gardeshban.ir

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: بیشترین و شدیدترین کنترل‌های گمرکی در مناطق آزاد اتفاق می‌افتد و بیشتر مناطق آزاد ما تراز تجاری مثبت دارند.
کد خبر: ۴۶۸۳۳
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۰-1400 August 10
گردشبان (gardeshban.ir) :
سعید محمد در دیدار با استاندار افزود: در شرایط فعلی کشور مناطق آزاد می‌توانند در حمایت از صنایع نوپا و نیازمند حمایت اثرگذار باشند.

وی با بیان اینکه درک درستی از کارکرد مناطق آزاد وجود ندارد ادامه داد: مطالبی که در خصوص واردات و قاچاق در مناطق آزاد مطرح می‌شود در بیشتر موارد سطحی و بی‌اساس است.

سعید محمد از منطقه آزاد تجاری _ صنعتی ارس به عنوان یکی از مناطق رو به رشد و قابل توسعه یاد کرد و افزود: باید شرایطی ایجاد کنیم که کل استان از مزایای این منطقه بهره‌مند شود.

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی کشور همچنین با انتقاد از اتخاذ تصمیمات نادرست در این حوزه گفت: نوع نگاه به مناطق آزاد و بی توجهی به قانون در این باره، موجب ایجاد موانعی برای فعالیت‌های اقتصادی و جذب سرمایه‌گذاری در این مناطق شده است.

وی خاطرنشان کرد: مقدمات لازم را برای جهش مناطق آزاد را فراهم کرده‌ایم و امیدواریم با کمک مسئولان استانی بتوانیم در توسعه این مناطق و خدمت به مردم اثرگذار باشیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی هم در این دیدار گفت: ارس از جمله مناطق آزاد کشور است که فضای مناسب برای تولید و سرمایه‌گذاری را دارد که باید با رفع موانع و اهتمام جدی مسئولان زمینه توسعه آن را فراهم کنیم.

عابدین خرم با اشاره به تأکید رئیس جمهور بر استفاده از ظرفیت‌های مرزی برای افزایش صادرات، جذب سرمایه‌گذاری و بهبود فضای کسب‌وکار افزود: منطقه آزاد ارس یکی از مناطق همواره فعال، پرتحرک و در حال ارتقا است.

وی با اشاره به افزایش چشمگیر صادرات از منطقه آزاد ارس در سال جاری اظهار کرد: توسعه روابط با کشور‌های همسایه به صورت جدی و هدفمند دنبال می‌شود و باید موانع موجود را در این زمینه رفع کنیم.

استاندار حضور دستگاه‌های متعدد دخیل در مناطق مرزی، نامناسب بودن زیرساخت‌های ارتباطی و حمل‌ونقل و کمبود تجهیزات و امکانات نظارتی و ایمنی را از جمله مشکلات منطقه آزاد ارس ذکر کرد و گفت: به شرط رفع این موانع و ایجاد تسهیلات و همچنین اصلاح مدیریت‌ها، شاهد اتفاقات خوبی در این منطقه خواهیم بود.

وی همچنین با اشاره به اهمیت بازگشایی مرز خداآفرین که یکی از مطالبات جدی رئیس جمهور نیز هست گفت: این کار از جهات مختلف برای دو کشور همسایه تأثیرگذار است و با توجه به اینکه زیرساخت‌های مورد نیاز در حد قابل قبول وجود دارد، باید موانع تحقق آن رفع شود.

سعید محمد، مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد امروز برای بازدید از چند واحد تولیدی در منطقه آزاد ارس و شرکت در نشست اداری این منطقه به جلفا سفر کرده است.

منطقه آزاد ارس با بیش از ۷۰ هزار هکتار وسعت و چهار ناحیه منفصل با مرکزیت شهر جلفا در ۱۳۲ کیلومتری شمال غرب تبریز واقع شده است و با جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان و جمهوری خودمختار نخجوان مرز مشترک دارد؛ این منطقه با ترکیه به عنوان دروازه تجارت ایران با اروپا تنها ۱۲۰ کیلومتر فاصله دارد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار