gardeshban.ir

طبق اعلام دولت ژاپن صاحبان کسب و کارهای کوتاه مدت، دانشجویان خارجی و برخی افراد که روادید ورود به ژاپن را دارند، می‌توانند به این کشور سفر کنند ولی محدودیت‌های کرونایی برای گردشگران هنوز پابرجاست.
کد خبر: ۴۷۰۱۱
تاریخ انتشار : شنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۰-1400 August 15
گردشبان (gardeshban.ir) :
وزارت امور خارجه دولت ژاپن اعلام کرد از روز دوشنبه (۱۷ آبان) صاحبان کسب و کاری که به طور کامل و با واکسن های تایید شده سازمان جهانی بهداشت واکسینه شده اند با اجرای ۳ روز قرنطینه در بدو ورود به این کشور، مسافرت های خود را از سر بگیرند. 

آمار روزانه ابتلا به ویروس کرونا در کشور ۱۲۶ میلیون نفری ژاپن از ۲۵ هزار نفر مبتلا در ماه اوت که بالاترین میزان ابتلا به این بیماری بود، به میانگین روزانه تنها ۲۰۰ نفر رسیده است. 

با وجود شروع کند و آرام واکسیناسیون در این کشور، در حال حاضر ۷۳ درصد جمعیت ژاپن به طور کامل واکسینه شده اند. 

در ژاپن حدود ۱۸ هزار نفر جان خود را بر اثر ابتلا به ویروس کرونا از دست دادند ولی هرگز قوانین قرنطینه کامل در این کشور اجرا نشد. با این حال، بیشترین زمان طی یک سال گذشته با اجرای قوانین و محدودیت های بسیار سختگیرانه کرونا از جمله مقررات منع تردد شبانه و جلوگیری از برگزاری مراسم با اجتماعات مردمی در شهرهای بزرگ این کشور گذشت و تمامی مسابقات ورزشی و مراسم المپیک توکیو نیز پشت درهای بسته و اغلب بدون حضور تماشگر انجام شد. 

براساس اطلاعات رسانه های ژاپن، حدود ۳۷۰ هزار نفر که روادید ژاپن دارند منتظر ورود به این کشور هستند و به زودی تدریجا وارد ژاپن می شوند. با این وجود در این میان ورود افراد از کشورهای پرخطری مانند ترینیدا و توباگو، پرو و ونزوئلا همچنان ممنوع است.

وزارت امور خارجه ژاپن هنوز درمورد زمان ورود گردشگران به این کشور اظهارنظری نکرده است. در سال ۲۰۱۹ شمار گردشگرانی که از ژاپن دیدن کردند ۳۱ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر بود و این کشور در حال دستیابی به هدف رساندن گردشگری به ۴۰ میلیون نفر در سال ۲۰۲۰ بود که با همه گیری ویروس کرونا این روند متوقف شد. 
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار