gardeshban.ir

سید عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی روز پنجشنبه در قالب برنامه‌های نهمین سفر دولت سیزدهم در استان سمنان از آثار صنایع دستی هنرمند مهدیشهری که ثبت یونسکوشده بازدید کرد.
کد خبر: ۴۶۹۶۹
تاریخ انتشار : جمعه ۱۴ آبان ۱۴۰۰-1400 August 14
گردشبان (gardeshban.ir) :
اثر «سیده فاطمه خادمیان» هنرمند صنایع دستی شهرستان مهدیشهر استان سمنان با عنوان«شال شماره‌دوزی» در«رشته رودوزی سنتی » ، موفق به دریافت مهر اصالت یونسکو شده است.شال شماره دوزی هنرمند استان سمنان(مکنه) در برنامه داوری نشان بین المللی صنایع دستی ۲۰۱۶ موفق به دریافت مهر اصالت یونسکو شده است.سه اثر خادمیان در رشته‌های شال شماره دوزی سنگسری (مکنه)، لباس زنان ایل سنگسر ( کژین) و رومیزی ناهارخوری تا کنون نشان ملی اصالت را نیز کسب کرده است.

به وزیر میراث فرهنگی در این بازدید که در عمارت خیل خان شهرستان مهدیشهر استان سمنان انجام شد، کت دستبافت سنتی ایل عشایر طایفه سنگسری اهدا شد که ضرغامی نیز آن را بر تن کرد.داوری مهر اصالت از سال ۲۰۰۰ میلادی زیر نظر یونسکو آغاز شده است و این مراسم هر دو سال یک‌بار برگزار می‌شود. ایران از سال ۲۰۰۷ به این برنامه پیوسته و در همان سال، ۶ اثر صنایع دستی کشور موفق به دریافت این مهر شده‌اند.

تیپ متفاوت ضرغامی با کت دستبافت عشایر+عکس

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان در این سفر به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهوری به شهرستان‌های سمنان و مهدیشهر رفته است و از نزدیک با فعالان این عرصه دیدار و مشکلات آنها را جویا می‌شود.

بازدید از طرح‌های عمرانی در حوزه گردشگری، بافت تاریخی و کارگاه‌های صنایع دستی از جمله برنامه‌های وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سفر به استان سمنان است.

 اعضای کابینه دولت سیزدهم به نمایندگی از آیت الله رئیسی امروز به نقاط مختلف هشت شهرستان استان سمنان سفر کرده اند تا ضمن بازدید از واحدها و طرح های مختلف، از نزدیک با مسایل شهرستانها آشنا شوند و به مشکلات مردم در موضوعات مختلف رسیدگی کنند.

شهرستان میامی در شرق استان سمنان میزبان سید امیر حسین مدنی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رییس‌جمهوری، شهرستان های گرمسار و آرادان میزبان امین حسین رحیمی وزیر دادگستری، شهرستان دامغان میزبان بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و شهرستان‌های گرمسار، سرخه و مهدیشهر میزبان سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهادکشاورزی هستند.

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار