gardeshban.ir

باغ وحش مونیخ که به «هلابرون» (Hellabrunn) نیز شهرت دارد، جایی عالی برای گردش به همراه کودکان خواهد بود. اینجا اولین باغ وحش جغرافیایی جهان به حساب می‌آید.
کد خبر: ۴۶۸۱۶
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۰-1400 August 10
گردشبان (gardeshban.ir) :
باغ وحش مونیخ در سال ۱۹۱۱ تأسیس شد و به عنوان اولین باغ وحش جغرافیایی جهان (geo-zoo) به خود می‌بالد. این نوع از باغ وحش، حیوانات را بر اساس جغرافیای محل زندگی‌شان دسته بندی می‌کند. اگر تور مخصوص بازدیدکنندگان را دنبال کنید، دور دنیا را قاره به قاره سفر کرده و با جانوران این اقلیم‌ها آشنا خواهید شد. با گردش در هلابرون می‌توانید از اقلیم محل زندگی خود خارج شده و با سایر بخش‌های دنیا روبه‌رو شوید.

باغ وحش مونیخ یا هلابرون؛اولین باغ وحش جغرافیایی جهان+عکس

مدیریت باغ وحش مونیخ تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد تا حیوانات در طبیعی‌ترین حالت ممکن زندگی کنند. با توجه به این موضوع، جانوران اکثر اوقات در فضایی فراخ و پناهگاه‌هایی برای موجودات استوایی آزادانه مشغول چرخ زدن هستند. البته این به معنی عدم امنیت بازدیدکنندگان نیست! حصارها و خندق‌هایی پر شده از آب محل زندگی حیوانات را از مسیر گردشگران جدا می‌کنند. تنها مشکل این باغ وحش عدم امکان مشاهده حیوانات از نزدیک است. 

باغ وحش مونیخ یا هلابرون؛اولین باغ وحش جغرافیایی جهان+عکس

اگر می‌خواهید آن‌ها را با دقت بیشتری تماشا کنید، شاید بد نباشد که دوربین دو چشمی با خود به همراه بیاورید. باغ وحش هلابرون بسیار وسیع است و اگر می‌خواهید کل آن را بازدید کنید باید حداقل ۴ الی ۵ ساعت وقت برای آن صرف کنید. بسته به سن کودکانتان باید برخی قسمت‌ها را رد کرده و بیشتر روی حیوانات مورد علاقه‌تان تمرکز کنید. برای این کار بهتر است پیشاپیش نقشه باغ وحش را تهیه کرده باشید.

باغ وحش مونیخ یا هلابرون؛اولین باغ وحش جغرافیایی جهان+عکس

قطعاً یکی از جاذبه‌های اصلی هلابرون نمایش ویژه حیوانات است. هر روزه در زمان‌های مختلف می‌توانید نمایش‌های جالب توجهی از شیرهای دریایی کالیفرنیایی، فیل‌ها و آکروبات هوایی پرندگان شکاری را تماشا کنید. می‌توانید با مراجعه به سایت رسمی هلابرون، از زمان اجرای مورد علاقه خود مطلع شوید. 

توجه داشته باشید که برنامه خود را خیلی شلوغ نکنید چون باغ وحش چنان وسیع و بزرگ است که می‌تواند به سادگی یک روزتان را پر کرده و شما و کودکانتان را خسته کند. بهتر است اول برای جالب‌ترین قسمت‌ها برنامه ریزی کنید.

یکی دیگر از بخش‌های مورد علاقه کودکان، باغ وحش کودکان و «باغ وحش نوازش» (Streichelzoo) است. در این قسمت می‌توانید به حیوانات غذا داده و یا آن‌ها را نوازش کنید. بیشتر بزها و گوسفندها در این محوطه نگهداری می‌شوند و قطعاً به نوازش شدن توسط کودکانی از هر سن عادت داده شده‌اند. با این وجود توصیه می‌کنیم کودکان زیر ۳ سال را به تنهایی در این قسمت رها نکنید زیرا برخی حیوانات وقتی چیزی را که می‌خواهند نتوانند از شما بگیرند (اغلب غذا) ممکن است بدرفتاری کنند.

اگر در حین گردش در باغ وحش احساس خستگی و گرسنگی کردید، نگران نباشید! در سرتاسر این پارک حیات وحش کیوسک‌هایی برای تهیه نوشیدنی و غذا پیدا می‌کنید. در این کیوسک‌ها برخی از خوشمزه‌ترین غذاها و خوراکی‌های آلمانی به همراه انواع نوشیدنی ارائه می‌شود. قیمت بلیط باغ وحش بسته به سن از ۴.۵۰ یورو تا ۱۱ یورو برای بزرگسالان متغیر است. 

بلیط‌های خانوادگی نیز قیمت پیشنهادی مناسبی دارند. اگر حداقل ۳ تا ۶ ماه در مونیخ هستید و قصد دارید حداقل دو بار به هلابرون بروید، می‌توانید یک بلیط سالانه تهیه کنید. برای دسترسی به اینجا می‌توانید از خط ۳ مترو استفاده کرده و با پیاده‌روی کمتر از پنج دقیقه به باغ وحش برسید.


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار