gardeshban.ir

شهردار همدان با بیان اینکه اتاق مشترک شهرداری و میراث فرهنگی برای حفظ بافت و بناهای تاریخی تشکیل خواهد شد، گفت: در نظر داریم خانه پوستی‌زاده را به بوتیک ‌هتل تبدیل کنیم تا الگوسازی شود.
کد خبر: ۴۶۹۱۱
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۰-1400 August 12
گردشبان (gardeshban.ir) :
سیدمسعود حسینی در صحن شورای اسلامی شهر همدان، با بیان اینکه در رابطه با تخریب بناهای تاریخی در هفته‌های گذشته بهترین کار توسط رسانه‌ها و دغدغه‌مندان این حوزه اتفاق افتاد، افزود: این در حالی بود که دستگاه‌های مربوطه مانند شهرداری و میراث فرهنگی انفعالی عمل کردند و تقصیر را به گردن یکدیگر انداختند و این بدترین کاری بود که اتفاق افتاد.  

وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۶۷ خانه واجد ارزش در شهر وجود دارد که میراث فرهنگی و شهرداری توانایی نگهداری آنها را ندارد و برای هر خانه هم یک نگهبان نداریم بنابراین به نظر می‌رسد حلقه مفقوده درباره این موضوع صداقت است و اگر همان موقع با مردم و مالکان صحبت می‌کردیم و همکاری و مدیریت آنها را می‌طلبیدیم تا به ارزش ملک آگاه می‌شدند و نسبت به آن حساس می‌شدند اتفاق بهتری می‌افتاد. 

حسینی اضافه کرد: این بناها برای ما واجد ارزش است اما فعلا برای مالک واجد ارزش نیست بنابراین باید ملک را برای مالکان هم واجد ارزش کنیم و اگر این دغدغه ما شد شاید مالک نیز همراهی کند علاوه بر این مالکان مشکلاتی دارند که باید به آنها رسیدگی شود. 

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۰ بنای واجد ارزش در دست بناهای دولتی است و به عنوان مثال مسکن و شهرسازی پنج بنا دارد و اگر این بناها  را حفظ و از آنها بهره‌برداری کند الگوسازی می‌شود، اظهار کرد: خانه‌های واجد ارزش تک محصول‌اند و در آینده مانند آنها را پیدا نمی‌کنیم بنابراین باید در حوزه اطلاع‌رسانی و آگاهی‌رسانی به مالکان تلاش کنیم و قیمت واقعی را برای آنها روشن کنیم.  

شهردار همدان تصریح کرد: میراث فرهنگی به عنوان متولی حفظ و نگهداری از بناهای تاریخی، فرماندهی حراست از بناهای تاریخی را در دست بگیرد و دستگاه‌های دیگر و مردم هم به این سازمان کمک کنند، از طرف دیگر از انجیوها و نهادهای مردمی نیز کمک خواستیم تا برای حفظ و نگهداری این بناها به میدان بیایند.

حسینی با اشاره به اینکه همچنین باید از خیرین حوزه میراث فرهنگی یاری بطلبیم، ادامه داد: در حوزه اجرا، بحث اختلاف نیست و باید همه با هم شهر را نجات دهیم و بسته‌های تشویقی را نیز در نظر خواهیم گرفت بنابراین شهرداری آمادگی دارد در حوزه حفظ میراث فرهنگی فعالیت کند و کاری کند که به نفع مردم باشد. 
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار