gardeshban.ir

آلمان مجموعه‌ای از آثار تاریخی مایاها را که منشاء آن‌ها پیش‌تر مشخص نبود به مکزیک و گواتمالا تحویل می‌دهد.
کد خبر: ۴۶۸۷۲
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۰-1400 August 11
گردشبان (gardeshban.ir) :
روز جمعه مجموعه‌ای از آثار تاریخی مهم توسط فرماندار ایالت «زاکسن آنهالت» به سفیر گواتمالا و سفیر مکزیک در برلین تحویل داده خواهد شد.

به گفته مقامات آلمان، این مجموعه آثار که به تمدن مایاها تعلق دارند شامل چند مجسمه، بشقاب و فنجان می‌شوند که به دوران ۲۵۰ تا ۸۵۰ میلادی بازمی‌گردند.

پلیس آلمان این آثار را در پاییز ۲۰۲۰ در خانه مردی کشف کرد که با پلیس برای تحویل سلاح‌های جنگ جهانی دوم که به پدرش تعلق داشتند تماس گرفته بود.

در جریان بازدید پلیس از خانه این مرد، او ماموران پلیس را از وجود این مجموعه آثار که در سال ۲۰۰۳ از یک بازار خیابانی در شهر «لایپزیگ» به قیمت کمتر از ۱۰۰ یورو خریده بود مطلع کرد. این مرد اعلام کرده است از منشاء این آثار اطلاعی نداشته است و به همین دلیل پلیس به مسروقه بودن این آثار شک کرد.

آثار تاریخی که از بازارچه خیابانی سر درآوردند

در نهایت کارشناسان تشخیص دادند ۱۱ مورد از این آثار در مکانی که امروزه جزو گواتمالا محسوب می‌شود و دو مورد از آن‌ها نیز در یکی از شهرهای باستانی مکزیک خلق شده‌اند.

قرار بود این مجموعه آثار در ماه «می» به کشورهای اصلی‌شان بازگردانده شوند، اما این روند به دلیل دلایل دیپلماتیک به تعویق افتاده بود.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار