gardeshban.ir

اگر می‎خواهید از تاریخ و فرهنگ کشور عمان اطلاعات بیشتری کسب کنید، بهترین گزینه، بازدید از موزه‌های شهر مسقط است که از موزه‌های جنگی گرفته تا خانه‌های قدیمی را دربرمی‌گیرد.
کد خبر: ۴۷۰۳۰
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۰-1400 August 16
گردشبان (gardeshban.ir) :
کشور سلطان نشین عمان، یکی از قدیمی‎‌ترین کشورهای جهان به حساب می‌آید. بر خلاف خیلی از کشورهای همسایه‌اش، عمان کشوری با صفا و بی‌دغدغه است که بناهای تاریخی زیادی دارد.

در پایتخت این کشور، یعنی شهر مسقط، گنجینه‌ای از موزه‌های با ارزشی را می‎توانید پیدا کنید که به خوبی، تاریخ و فرهنگ غنی این کشور را به نمایش می‌گذارند. پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به لیست معروف‌ترین موزه‌های مسقط بیندازید تا با گذشته‌ی مردمانش بیشتر آشنا شوید.

1. موزه ملی عمان

«موزه ملی عمان» (The National Museum Oman)، در سال 2013 ساخته شد و یکی از موزه‌های جدید این کشور به شمار می‌رود. هدف از تأسیس موزه این بود که میراث فرهنگی کشور عمان، از دوره‎ی ماقبل تاریخ تا معاصر را به نمایش بگذارند. همچنین می‌خواستند از این طریق، علاوه بر آموزش دادن مردم خودشان، همه‎ی مردم در سراسر جهان را نیز نسبت به نقش عمان در تاریخ آگاه کنند. این موزه، 10 گالری و یک سالن نمایش دارد که به تازگی، چند سکه‌ی طلا و وسایلی را در معرض عموم گذاشته است که آن‌ها را از داخل یک کشتی غرق شده‌ی متعلق به قرن شانزدهمی پیدا کرده بودند.

برترین موزه های مسقط؛ پایتخت زیبای عمان+تصاویر

2. بیت الزیبر

«بیت الزیبر» (Bait Al Zubair)، توسط خانواده‌ی زیبر ساخته شده که یکی از قدیمی‌ترین خانواده‌های سلطنتی عمان هستند. بنابراین این موزه، یک موزه‌ی شخصی به شمار می‌رود. در بیت الزبیر، از زیباترین مصنوعات و آثار هنری عمانی نگهداری می‌شود. علاوه بر آن، بعضی از رویدادها و هماوری‌ها را نیز در این ساختمان برگزار می‌کنند. این مجموعه، شامل قسمت‌های مختلفی از جمله یک کافه، مغازه‌ی سوغات‌فروشی و یک باغ است که در ساختش از سبک عربی استفاده کرده‌اند.

برترین موزه های مسقط؛ پایتخت زیبای عمان+تصاویر

3. موزه هنر مدرن قلیا

به احتمال زیاد این موزه، توجه دوستداران مد و هنر را به سمت خودش جلب خواهد بود. «موزه هنر مدرن قلیا» (Ghalya's Museum of Modern Art)، انواع خانه‌های محلی از سال 1950 تا 1975 را به نمایش می‌گذارد که نشان‌دهنده‌ی آداب و رسوم و سنت‌های مردم آن است. در واقع بعد از بازدید از اتاق‌های مختلف آن، از جمله آشپزخانه، اتاق عروسی، اتاق زمستانی و غیره، اطلاعات زیادی درمورد نحوه‌ی زندگی مردم عمان در گذشته به دست می‌آورید. علاوه بر آن، چندین نمایشگاه مد و هنر و یک مغازه برای خریدن سوغاتی نیز در این ساختمان وجود دارد.

برترین موزه های مسقط؛ پایتخت زیبای عمان+تصاویر

4. موزه دروازه مسقط

هنگامی که بازدیدکنندگان از پله‌های «موزه دروازه مسقط» (Muscat Gate Museum) بالا می‌روند، در همان حین می‎توانند چشم‌انداز دیدنی شهر را نیز تماشا کنند. این موزه، تاریخ و معماری بی‌همتای کشور عمان را به نمایش می‌گذارد، اما بیشتر روی مسقط تمرکز دارد. همچنین می‌توانید درمورد سیستم آبیاری معروف «افلاج» نیز اطلاعاتی را به دست بیاورید.

برترین موزه های مسقط؛ پایتخت زیبای عمان+تصاویر

5. موزه نیروهای مسلح سلطان

«موزه نیروهای مسلح سلطان» (Sultan's Armed Forces Museum)، تاریخ نظامی کشور عمان را به زیبایی به نمایش می‌گذارد که از دوره‌ی قبل از اسلام تا رنسانس را دربرمی‌گیرد. بازدیدکنندگان می‌توانند درمورد پیروزی‌ها، شکست‌ها، روابط بین‌الملل و هر اتفاق دیگری که ارتش عمان در آن شرکت داشته، اطلاعات کسب کنند و کنار تجهیزات نظامی قدیمی این کشور، عکس بگیرند.

برترین موزه های مسقط؛ پایتخت زیبای عمان+تصاویر

6. موزه تاریخ طبیعی

برای دوستداران علم و جغرافی، «موزه تاریخ طبیعی» (Natural History Museum) مکان جالبی خواهد بود. در این موزه، از آثار اولین نشانه‌های حیات در این منطقه، نگهداری می‌شود؛ از استخوان نهنگ‎ها گرفته تا فسیل‌های کمیابی که قدمتشان به 260 میلیون سال پیش برمی‌گردد. همچنین، دندان یک نوعِ خاص از میمون‌ها نیز در این موزه قرار دارد که ظاهراً دیگر نشانه‌ای از آن‌ها در این منطقه دیده نمی‌شود.

برترین موزه های مسقط؛ پایتخت زیبای عمان+تصاویر

7. موزه عمان و فرانسه

«موزه عمان و فرانسه» (Omani French Museum)، یکی از قدیمی‌ترین ساختمان‌های این شهر به حساب می‌آید. سلطان قبلی کشور عمان، این ساختمان را به کنسول فرانسه در سال 1896 هدیه داده بود. امروزه، مدل‌های مختلفی از کشتی‌های عمانی و فرانسوی را داخل اتاق‌های این موزه قرار داده‌‍اند و لباس‌های سنتی، نقاشی و آثار قدیمی دیگری را نیز به نمایش گذاشته‌اند. نکته‌ای که باعث منحصر به فرد شدن این موزه می‌شود، انعکاس ارتباط فرهنگی میان دو کشور فرانسه و عمان است.

برترین موزه های مسقط؛ پایتخت زیبای عمان+تصاویر

8. موزه کودکان

«موزه کودکان» (Children's Museum)، بیشتر برای خانواده‌هایی مناسب است که همراه با فرزندان نوجوانشان به عمان سفر کرده‌اند. این موزه، علم و تکنولوژی را به زیبایی با هم ترکیب کرده و آن‌ها را به صورت انیمیشن، به نمایش گذاشته است. این موزه، داخل دو گنبد منطقه‌ی «الکروم» قرار دارد و تجربه‌ی جالبی را برای کودکان رقم خواهد زد.

برترین موزه های مسقط؛ پایتخت زیبای عمان+تصاویر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار