gardeshban.ir

دشت لاله‌های واژگون کوهرنگ بهشت چهارمحال و بختیاری است که در زمینی به وسعت ۳۶۰۰ هکتار از بازدیدکنندگان دلربایی می‌کند.
کد خبر: ۴۶۸۱۴
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۰-1400 August 10
گردشبان (gardeshban.ir) :
دشت لاله‌های واژگون کوهرنگ بهشت چهارمحال و بختیاری است که در زمینی به وسعت ۳۶۰۰ هکتار از بازدیدکنندگان دلربایی می‌کند. این دشت بزرگ‌ترین دشت لاله‌های واژگون جهان است. بخش‌هایی از این دشت زیبا مورد حمایت سازمان محیط‌زیست ایران است. گل‌‌های لاله از اواسط فروردین باز می‌شوند و تا آخر اردیبهشت منتظر می‌مانند تا از آن‌ها دیدن کنید. روستای بنواستکی منبع این لاله‌های زیباست. 

دشت لاله‌ های واژگون کوهرنگ؛ طبیعت منحصربفرد چهارمحال و بختیاری+عکس

دشت لاله‌های واژگون هرساله در فصل بهار میزبان گردشگران زیادی از جاهای مختلف ایران و حتی خارج ایران است. با توجه به حساسیت‌های لازم برای دست نخوردن طبیعت این منطقه، امکانات گردشگری در این دشت وجود ندارد. تنها می‌توانید در این منطقه پیاده‌روی کنید عکس بگیرید و مدهوش لاله‌های قرمز و زرد این دشت باشید. 

به لاله‌های زرد این منطقه لاله نرگسی میگویند. مردم این منطقه در گویش محلی خود به لاله واژگون «گل بگریو» میگویند. آن‌ها معتقدند این گل با داستان مرگ غم‌انگیز سیاوش در شاهنامه فردوسی پیوند خورده است و به همین دلیل لاله گریان است.

چرا بازدید از دشت لاله های واژگون کوهرنگ را پیشنهاد می کنیم؟

به دلیل نادر بودن این‌گونه گیاهی در جهان و زیبایی غیرقابل توصیف این دشت در بهار، برای هر ایرانی واجب است تا از این دشت دیدن کند. همچنین علاقه‌مندان به ورزش‌های زمستانی می‌توانند در فصل بهار، بر ارتفاعات زرد کوه که نزدیک این دشت زیباست اسکی کنند. لازم به ذکر است که باید مراقب باشید تا لاله‌های زیبا را لگد نکنید یا پیاز این گل را از خاک جدا نکنید. همچنین مجاورت دشت لاله با دیگر جاذبه‌های طبیعی کوهرنگ همچون چشمه دیمه و غار یخی چما، فرصتی را برای گردشگران مهیا می‌کند که با یک تیر چند نشان بزنند. حواستان باشد که زیبایی‌های این منطقه را ثبت کنید. حتی دیدن عکس‌های این سفر، یادآور خاطرات خوب سفر به شهرستان توریستی کوهرنگ است. از غذاهای محلی و سوغات دل‌انگیز کوهرنگ غافل نشوید. سفرمارکت اقامتی خوش برای شما عزیزان در کوهرنگ آرزو می‌کند.

ویژگی های طبیعی و گردشگری برجسته

● نادر بودن این‌گونه گیاهی
● از گل لاله برای ساخت مسکن استفاده می‌شود
● آب‌وهوای بهاری
● بهشت پیاده‌روی
● مقصدی تمیز و آرام

دشت لاله‌ های واژگون کوهرنگ؛ طبیعت منحصربفرد چهارمحال و بختیاری+عکس

چگونه به دشت لاله های واژگون کوهرنگ برویم؟

برای اینکه از این دشت چشم‌نواز بازدید کنید، لازم است که به شهر تاریخی کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری سفر کنید. این دشت در ۲۰ کیلومتری چلگرد واقع شده است. باید از جاده دیمه-چلگرد به سمت این دشت زیبا بروید. روستای بنواستکی سرچشمه این بهشت زیبا است. نزدیک‌ترین فرودگاه در شهرکرد است. می‌توانید با هواپیما به این شهر سفر کنید و سپس با تاکسی به کوهرنگ بروید. اگر به دنبال ارزانترین بلیط هواپیما به مقصد شهرکرد هستید، سایت سفرمارکت منتظر شماست.


جاهای دیدنی نزدیک به دشت لاله های واژگون کوهرنگ

از مزیت‌های سفر به کوهرنگ این است که دوروبرتان پر از جاهای دیدنی بکر و نابی است که می‌توانید در کنار خانواده خود تفریح کنید و لذت ببرید. چشمه دیمه، روستای پلکانی سرآقاسید، پیست اسکی چلگرد، غار یخی چما و تونل کوهرنگ تنها گوشه‌ای از مکان‌هایی است که می‌توانید از آن‌ها لذت ببرید. چشمه دیمه یکی از زلال‌ترین چشمه‌های ایران است که نزدیکی دشت لاله‌های واژگون قرار دارد. این چشمه در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.

روستای پلکانی سرآقا سید که به ماسوله زاگرس معروف است، در ۴۵ کیلومتری شهر چلگرد است. این روستا در میان کوه‌های زرد کوه استان چهارمحال و بختیاری واقع شده که با جاده‌ای خاکی به چلگرد متصل است. قرار داشتن روستا در مکانی کوهستانی باعث شده که اهالی این روستا در زمستان با یخبندان و سرمای شدید دست‌وپنجه نرم کنند. 

اهالی روستا روزگار خود را با سنتی‌ترین روش‌های موجود می‌گذرانند. اگر به این روستا سفر کردید، لذت غذاهای محلی چهارمحال و بختیاری را بچشید. آش کاردین، کباب بختیاری، آش برگ و نان گلک از غذاهای معروف این روستا هستند که طعم بی‌نظیرشان زیر دندانتان باقی می‌ماند.

اگر به دنبال غار یخی هستید که در تمام فصول سال پر از برف باشد، بازدید از غار یخی چما را از دست ندهید. به دلیل سطح وسیع برف این مکان میزبان مسابقات اسکی تابستانه کشور است. این غار در ۲۵ کیلومتری چلگرد قرار دارد. 

این غار بزرگ‌ترین منبع آب شیرین ایران است. در زیر یخ‌های این غار، چشمه‌ای آب سرد در جریان است که به سد کوهرنگ می‌ریزد. اگر در تابستان به این استان سفر کنید، در مسیر این غار عشایر را می‌بینید که با عسل کوهی و دوغ محلی و سبزی‌های کوهی خشک‌شده میزبان شما هستند.

پیست اسکی چلگرد و ارتفاعات زرد کوه از دیگر مناطقی هستند که می‌توانید در سفر به کوهرنگ از آن‌ها بازدید کنید. وجود یخچال‌های طبیعی و گیاهان دارویی همچون موسیر و تره کوهی در ارتفاعات زرد کوه، باعث ماندگاری خاطرات سفر شما به این منطقه می‌شود.

اگر به کوهرنگ سفر کردید، بازدید از آبشار شیخ علی‌خان کوهرنگ را از دست ندهید. این آبشار که به آبشار مینیاتوری ایران معروف است، در ۱۲ کیلومتری شهر چلگرد قرار دارد. همچنین در ۴۰ کیلومتری روستای پلکانی سرآقاسید است. 

اگر در بهار که آب بیشتری جاری است از این آبشار دیدن کنید، این شانس را دارید که از زیبایی لاله‌های واژگون اطراف این آبشار لذت ببرید. اگر در زمستان به کوهرنگ بیایید، با تصویری باورنکردنی از قندیل‌های این آبشار روبرو می‌شوید که هوش از سرتان می‌برد.

هتل ها و اقامتگاه های نزدیک به دشت لاله های واژگون کوهرنگ

برای اقامت می‌توانید در کوهرنگ بمانید یا که به شهرکرد بروید و در هتل‌های آنجا اقامت کنید. در شهرستان کوهرنگ نیز هتل‌آپارتمان برای گردشگران و مسافران وجود دارد. اگر سفرتان به دشت لاله‌های واژگون و جاذبه‌های گردشگری اطراف آن طولانی‌تر از یک روز باشد، با توجه به فاصله ۹۰ کیلومتری کوهرنگ به مرکز استان چهارمحال و بختیاری، شهرکرد، می‌توانید در هتل‌ها و اقامتگاه‌های شهرکرد نیز اقامت کنید.

فاصله تا هتل کوهرنگ: ۵ کیلومتر
فاصله تا اردوگاه امام خمینی کوهرنگ: ۵ کیلومتر
فاصله تا مجموعه ویلاهای روستای ملک‌آباد کوهرنگ: ۶ کیلومتر

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار