gardeshban.ir

چشمه قیر دهلران با خاصیت گوگردی به عنوان یک پدیده نادر طبیعی یک اثر توریستی برای گردشگران است.
کد خبر: ۴۶۸۹۹
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۰-1400 August 12
گردشبان (gardeshban.ir) :
چشمه‌های قیر شامل یک چشمه اصلی و سه چشمه فرعی است که در حدود ۸۵ هکتار مساحت دارد و برای رسیدن به این چشمه سیاه‌رنگ که دهانه آن ۹ متر است باید از شهر دهلران به سمت بوستان جنگلی آبگرم رفت.

چشمه‌های قیر، پدیده‌ای نادر و جذاب برای گردشگران

این اثر طبیعی به عنوان یکی از آثار تفریحی، توریستی استان ایلام و با ظرفیت اقتصادی ویژه در شهر دهلران قرار دارد و سالیانه به ویژه در ایام نوروز افراد و گردشگران زیادی از این اثر طبیعی بازدید می‌کنند.

چشمه قیر دهلران از پدیده‌های طبیعی ایران در این شهرستان است که در شمال شرقی دهلران و در دامنه سیاه کوه واقع است.چشمه‌های قیر همراه با آب از زمین می‌جوشد و در سرچشمه حوضچه‌ی طبیعی سیاه‌رنگی تشکیل داده و در مسیر کوتاه جریان دارد.

«حبیب‌الله محمودیان» استاد دانشگاه گفت: این اثر طبیعی در فهرست آثار تاریخ طبیعی کشور ثبت شده است، در دوران گذشته از قیر طبیعی منطقه برای قیراندود کردن پشت‌بام‌ها استفاده می‌شد.

محمودیان افزود: در منابع تاریخی به شهری به نام «منس» در منطقه اشاره شده که پشت‌بام خانه‌های این شهر با قیر اندود شده و آثار به جامانده از شهرهای تاریخی در منطقه‌ی دهلران و موسیان از جمله تپه‌های پیش از تاریخ موسیان به دلیل نزدیکی با چشمه قیر ممکن است بقایای شهر منس باشد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار