gardeshban.ir

کسانی که به بیماری‌های مختلفی مبتلا هستند، معمولا قرص‌ها و داروهای مختلفی برای تسکین دردها مصرف می‌کنند و بعضی از آنان حتی تا جایی پیش می‌روند که همیشه تعدادی قرص مسکّن همراه خودشان دارند. مشکلاتی که این روند به‌وجود می‌آورد، بعضی از این افراد را به جایی می‌رساند که ترجیح می‌دهند درد را تحمل کنند ولی دیگر از قرص‌های مسکّن کمک نگیرند.
کد خبر: ۴۷۲۰۰
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۰-1400 August 20
گردشبان (gardeshban.ir) :
آیا تا حالا به این موضوع فکر کرده‌اید که با استفاده از بعضی مواد غذایی و خوراکی‌های طبیعی می‌توان با دردهای مختلف مبارزه کرد؟ 

درحالی که داروهای بدون نسخه یا داروهای تجویزی قطعا براساس هدف‌گذاری خاصی طراحی شده‌اند اما من به‌عنوان متخصص تغذیه می‌گویم که می‌توانید از اثربخشی بعضی خوراکی‌های طبیعی برای تسکین درد کمک بگیرید. براساس یافته‌های علمی، مواد غذایی زیر می‌توانند در این مسیر به شما کمک کنند. 

1. زنجبیل: مفید برای دردهای عضلانی و مفصلی 

زنجبیل فقط برای تسکین‌بخشی به بیماری‌های گوارشی و علائم سرماخوردگی‌های رایج نیست. درواقع، زنجبیل مقادیر زیادی از ترکیبات ضدالتهاب مانند گینجرول را درون خودش گنجانده است که می‌توانند دردهای ناشی از آرتروز را کاهش دهند و حتی برای دردهای عضلانی هم اثرات تسکین‌بخش داشته باشند. یکی از مطالعات اخیر نشان می‌دهد که اگر روزانه به‌مدت 11 روز متوالی از کپسول زنجبیل استفاده کنید، دردهای عضلانی حداقل 25 درصد نسبت به حالت عادی کاهش پیدا می کنند. مطالعه دیگری هم نشان داده است که تزریق عصاره‌های زنجبیل به تسکین دردهای ناشی از آرتروز در زانو کمک می‌کند. 

2. ماهی سالمون: مفید برای التهاب مفاصل و مشکلات گوارشی 

مطالعات مقدماتی نشان می‌دهند که امگا-3 نهفته در ماهی سالمون و دیگر ماهی‌های چرب می‌تواند به تسکین دردها در بیماری آرتریت روماتوئید کمک کند. این اثربخشی مهم اصلا تعجب‌آور نیست زیرا امگا-3 همیشه به‌خاطر توانایی خاصش در مقابله با التهابات مورد توجه محققان بوده است. براساس مطالعه‌ای که Scandinavian Journal of Nutrition در سال 2005 منتشر کرد، امگا-3 نه‌تنها به تسکین دردهای مفصلی کمک می‌کند بلکه می‌تواند مشکلات گوارشی (خصوصا موارد ناشی از استرس) را هم کاهش بدهد. 

3. قهوه: مفید برای سردرد 

یافته‌های علمی متعددی نشان داده‌اند که دریافت 200 میلی‌گرم کافئین از طریق 450 میلی‌لیتر قهوه دم‌شده در طول روز برای تسکین سردردهای مختلف، ازجمله سردردهای میگرنی مفید است. اما به یاد داشته باشید که استفاده بی‌وقفه و مداوم از کافئین در درازمدت می‌تواند با نتایج معکوس همراه باشد، زیرا مصرف‌کنندگان همیشگی قهوه معمولا در صورت قطع مصرف این نوشیدنی دچار سردرد ناشی از ترک کافئین می‌شوند. 

4. مریم‌گلی: مفید برای گلودرد 

اگر گلوی شما در اوقات مختلف سال (خصوصا در پاییز و زمستان) حالت ملتهب و تحریک‌شده‌ای پیدا کرد، حتما از برگ‌های مریم‌گلی برای تهیه دمنوش استفاده کنید. آزمایش‌های بالینی مختلفی تا به امروز توانسته‌اند فواید و مزیت‌های این توصیه را تایید کنند. برای مثال در سال 2006 بود که یکی از مطالعات در همین زمینه نشان داد که آغشته کردن گلو به محلول مریم‌گلی با کمک اسپری می‌تواند اثربخشی مطلوبی برای تسکین گلودرد داشته باشد. 
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار