gardeshban.ir

منطقه شمشک یکی از مناطق ییلاقی در شمال شرقی تهران است که از قدیم الایام ساکنان تهران برای فرار از گرمای تابستان و تفریح در سرمای زمستان به آن جا مراجعه می‌کردند.
کد خبر: ۴۶۸۱۵
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۰-1400 August 10
گردشبان (gardeshban.ir) :
منطقه شمشک یکی از مناطق ییلاقی در شمال شرقی تهران است که از قدیم الایام ساکنان تهران برای فرار از گرمای تابستان و تفریح در سرمای زمستان به آن جا مراجعه می‌کردند. اما امروزه پیست اسکی شمشک باعث شده که این منطقه به غیر از گردشگران تهرانی، ورزشکاران و گردشگران سراسر ایران را نیز به سمت خود بکشاند و هم اکنون یکی از بهترین جاهای تفریحی تهران به شمار می‌رود. 

پیست اسکی شمشک؛ جاذبه معروف و هیجان انگیز تهران+عکس

چرا بازدید از پیست اسکی شمشک را پیشنهاد می‌کنیم؟

پیست اسکی شمشک توسط مهندسان آلمانی در سال ۱۳۲۷ ساخته شد و ده سال بعد از آن با افتتاح تله‌اسکی به صورت حرفه‌ای آغاز به فعالیت کرد. اسکی تنها یک ورزش زمستانی نیست، بلکه تلفیقی از تفریح و معاشرت با دیگران و لذت بردن از طبیعت بکر و باشکوه است. 

مجموعه‌ی پیست اسکی شمشک تمام این المان‌ها را کنار هم قرار داده و کوه‌های برفی شمشک را تبدیل به پاتوق علاقمندان این تفریح دلپذیر کرده است. لازم نیست برای لذت بردن در این مجموعه حتماً اسکی‌باز حرفه‌ای باشید، شما می‌توانید بدون هیچ تجهیزاتی به این مجموعه بروید و از فروشگاه‌های آنجا وسایل لازم را تهیه کنید و در مدرسه اسکی زیر نظر مربیان حرفه‌ای آموزش ببنید.

ویژگی‌های طبیعی و گردشگری پیست اسکی شمشک

مجموعه‌ی پیست اسکی شمشک دارای چهار پیست مجزا به نام‌های مهتاب، آفتاب، پیست شب و پیست آموزش مبتدیان است. همچنین این پیست دارای ۲ تله سیژ و ۴ تلی‌اسکی برای جابه‌جایی اسکی‌بازان در مسیر اسکی است. 

بالاترین قسمت پیست اسکی شمشک ارتفاعی برابر ۳۰۵۰ متر و پائین‌ترین قسمت آن ارتفاعی برابر ۲۵۵۰ متر از سطح دریا دارد. این پیست نیز همانند پیست دیزین بین‌المللی است و از تمام استانداردهای جهانی فدراسیون اسکی تبعیت می‌کند. تاریخ بین‌المللی شدن این پیست به سال ۱۳۷۵ و بعد از اصلاح قسمت‌هایی از پیست برمی‌گردد.

پیست اسکی مهتاب

پیست مهتاب در ضلع غربی مجموعه قرار دارد و طولانی‌ترین پیست مجموعه است که از هتل در جنوب پیست تا قله ۱۹۵۰ متر طول دارد.

پیست اسکی آفتاب

پیست اسکی آفتاب در ضلع شرقی مجموعه قرار دارد و طول آن از مدرسه اسكی در جنوب پیست تا قله ۱۸۵۰ متر است.

پیست اسکی شب

پیست اسکی شب همان طور که از نام آن پیدا ست مخصوص اسکی در شب است و علاقمندان و طرفداران زیادی دارد. طول این پیست ۹۵۰ متر است و از ساعت ۱۸ تا ۲۲ فعال است. نورپردازی زیبای این پیست و سکوت کوهستان برفی در شب باعث شده که تجربه اسکی‌ در این پیست تجربه‌ای منحصر به فرد و متفاوت برای اسکی‌بازان باشد. پیست اسکی شب شرایط خاص خود را دارد و در تمام شب‌ها باز نیست، برای همین حتماً قبل از سفر خود از باز بودن پیست مطمئن شوید.

پیست آموزش مبتدیان

پیست مبتدیان در جنوب غربی پیست آفتاب قرار دارد و طول آن ۴۰۰ متر است و برای آموزش ایمن و بدون خطر مبتدیان طراحی شده.

پیست اسکی شمشک؛ جاذبه معروف و هیجان انگیز تهران+عکس

بهترین فصل سفر به شمشک

برای سفر به شمشک و استفاده از مجموعه‌ی پیست اسکی شمشک تنها یک چیز لازم است: برف! به همین دلیل زمان آغاز به کار مجموعه در سال‌های مختلف با توجه به شرایط آب و هوایی آن سال متفاوت است. اما به صورت کلی اواخر پاییز تا اوایل بهار بازه‌ای است که کوه‌های منطقه رودبار قصران دارای برف هستند. پیش از برنامه‌ریزی برای حرکت حتماً با مجموعه پیست تماس بگیرید و از باز بودن آن مطمئن شوید و البته شرایط جوی را نیز از سایت‌های معتبر هواشناسی کنترل کنید.

چگونه به پیست اسکی شمشک برویم؟

برای رسیدن به پیست اسکی شمشک لازم است از سمت شمال شرق تهران و از طریق خیابان استخر (در تهرانپارس)، یا اتوبان باقری، یا اتوبان بابایی و یا اتوبان ارتش به جاده لشگرک و میدان لشگرک برسید. تمام راه‌های گفته شده شما را در نهایت به میدان لشگرک می‌رسانند. با عبور از این میدان جاده فشم را دنبال کنید و بعد از گذشتن از فشم به میگون برسید. بعد از پشت سر گذاشتن میگون و دربندسر به منطقه شمشک و مجموعه پیست اسکی می‌رسید. 

طول این مسیر در حدود ۶۰ کیلومتر است و زمانی معادل یک ساعت رانندگی برای طی کردن آن لازم است. البته این زمان در تعطیلات و در روزهای برفی بیشتر است و گاهی اوقات ترافیک‌های سنگین روزهای تعطیل آن را به چند ساعت هم می‌کشاند. 

برای رسیدن به شمشک می‌توانید از جاده دیزین-شمشک و جاده چالوس- شمشک نیز استفاده کنید، اما از آنجا که این جاده در زمان‌های زیادی از طول سال به دلیل بارش برف و خطرناک بودن جاده بسته است بهتر است روی آن حساب نکنید. در هرحال پیش از شروع حرکت خود می‌توانید از طریق تلفن ۱۴۱ از باز بودن جاده دیزین- شمشک اطلاع حاصل کنید.

جاهای دیدنی نزدیک به پیست اسکی شمشک

پیست اسکی دربندسر در فاصله کمی نسبت به پیست شمشک قرار دارد و از لحاظ جغرافیایی در ارتفاع بالاتری از پیست شمشک قرار دارد. پیست دربندسر که مجموعه‌ای خصوصی و کوچکتر از پیست شمشک است ۲۳ سال بعد از پیست شمشک ساخته شد تا برخی از مشتریان شمشک را به خود جذب کند.

پیست بین‌المللی دیزین نیز پیست دیگری ست که در۱۰ کیلومتری پیست شمشک قرار دارد. با وجود اینکه فاصله این دو پیست چندان از هم زیاد نیست، ولی بارش سنگین برف باعث می‌شود در زمان‌های زیادی راه ارتباطی این دو پیست به یکدیگر قطع باشد.

پیست اسکی شمشک؛ جاذبه معروف و هیجان انگیز تهران+عکس

هتل‌ها و اقامتگاه‌های نزدیک به پیست اسکی شمشک

نزدیک‌ترین هتل به پیست اسکی شمشک هتل شمشک است که در همان منطقه پیست قرار دارد و برای کسانی که قصد دارند برای چند روز در پیست بمانند و اسکی کنند، گزینه‌ای بسیار عالی است. این هتل زیبا سه طبقه و ۱۵ اتاق دارد و در فصل زمستان و همزمان با آغاز فعالیت مجموعه پیست بسیار شلوغ می‌شود. همچنین این هتل دارای چند رستوران است که اکثر اسکی‌بازان برای استراحت و خوردن غذا یا نوشیدنی به آن‌ها مراجعه می‌کنند. علاوه بر هتل شمشک، هتل جهانگردی شمشک، هتل بارین (که به هتل اسکیمویی و هتل گل یخ نیز مشهور است) و هتل میگون نیز در منطقه رودبار قصران نزدیک‌ترین گزینه‌‌ها به پیست اسکی شمشک هستند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار