gardeshban.ir

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان کرمانشاه با اعلام اینکه یونسکو کرمانشاه را به عنوان شهر خلاق غذا معرفی کرده است، از برنامه این اداره‌کل برای ثبت ملی ۱٠٠ غذای کرمانشاهی خبر داد.
کد خبر: ۴۷۱۴۲
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۰-1400 August 18
گردشبان (gardeshban.ir) :
جبار گوهری بیان کرد: با اعلام یونسکو لیست شهرهای خلاق سال ۲۰۲۱ معرفی و کرمانشاه تنها نماینده ایران به عنوان شهر خلاق غذا معرفی شده است.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه ضمن تقدیر از پیگیری‌های شهرداری کرمانشاه در این زمینه، افزود: از سال گذشته اتفاقات مهمی در شهر کرمانشاه برای ثبت شدن این اتفاق به نام کرمانشاه رخ داده است که امروز شاهد به ثمر نشستن آن هستیم.

او تصریح کرد: در سال‌های گذشته ۳۷ شهر در جهان در لیست شهرهای خلاق معرفی شده‌اند که کرمانشاه به نمایندگی از ایران به این لیست اضافه شده است.

گوهری گفت: برای معرفی شهر و استان کرمانشاه به عنوان برند غذایی کشور برنامه ثبت بیش از ۱۰۰ غذای محلی کرمانشاهی در دستور کار قرار گرفته‌است.

او ادامه داد: در چند ماه گذشته با شکل‌گیری تیم‌های متعدد پژوهشی و گروه‌های مستند ساز برای تهیه پرونده ثبتی غذاهای محلی استان کرمانشاه در حال انجام است.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه، گفت: کار تکمیل این پرونده‌ها برای ثبت در فهرست میراث ناملموس کشور رو به اتمام است و در یک ماه آینده شاهد رخداد بسیار بزرگی برای شهر و استان کرمانشاه خواهیم بود.

او با بیان اینکه گردشگری غذا یکی از شاخه‌های مهم گردشگری در دنیا است، گفت: استان کرمانشاه با قدمت تاریخی بسیار کهن به لحاظ آداب و رسوم و تهیه غذاهای محلی از تنوع بی‌نظیری برخوردار است.

گوهری در پایان تاکید کرد: با معرفی کرمانشاه به عنوان شهر خلاق غذا و به سرانجام رسیدن این تعداد پرونده ثبتی کرمانشاه به عنوان قطب گردشگری غذا در کشور مطرح می‌شود.

پیش از این ۳۷ شهر در جهان به عنوان شهرهای خلاق خوراک معرفی شده بودند که یازده مورد آن‌ها در آسیا و پنج مورد آن در خاورمیانه قرار داشتند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار