gardeshban.ir

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس تاکید کرد که اگر اخبار مربوط به تخریب و کاوش غیرمجاز در تپه هیربدان داراب صحت داشته باشد، با خاطی یا خاطیان برخورد قانونی می‌شود.
کد خبر: ۴۷۰۳۷
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۰-1400 August 16
گردشبان (gardeshban.ir) :
درپی درج و بازنشر مطلبی در فضای مجازی مبنی بر کاوش غیرمجاز در تپه تاریخی هیربدان داراب و تداوم تردد خودروهای سبک و سنگین در این محدوده تاریخی، به دلیل نبود اهتمام بر حفاظت مناسب از آن، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس، از پیگیری موضوع برای کشف درستی یا نادرستی مطلب خبر داد.

محمدهادی شه‌دوست شیرازی به ایسنا گفت: شایعات زیادی مبنی بر حفاری و کاوش غیرمجاز در این منطقه منتشر شده است که صحت آن هنوز مشخص نبوده و برای تایید یا رد این اخبار گروهی از سوی اداره کل میراث استان مامور شدند تا به بررسی این تپه بپردازند.

او ادامه داد: در صورت مشاهده هرگونه حفاری یا تخریب غیر مجاز با عاملین این امر به شددت برخورد خواهیم کرد.

شه‌دوست شیرازی افزود: ظرفیت های گردشگری داراب غنی است و باید در حفظ آثار تاریخی این شهرستان در راستای رونق گردشگری کوشا باشیم و برنامه های زیادی نیز برای رونق گردشگری داراب در دستور کار داریم.

به گزارش ایسنا، تپه هیربدان، یکی از محوطه‌های مهم تاریخی در محدوده دارابگرد است که کاوش‌هایی نیز برای شناخت شاخصه‌های فرهنگی این تپه انجام شده است.

آخرین یافته‌های باستانشناسی در این محوطه تاریخی، منجر به کشف آثاری از تدفین‌های انسانی، سازه‌های معماری و چند کتیبه روی لبه ظرف سفالی و همچنین تدفین‌های این محوطه از نوع سادۀ چاله‌ای و به صورت طاقباز و جنینی شده است.

معماری به‌دست‌آمده از کاوش‌ها در این تپه شامل چند فضای مستطیل‌شکل و یک فضای مدور است که همگی با مصالح خشت ساخته شده‌اند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار