میان دو کشور ایران و عراق، می‌توان سایر شاخه‌های گردشگری از جمله گردشگری سلامت، فرهنگی و طبیعت‌گردی را نیز فعال کرد و با مخاطب‌شناسی و شناخت دقیق ذائقه‌های مختلف در یکی از مهم‌ترین بازارهای هدف گردشگری کشور، امکان تعاملات و ارتباطات بیشتری را در بخش گردشگری فراهم آورد.

شالبافیان با اشاره به اینکه مدار ارتباطی کربلای معلی هم‌اکنون از طریق گردشگری مذهبی، زیارت و سلامت برقرار است؛ تاکید کرد که می‌توان با ساماندهی و هدفمندسازی دقیق از جریان موجود به نفع فعالان گردشگری کشور و کسب و کارهای آسیب دیده از بحران کرونا بهره بیشتر برد.

در این نشست مجتبی شصتی کریمی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلا نیز نسبت به هر گونه همکاری جهت شکوفایی بستر همکاری‌های دوسویه گردشگری میان دو کشور اعلام آمادگی کرد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار