gardeshban.ir

پاویون ایران یکی از ۱۵ پاویونی است که خبرگزاری سی. ان. ان آن را به عنوان پاویون تماشایی در اکسپوی ۲۰۲۱ دبی معرفی کرده است.
کد خبر: ۴۶۸۷۴
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۰-1400 August 11
گردشبان (gardeshban.ir) :
یک ماه از افتتاح اکسپوی دبی ۲۰۲۱ می‌گذرد و کشورهای مختلف به ارائه برنامه‌های خود پرداخته‌اند. از نگاه به آینده و آنچه در نظر دارند تا معرفی فرهنگ شأن. در این میان هر یک از ۱۹۲ کشور شرکت کننده در اکسپو تلاش کرده تا با طراحی پاویونی منحصر به فرد، مخاطب بیشتری جذب کند و معرف کشورش باشد.



این رویداد جهانی تا کنون بازتاب‌های گوناگونی در رسانه‌های مختلف و بین‌المللی داشته است. به تازگی CNN در گزارشی ۱۵ پاویون تماشایی hکسپوی دبی ۲۰۲۱ را معرفی کرده که یکی از این ۱۵ پاویون متعلق به ایران است.

در این گزارش تشریحی و تصویری آمده این رویداد یکی از بزرگترین و قدیمی‌ترین رویدادهای بین‌المللی است و کشورها از این پلت فرم برای نمایش آخرین نوآوری‌های فناوری و میراث فرهنگی خود استفاده می‌کنند. معماران مشهور نیز این صحنه را فرصتی برای افراط جاه‌طلبانه ترین ایده‌های خود و جلب نظر مشتریان بالقوه می‌دانند. در این اکسپو برخی از چشم گیرترین و عجیب‌ترین و غیرمعمول‌ترین غرفه‌ها توسط بهترین و مشهورترین معماران طراحی شده است.

یکی از این ۱۵ پاویون متعلق به امارات متحده عربی است که توسط سانتیاگو کالاتراوا طراحی شده و منظره‌ای قابل مشاهده ایجاد کرده است که به شکل شاهین _ پرنده ملی این کشور_ در حال پرواز است. این سازه با شکل بال شاهین ساخته شده از فیبر کربن و مجهز به پنل‌های خورشیدی است.

در این گزارش آمده که غرفه ایران نیز از توپ‌های سفالی پخته شده، تشکیل شده است. مجموعه‌ای از جعبه‌های آبی پوشیده شده در توپ‌های سفالی پخته شده، غرفه ایران را تشکیل می‌دهند. هر جعبه عناصر مختلف فرهنگ، سنت و صنایع دستی کشور را به نمایش می‌گذارد. جریان‌های آب بازدیدکنندگان را در مسیرهای پیاده‌روی و داخل غرفه، که توسط معماران Shift Process Practice طراحی شده است، همراهی می‌کنند.

پلازا الوصل نه یک غرفه، اما یک طراحی قابل توجه در قلب نمایشگاه اکسپو است که سه رویکرد موضوعی، پایداری، تحرک و فرصت را به هم متصل می‌کند. الواصل نام تاریخی دبی به معنای ارتباط است و بزرگ‌ترین گنبد ۳۶۰ درجه جهان را در خود جای داده است. این گنبد از ۱۳.۶ کیلومتر فولاد توسط Adrian Smith و Gordon Gill Architecture طراحی شده است.

مصر نیز تمدن باستانی خود را نمایش داده است. این غرفه که توسط حازم حماده مصری طراحی شده است، به صورت هیروگلیف تزئین شده است. در حالی که در داخل، صفحات غول پیکر میراث و پیشرفت کشور را بررسی می‌کنند. هرم بزرگ جیزه هم با دروازه مثلثی که بازدیدکنندگان از آن وارد می‌شوند نشان داده شده است. پس از ورود، بازدیدکنندگان با آثار باستانی و نمایش‌های تعاملی روبرو می‌شوند.

غرفه شش طبقه عربستان سعودی که توسط بوریس میکا طراحی شده است، دومین غرفه بزرگ پس از امارات متحده عربی است و ساختاری شیبدار و مستطیلی دارد. پله برقی هریتیج بازدیدکنندگان را برای تجربه تاریخ و فرهنگ کشور بالا می‌برد، در حالی که پله برقی آینده آنها را برای کاوش در عربستان مدرن از طریق یک صفحه نمایش آینه LED و یک آبنمای تعاملی پایین می‌آورد. این غرفه گواهینامه پلاتینیوم LEED را برای پایداری دریافت کرده است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار