gardeshban.ir

رییس سازمان حج و زیارت ایران در دیدار با وزیر بهداشت سوریه درباره فرآیند سفر ایمن زائران ایرانی و تأمین خدمات بهداشتی مذاکره کردند.
کد خبر: ۴۷۱۸۴
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۰-1400 August 19
گردشبان (gardeshban.ir) :
علی‌رضا رشیدیان در ادامه دیدار با مقامات سوریه با هدف ازسرگیری سفر زائران ایرانی به این کشور، این‌بار وزیر بهداشت سوریه را ملاقات کرد و گفت امیدوار است سفرهای زیارتی به سوریه به‌زودی آغاز شود.

او افزود: مرکز پزشکی حج و زیارت، امور بهداشتی و درمانی زائران را عهده‌دار است و به طور قطع موضوعات بهداشتی و درمانی مرتبط با نحوه اعزام‌های زائران با این مرکز هماهنگ می‌شود.

رشیدیان اظهار کرد: در پی آن هستیم با همکاری و کمک وزارت بهداشت سوریه درمانگاه‌هایی را برای خدمات‌رسانی به زائران ایرانی راه‌اندازی کنیم، همان‌گونه که این خدمات قبلا هم در زمان اعزام زائران به سوریه انجام می‌شد.

رییس سازمان حج و زیارت خطاب به وزیر بهداشت سوریه گفت: امید است با کمک شما بتوانیم خدمات بهداشتی و درمانی را همزمان با شروع اعزام‌ها به بهترین شکل به زائران ارائه کنیم.

او با اشاره به اقدامات صورت‌گرفته در خصوص تهیه دستورالعمل‌های بهداشتی سفرهای زیارتی، یادآور شد: در جمهوری اسلامی ایران ستاد ملی مدیریت کرونا به ریاست رییس جمهوری فعالیت می‌کند که این ستاد چندین کمیته دارد. ما در قالب کمیته اماکن متبرکه با ریاست سازمان حج و زیارت که زیرمجموعه ستاد ملی مدیریت کرونا است برای حضور زائران در اماکن متبرک ایران دستورالعمل‌هایی تهیه کرده‌ایم که می‌توانیم این پروتکل‌ها را برای استفاده و اجرایی کردن در حرم‌های حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) در اختیار قرار دهیم.

حسن غباش ـ وزیر بهداشت سوریه ـ نیز در این دیدار گفت: در جلسه‌ای که با وزرای کشور و سیاحه داشته‌ایم به موضوع ورود زائران و گردشگران متناسب با پروتکل‌های بهداشتی تاکید داشته‌ایم.

او بیان کرد: ما آماده همکاری به منظور ارائه خدمات بهداشتی به زائران ایرانی هستیم و در این راه اهتمام خواهیم داشت.

او با اشاره به نکات مطرح‌شده از سوی رییس سازمان حج و زیارت مبنی بر واکسیناسیون و تست پی‌سی‌آر زائران گفت: باید از ظرفیت علما هم برای رعایت موارد بهداشتی در موضوع زیارت استفاده کرد.

وزیر بهداشت سوریه با بیان این‌که تمام امکانات و ظرفیت‌های لازم برای ارائه خدمات به زائران فراهم شده است، گفت: مسأله صحت و سلامت زائران ایرانی از بدو ورود تا خروج برای ما بسیار مهم است و به آن توجه خواهیم داشت.

رییس سازمان حج و زیارت شامگاه یکشنبه ۱۶ آبان‌ماه در رأس هیأتی با هدف نهایی کردن تفاهم برای از سرگیری اعزام کاروان‌های زیارتی به سوریه سفر کرده است. او در این سفر چهارروزه با وزرای کشور، گردشگری، بهداشت و نیز اوقاف سوریه در دمشق درباره سفر زائران ایرانی بحث و تبادل نظر کرده است. سازمان حج و زیارت ایران که به تازگی سفرهای زیارتی عراق را با موافقت ستاد ملی مدیریت کرونا از سرگرفته، ‌امیدوار است در شرایطی که حج و عمره متوقف شده، سفرهای سوریه را نیز برقرار کند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار