gardeshban.ir

رئیس گروه موزه‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی از اهدای یک قطعه فسیل با قدمت بیش از ۱۸۰ میلیون سال به گروه موزه‌های خراسان رضوی خبر داد.
کد خبر: ۴۷۱۸۲
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۰-1400 August 19
گردشبان (gardeshban.ir) :
محمدرضا پهلوان با اشاره به اهدای یک قطعه فسیل با قدمت بیش از ۱۸۰ میلیون سال به موزه‌های خراسان رضوی، اظهار کرد: این فسیل با نام «فسیل آمونیت» است که در اطراف رشته کوه‌های هزارمسجد، در محدوده شهر زاوین از توابع شهرستان کلات کشف شده است.

وی با بیان این‌که فسیل آمونیت از فسیل‌های شاخص محسوب می‌شود که در اکتشافات نفت و گاز بسیار تعیین‌کننده است، اظهار کرد: این فسیل توسط مسلم یزدانی، مشاور سازمان محیط زیست ایران، فعال زیست‌محیطی و از علاقه‌مندان به میراث‌فرهنگی به موزه‌های خراسان رضوی اهدا شده است.

رئیس گروه موزه‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی یادآور شد: موزه‌ها خانواده اصلی اشیا، آثار تاریخی و موزه‌ای هستند که به بهترین شکل ممکن از آن‌ها نگهداری شده، در صورت نیاز مرمت می‌شوند و برای نمایش عمومی در موزه‌ها آماده می‌شوند.

وی گفت: سنت حسنه اهدای آثار تاریخی و موزه‌ای، امری پسندیده و عاقبت به خیری است که این آثار به‌نام و یاد اهدا کننده در موزه‌ها به نمایش گذاشته می‌شود.

اهدای فسیل ۱۸۰ میلیون ساله به گروه موزه‌های خراسان رضوی
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار