gardeshban.ir

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: عملیات نجات بخشی و سامان‌دهی تپه تاریخی چال خندق سمنان، با فاصله کمتر از یک روز پس از دستور وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اجرایی شد.
کد خبر: ۴۷۰۳۸
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۰-1400 August 16
گردشبان (gardeshban.ir) :
اجرایی شدن دستور ضرغامی برای نجات‌بخشی چال خندق سمنان

حمیدرضا دوست‌محمدی 16 آبان ماه با اعلام این خبر اظهار کرد: وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در بازدید از تپه تاریخی چال خندق سمنان خواستار سامان‌دهی محوطه و ... شدند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: دستور مهندس ضرغامی برای نجات‌بخشی تپه تاریخی چال خندق(دژ چرمنه) اجرایی شد و در حال انجام است.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در بازدید اخیر خود از جاذبه‌های سمنان گفت: وضعیت بنای شیشه‌ای در کنار تپه تاریخی چال خندق، زیبنده یک تپه تاریخی نیست و نیاز به سامان‌دهی دارد.

سید عزت‌الله ضرغامی در بازدید از تپه چال خندق خواستار سامان‌دهی حریم این تپه تاریخی با مشارکت شهرداری شد و افزود: تلاش می‌کنیم با اعتبارات محدودی که در سفرهای استانی وجود دارد به این موضوع کمک کنیم و باید برای برنامه‌های توسعه‌ای که در دست اجرا است، اعتبار فراهم شود.

تپه چال خندق شاهجوق مربوط به دوران پیش از تاریخ ایران باستان است و در ۹ اردیبهشت‌ماه ۱۳۸۲ با شماره ۸۶۲۱ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار