gardeshban.ir

رییس سازمان حج و زیارت ایران و وزیر سیاحه و گردشگری سوریه درباره آسان شدن شرایط سفرهای زیارتی مذاکره کردند. دولت سوریه از بازگشت زائران ایرانی به این کشور استقبال کرده است.
کد خبر: ۴۷۱۳۴
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۰-1400 August 18
گردشبان (gardeshban.ir) :
علی‌رضا رشیدیان در جریان سفر به دمشق با محمد رامی رامتینی ـ وزیر سیاحه و گردشگری سوریه ـ دیدار کرد و با اشاره به گسترش واکسیناسیون کرونا و کاهش مبتلایان به کووید در ایران، درباره اقدامات صورت‌گرفته برای برقراری دوباره سفرهای زیارتی گفت: از حدود دو هفته قبل، مقدمات اعزام زائران ایرانی به عراق فراهم شده است.

او بیان کرد: امیدواریم ازسرگیری اعزام زائران ایرانی به سوریه و زیارت حرم‌های حضرت زینب و رقیه (س) نیز با گفت‌وگوهای دوجانبه اجرایی شود.

رشیدیان با بیان این‌که تسهیل شرایط برقراری سفرهای زیارتی، محور مورد پیگیری و جمع‌بندی نهایی در جریان این سفر است، گفت: به طور قطع بعد از تعطیلی چندساله این سفرها، راه‌اندازی دوباره آن با مشکلاتی همراه خواهد بود که زمینه‌سازی و همکاری بین ما و شما می‌تواند این مسائل را به حداقل رسانده و سفرهای زیارتی سوریه دوباره اجرا شود.

رییس سازمان حج و زیارت با اشاره به تدوین پروتکل‌های بهداشتی برای سفرهای زیارتی، اظهار کرد: پروتکل‌های بهداشتی پیش از این، در همه زمینه‌ها اعم از اعزام، تغذیه و تدارکات، نقل و ... تدوین و ارسال شده که امیدواریم با توجه به اقدامات اولیه و نیز گسترش واکسیناسیون، بر اساس اهتمام به سلامت، امنیت و عزت زائران ایرانی، این سفرها اجرایی شود.

وزیر سیاحه و گردشگری سوریه نیز گفت: آمادگی کامل داریم تا بتوانیم بر اساس امضای توافقنامه میان دو طرف، زمینه حضور زائران ایرانی در کشور سوریه را فراهم کنیم.

محمد رامی رامتینی بیان کرد: به طور قطع حضور زائران ایرانی در سوریه کمک بسزایی در ارتقاء روابط فرهنگی و نیز اقتصادی بین دو کشور و ملت خواهد بود.

وی تاکید کرد: ما با تمام توان آماده هستیم تا از زائران ایرانی پذیرایی کنیم.

رییس سازمان حج و زیارت در رأس هیاتی شامگاه یکشنبه ۱۶ آبان‌ماه به منظور پیگیری برقراری سفرهای زیارتی به سوریه سفر کرده است. او دیداری هم با وزیر اوقاف سوریه داشت که «محمد عبدالستار السید» از آمادگی امکانات این کشور برای پذیرایی و سفر زائران ایرانی سخن گفت.

سفر زیارتی ایرانی‌ها به سوریه از سال ۱۳۹۰ به مدت هفت سال با توجه به ناآرامی‌ها و جنگ در خاک سوریه متوقف شده بود. اواخر سال ۱۳۹۷ تعداد کمی از آژانس‌های ایرانی تور زیارتی سوریه را به صورت محدود و غیررسمی برقرار کردند، درحالی‌که سازمان حج و زیارت به عنوان متولی سفرهای زیارتی خارجی و سازمان وقت میراث فرهنگی و گردشگری به عنوان متولی سفر در کشور، از اجرای این تورها بی‌اطلاع بودند. سازمان حج و زیارت یکی از پیش‌شرط‌های برقراری رسمی این سفرها را ارائه طرح امنیتی مشابه عراق، تعیین کرده بود. در سال ۱۳۹۸ درحالی که سرانجام آن طرح امنیتی نامشخص ماند، سازمان حج و زیارت رسما سفرهای زیارتی به سوریه را آغاز کرد. این سفرها با همه‌گیری ویروس کرونا متوقف شد. اینک سازمان حج و زیارت با ارائه پروتکل بهداشتی سفر زیارتی به دولت سوریه، پیگیر برقراری دوباره این سفرها است. دولت سوریه در این مدت، بارها برای بازگشت زائران ایرانی به این کشور با مقامات ایرانی رایزنی و مذاکره کرده است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار