gardeshban.ir

ایرانشناسان چینی از سوی رایزنی فرهنگی ایران و نماینده بنیاد سعدی در پکن تقدیر شدند.
کد خبر: ۴۷۱۸۱
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۰-1400 August 19
گردشبان (gardeshban.ir) :
مراسم تقدیر از ایرانشناسان چینی از سوی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در پکن و با همکاری دانشگاه پکن به دو صورت برخط و غیر برخط برگزار شد.

تقدیر از ایرانشناسان چینی

در این برنامه‌، گواهینامه تقدیر سفیر ایران در پکن به همراه هدایایی به رسم یادبود به ایرانشناسان برجسته چین اهدا شد.

عباسعلی وفایی، رایزن فرهنگی ایران و نماینده بنیاد سعدی در پکن در این برنامه بیان کرد: به دلیل شیوع کرونا و محدودیت‌های ایجادشده توفیق دیدار حضوری استادان ایرانشناس از اینجانب سلب شده است، ولی این به معنا نیست که ما از فعالیت‌های ایرانشناسی آن‌ها غافل باشیم. پیوسته کارهای آن‌ها را درمی‌بابیم و ارج می‌نهیم.

او افزود: رایزنی فرهنگی ایران در چین افتخار دارد که از شما استادان به عنوان استادان فعال در حوزه ایرانشناسی در سال ۱۴۰۰ قدردانی کند.

در ادامه، هر یک از استادان دقایقی به بیان مطالب خود پرداختند و دو نفر از دانشجویان ایرانشناس به زبان فارسی ارادت خود را به ساحت فرهنگی ایران بیان کردند.

یاجی ده، استاد دانشگاه یونن و رییس پژوهشگاه جنوب و غرب آسیا و رییس مرکز ایرانشناسی دانشگاه یونن نیز اظهار کرد: وظیفه مشترک ما استادان معرفی فرهنگ و تاریخ با نام ایران است. اگرچه امروز ما درگیر محدودیت‌های کرونایی هستیم اما این مسأله ما را از انجام وظیفه دور نداشته است.

جی کی یون، استاد دانشگاه جنوب غربی چونگ چینگ و رییس مرکز ایرانشناسی این دانشگاه هم گفت: هر مقدار درباره تاریخ و فرهنگ ایران می‌نویسم و می‌خوانم، ارادتم بیشتر می‌شود زیرا آداب و رسوم ایران همراه با تفکر و اندیشه است.

وانگ فینگ، استاد دانشگاه نینگ شای آخرین سخنران این برنامه بود که نکاتی را در خصوص راه‌های گسترش ایرانشناسی در چین بیان کرد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار