gardeshban.ir

روستای هرانده فیروزکوه یکی از زیباترین روستاهای کشور است که در استان تهران واقع شده است.
کد خبر: ۴۷۱۶۶
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۰-1400 August 19
گردشبان (gardeshban.ir) :
روستای هرانده فیروزکوه یکی از زیباترین روستاهای کشور است که در استان تهران واقع شده است. طبیعت روستا همیشه برای گردشگران جذاب بوده است؛ اما جالب است بدانید در این روستا طبیعت دست و دلبازی کرده است. از رودخانه‌های پرآب گرفته تا غار زیبا و طبیعتی سرسبز همگی در کنار کوچه پس کوچه‌های این روستا خودنمایی می‌کنند.

در هر فصلی از سال که به دیدن روستای زیبای هرانده بروید، این روستا را پر از جذابیت و زیبایی می‌بینید. انسان‌ها برای فرار از شلوغی و آلودگی شهرها دوست دارند تا به روستاهای اطراف خود سری بزنند. البته این روستای گردشگری نه‌تنها از شهرهای اطراف بلکه از تمام کشور برای دیدن آن دست و پا می‌شکنند. به‌خصوص در این روزها که دغدغه‌های فکری زیاد شده است و دیدن یک منطقه خوش آب و هوا نیاز هر کسی است.

روستای هرانده فیروزکوه؛ از زیباترین روستاهای کشور در استان تهران+عکس

روستای هرانده فیروزکوه

علاوه بر زیبایی‌های روستای هرانده فیروزکوه، جاذبه‌های دیگری مانند غار رود افشان، چشمه رخش، دریاچه سد سیاهرود و ... نیز در اطراف آن هستند که باعث می‌شوند تا روزی پر از شادی و هیجان را تجربه کنید. می‌توانید در کنار رودخانه کمپ بزنید و با آرامش به صدای دلنشین آب گوش فرا دهید و برای ساعاتی هم شده غم و غصه دنیا را فراموش کنید.

امکان کوهنوردی و پیاده‌روی در این روستای جذاب برای رسیدن به غار بورنیک برایتان فراهم شده است. حتی اگر دوست دارید شب را در نزدیکی این روستا بگذرانید، می‌توانید در اقامتگاه‌های بوم‌گردی شب خود را به روز برسانید. از زیبایی‌های این روزها هر چه بگویم کم گفته‌ایم. در تنگه واشی آثار تاریخی بی‌نظیری می‌بینید. 

دره نوردی را می‌توانید تجربه کنید و در باغ‌های سیب این روستا قدم بزنید و از محصولات ارگانیک آنها خرید کنید. اگر عاشق سفر هستید و طبیعت‌گردی را دوست دارید، حتماً یک روز تعطیلتان را به دیدن روستای هرانده فیروزکوه اختصاص دهید. ببینید خداوند چگونه نعمت‌هایش را در این طبیعت سرسبز و محیط زیباهایش برای انسان تمام کرده است. در این مقاله بیشتر با روستای هرانده آشنا می‌شوید و گردشگری جذابی را می‌توانید به کمک آن برای خودتان رقم بزنید.

چرا بازدید از روستای هرانده فیروزکوه را پیشنهاد می‌کنیم؟

روستاها و مناطق بکر زیادی هستند که می‌توانید از آنها دیدن کنید؛ اما روستای هرانده فیروزکوه چیز دیگری است. هم می‌توانید دسترسی راحت به روستا داشته باشید و هم این که جاذبه‌های گردشگری متعددی در این روستا واقع شده‌اند که می‌توانید آنها را ببینید و از آنها لذت ببرید. برخی از خصوصیات ویژه این روستا، شامل موارد زیر هستند:

• دسترسی راحت
• طبیعت بکر و دلپذیر
• کوه‌های زیبا برای کوهنوردی
• گشت‌وگذار در باغ‌های سیب و میوه
• دیدن رودخانه و چشمه‌سارها
• امکان گردشگری در هر فصلی از سال
• دسترسی به اقامتگاه های بوم گردی جذاب

ویژگی‌های طبیعی و گردشگری برجسته

هنگامی که وارد روستای هرانده فیروزکوه می‌شوید، دشتی گسترده در دامنه یک کوه بلند را می‌بینید. رودخانه‌هایی که از این کوه‌ها سرچشمه گرفته‌اند، در دل این دشت و روان هستند. همین رودخانه‌ها باعث سرسبزی و طراوت روستا شده‌اند و باغ‌ها و طبیعت بی‌نظیری را برای آن به ارمغان می‌آورند. از دامنه کوه که به پایین می‌آییم، خانه‌ها و کوچه پس کوچه‌های آن حال و هوای کودکی را یادمان می‌آورد. حتی دیدن کوچه‌ها هم برایتان دلنشین است. این روستا پر از باغ‌های سیب و درختان میوه است که از صنوبرهای آن سر به فلک کشیده‌اند.

در کنار رودخانه می‌توانید بنشینید و از زیبایی‌های طبیعت و صدای آن لذت ببرید. از هوای این روستا هرچه بگوییم کم است؛ اکسیژن خالص است که تنفس می‌کنید. از آلودگی در روستای هرانده فیروزکوه هیچ خبری نیست. اگر رودخانه را دنبال کنید، به غاری جذاب و دیدنی می‌رسید که سال‌هاست در دل کوه واقع شده است.

در قاب زیبای این روستا، تمام آنچه را یک طبیعت زیبا دارد، مشاهده می‌کنید؛ آب، کوهستان، درختان و هوای پاکیزه! توپوگرافی منطقه نیز به نوبه خود جالب است؛ انگار که عروسی با دامن بلند پیش رویتان قرار گرفته است. در زمستان از کوهی که بر روی آن برف نشسته و دامنه دشت که رنگ خاکستری و گاه سفید با خود می‌گیرد. به همین علت است که می‌توانید در هر فصلی از سال زیبایی‌های خاصی را در این طبیعت ببینید. بهار که می‌آید، شکوفه‌ها جای‌جای منطقه را آذین می‌دهند. در فصل پاییز درختان همه رنگ می‌شوند و زیبایی دلنشینی به منطقه می‌دهند.

البته حال و هوای معنوی هم در این سفر به کارتان می‌آید. می‌توانید در امامزاده یحیی که برای مردم روستا بسیار مقدس است زیارتی داشته باشید و حال معنوی‌تان را خوب کنید.

روستای هرانده فیروزکوه؛ از زیباترین روستاهای کشور در استان تهران+عکس

چگونه به روستای هرانده فیروزکوه برویم؟

حال که از زیبایی روستای هرانده فیروزکوه آگاه شده‌اید، بدون شک شما هم دوست دارید تا برای یک بار هم که شده این روستای جذاب و زیبا را ببینید. پس می‌توانید به‌راحتی بلیط ارزان هواپیما بگیرید و خودتان را به تهران برسانید. سپس در یک صبح دل‌انگیز راهی روستای هرانده فیروزکوه شوید. اگر بخواهد از تهران به این روستا بروید، باید وارد اتوبان بابایی شوید. 

در انتهای اتوبان، جاده دماوند و آزادراه تهران پردیس را ادامه دهید. قبل از اینکه به بومهن برسید، یک مسیر کمربندی در سمت راست شماست که باید از آن مسیر عبور کنید. حدود ۱۲ متر کیلومتر قبل از فیروزکوه، خروجی روستای هرانده فیروزکوه را در سمت راست خود می‌بینید که شما را به سمت این روستا هدایت می‌کند.

جاهای دیدنی نزدیک به روستای هرانده فیروزکوه

همان‌طور که گفتیم در تور روستای هرانده فیروزکوه فقط دیدن روستای نیست که برایتان جذاب است. بلکه جاذبه‌های گردشگری متنوعی در نزدیکی این روستا وجود دارند که می‌توانید از آنها بهره ببرید.

غار بورنیک یک غار زیبا و بزرگ است که سالانه گردشگران زیادی را به سمت خود می‌کشاند. در اصل این غار طولانی‌ترین غار استان تهران است و چهارمین غار طولانی در کشور محسوب می‌شود.

دیدن روستای خمده از دیگر جاذبه‌های است که اکثر افراد از آن لذت می‌برند. برای رسیدن به روستای خمده، باید مسیر رودخانه را به سمت غار بورنیک ادامه دهید و به سمت این روستا بروید. در این مسیر درختان چنار، زرشک سیاه کوهی، زالزالک و ... وجود دارند که همگی برایتان جذاب خواهند بود.

بقعه تاریخی امامزاده یحیی که در قسمت جنوبی روستا قرار دارد هم از مکان‌های زیارتی است که می‌توانید با دیدن آن گردش خود را کامل کنید. البته دیدن تپه باستانی شیرده در جنوب شرقی این روستا با خاک قرمزرنگ خود و آثار باستانی متنوعی که دارد برایتان جذاب است. این منطقه مربوط به قرن‌های ۴ و ۵ هجری است.

هتل‌ها و اقامتگاه‌های نزدیک به روستای هرانده فیروزکوه

هتل‌ها و اقامتگاه‌هایی که در نزدیکی روستا هستند، می‌توانند شما را برای رفع خستگی مهمان زیبایی‌های خود کنند. اقامتگاه بوم‌گردی حاج محمد فیروزکوه یکی از اقامتگاه‌های جالب و جذابی است که برایتان شبی به یاد ماندنی را رقم می‌زند. حتی می‌توانید پس از اتمام گردش خود به تهران برگردید و در هتل‌های تهران اقامت کنید.

فاصله تا اقامتگاه بوم‌گردی حاج محمد فیروزکوه ۱۰ کیلومتر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار