gardeshban.ir

با حضور معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در راه‌آهن تهران، قطار گردشگری شیرگاه مجددا راه‌اندازی شد.
کد خبر: ۴۷۰۴۳
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۰-1400 August 16
گردشبان (gardeshban.ir) :
علی‌اصغر شالبافیان، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همراه با مدیرعامل و جمعی از مدیران رجا در راه‌آهن تهران، در مراسم افتتاح مجدد قطار گردشگری شیرگاه شرکت کرد. وی با تاکید بر استمرار و تقویت این‌گونه فعالیت‌ها از سوی راه‌آهن و شرکت‌های ریلی، اظهار داشت:

ثبت‌ جهانی جاذبه‌های گردشگری راه‌آهن مورد اقبال گردشگران داخلی و بین‌المللی است و این امر پیوند حوزه گردشگری‌ و ریلی را مستحکم‌تر خواهد کرد. هرچه حمل و نقل ریلی کشور بیشتر تقویت شود، حوزه گردشگری داخلی و بین‌المللی موفق‌تر خواهد بود.

شالبافیان توجه به زیرساخت‌ها و تقویت حمل و نقل ریلی را یکی از مواردی دانست که در برنامه هفتم توسعه به آن تاکید شده و زمینه‌ساز جذب گردشگر داخلی و خارجی و موجب رونق اقتصادی و نشاط اجتماعی است.

در همین راستا رضا عصاری، معاون اجرایی شرکت حمل‌‌ونقل ریلی رجا در پنجم آبان‌ماه با اشاره به افزایش تقاضای مسافران برای تداوم حرکت قطارهای گردشگری، اظهار کرد:

شرکت حمل‌ و نقل ریلی رجا اقدام به راه‌اندازی مجدد قطار گردشگری شیرگاه با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی کرده است.

عصاری با بیان اینکه حرکت قطار گردشگری شیرگاه در دو جمعه متوالی برابر با روزهای هفتم و چهاردهم آبان ماه خواهد بود، اضافه کرد:

همه شیوه نامه‌های بهداشتی در این قطار رعایت شده و قطار قبل از حرکت ضدغفونی خواهد شد. به‌ منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و برای سلامت حال گردشگران، در این قطار علاوه بر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی بین مسافران، بسته‌های بهداشتی شامل محلول ضدعفونی‌کننده و ماسک توزیع می‌شود.

قطار گردشگری شیرگاه، از جمله قطارهایی است که با اجرای تور کوتاه‌مدت یک‌روزه، با هدف بازدید از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و آشنایی بیشتر با این آثار در زمان حرکت قطار در زمان عبور از مناطق و شهرهای همجوار مسیرهای ریلی است. این قطار از مسیر جاذبه‌هایی چون تپه میل شهرری، دشت کویر، کوه اژدها و تپه‌های مریخی، ایستگاه صد ساله بنکوه، دودکش‌های جنی و کوه‌های حیرت انگیز سیمین دشت و زرین دشت و کبوتر دره، حبله رود و باغات میوه استان سمنان، چشمه رنگی و روستای شوراب، جاده گدوک، سه خط طلا، پل ورسک، پل اوریم، غار اسپهبد خورشید، پل کلانتر یا دوآب و جنگل زیبای شیرگاه و... عبور می‌کند. قطار گردشگری شیرگاه معمولا کمی آرام‌تر از سرعت معمول حرکت می‌کنند و راهنمای گردشگری که همراه مسافران است، جاذبه‌های مسیر را برای مسافران شرح می‌دهد. 

گفتنی است که قطار گردشگری شیرگاه به‌دلیل شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا برای مدتی متوقف شده بود.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار