gardeshban.ir

این سوپ تیره با طعم قوی که متعلق به مرکز اسپانیاست، مردم را به ۲ دسته تقسیم می‌کند؛ یا آن را دوست دارند یا از آن متنفرند.
کد خبر: ۴۷۱۷۳
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۰-1400 August 19
گردشبان (gardeshban.ir) :
این سوپ تیره با طعم قوی که متعلق به مرکز اسپانیاست، مردم را به ۲ دسته تقسیم می‌کند؛ یا آن را دوست دارند یا از آن متنفرند. این سوپ  از فقیرترین مناطق اسپانیا به نام لامانچا می‌آید و جالب آنکه مانند اشکنه ایرانی قبل از سرو یک تخم‌مرغ در آن می‌شکنند.



البته توجه داشته باشید طعم قوی این سوپ به آب و هوای منطقه آفرینش آن هم مرتبط است. شاید این سوپ را در مناطق مرطوب شمال و جنوب کشور بیشتر بپسندند. اما به یاد داشته باشید خواص این سوپ به واسطه سیر مصرفی بی‌نظیر است.

مواد لازم برای ۴ نفر:

روغن زیتون بکر ۴ قاشق غذاخوری
سیر یک بوته، پوست‌کنده
نان تست ۴ ورقه
پاپریکا ۴ قاشق غذاخوری
پودر زیره سبز نصف قاشق چای‌خوری
تخم‌مرغ ۴ عدد
جعفری ساطوری ۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به میزان لازم

روش تهیه:

۱- فر را روی ۲۲۰ درجه سانتی‌گراد گرم کنید. روغن را در یک قابلمه روی شعله متوسط داغ کنید. سیر‌های پوست کنده را در آن سرخ کنید تا طلایی شوند، سپس از روغن خارج کنید.

۲- ورقه‌های نان را در همان روغن سرخ کنید تا برشته شود. آن‌ها را هم از تابه خارج کنید. یک قاشق غذاخوری پاپریکا را در روغن برای چند ثانیه سرخ کنید. آب‌گوشت، زیره و باقی پاپریکا را در قابلمه بریزید. سیر‌ها را هم له کرده و در آب‌گوشت بریزید. نمک و فلفل آن را اندازه کرده و ۲۰ دقیقه آن را بپزید.

۳- ورقه‌های نان را خرد کنید و هر کدام را در یک کاسه نسوز بریزید. روی آن سوپ بریزید و در هر کاسه یک تخم‌مرغ بشکنید و کاسه‌ها را ۸-۷ دقیقه در فر بگذارید تا تخم‌مرغ آن ببندد بعد جعفری را روی آن پاشیده و به سرعت سرو کنید.

نکات:

۱ - می‌توانید به جای استفاده از فر، تخم‌مرغ‌ها را در قابلمه شکسته و با در بسته ۱۰ دقیقه بپزید تا تخم‌مرغ‌ها ببندد.

۲ - در صورت تمایل تخم‌مرغ‌ها را هم زده، سپس در سوپ به صورت نواری بریزید.

۳ - اگر از نان چند روز مانده استفاده کنید کیفیت آن در سوپ بهتر است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار