gardeshban.ir

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مجموعه های گردشگری به دلیل محدودیت های پروتکل های بهداشتی، بیش از ۲ هزار و ۹۳ میلیارد تومان خسارت به صنعت گردشگری گیلان وارد شد.
کد خبر: ۴۶۸۸۰
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۰-1400 August 11
گردشبان (gardeshban.ir) :
حمیدرضا آذرپور اظهار داشت: از مجموع میزان خسارت به صنعت گردشگری گیلان، ۶۲۵ میلیارد و ۵۱۰ میلیون تومان مربوط به ۶ ماهه نخست امسال است.

وی افزود: هتل‌ها، هتل آپارتمان ها، مجتمع های تفریحی-توریستی، میهمان پذیرها، بومگردی، خانه مسافرها، دفاتر خدمات مسافرتی و راهنمایان گردشگری بخش های متضرر در بحث کرونا هستند.

معاون گردشگری گیلان تاکید کرد: امهال تسهیلات و بدهی حامل های انرژی برای تاسیسات گردشگری استان تا رونق اقتصادی دوباره این چرخه در نظر گرفته شده بود که متاسفانه بدلیل عدم همکاری برخی بانک ها و ادارات مرتبط همچون شرکت توزیع نیروی برق گیلان و شرکت آب و فاضلاب گیلان این عرصه دچار خسران بیشتری شد.

آذرپور خاطرنشان کرد: قرار بود این موارد حمایتی اجرایی و در صورت ادامه شرایط بحرانی کرونا تمدید شود که متاسفانه انجام نشد.

وی خواستار حمایت متولیان و مسئولان ارشد در حوزه گردشگری گیلان شد و گفت: صنعت گردشگری آسیب جدی دیده است و با توجه به تاکید بر حرکت در مسیر اقتصاد گردشگری باید از این بخش حمایت های لازم انجام شود.

نزدیک به سه هزار و یکصد هتل ، هتل آپارتمان ،مجتمع گردشگری مهمانپذیر، خانه مسافر، مجتمع سرگرمی و تفریحی، اقامتگاه بومگردی، اقامتگاه سنتی، بین راهی و اسکله گردشگری و مسافربری دریایی در گیلان فعال است.

گردشگری عضو جدایی ناپذیر از اقتصاد مردم استان باران خیز و  سرسبز گیلان با جاذبه‌های طبیعی و فرهنگی آن است.

دریای خزر و سواحل ماسه ای ، تالاب بین المللی انزلی  ، جنگلهای هیرکانی ، شهرک تاریخی ماسوله ، قلعه رودخان ، ییلاقات و دریاچه های زیبا بخشی از جاذبه های گردشگری دیار باران است . 
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار