gardeshban.ir

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان از پایان مرمت تزئینات نقاشی سقف راهروی ورودی کاروانسرای گمرک بازار بزرگ کاشان خبر داد.
کد خبر: ۴۷۲۰۸
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۰-1400 August 20
گردشبان (gardeshban.ir) :
مهران سرمدیان اظهار کرد: کاروانسرای گمرک یا شریف خان یکی از آثار ارزشمند مجموعه بازار کاشان است که پیشینه آن مربوط به دوره صفویه تا قاجار است.

پایان مرمت تزئینات نقاشی ورودی کاروانسرای گمرک کاشان

وی افزود: با توجه به آسیب‌های به وجود آمده در این کاروانسرا در سال‌های گذشته، مرمت تزئیناتِ نقاشی‌های قسمت ورودی دالان اصلی این بنا طی ماه‌های اخیر در دو مرحله توسط استاد شبانی، یکی از استادکاران این اداره انجام و به پایان رسید.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کاشان با اشاره به ارزش‌های تاریخی، معماری و فرهنگی بازار کاشان گفت: این مرمت شامل عملیات پاکسازی، تثبیت، استحکام بخشی و موزون سازی طرحی و رنگی  ترنج و لچکی‌های بخش ورودی کاروانسرا بود.

سرمدیان تصریح کرد: کاروانسرای گمرک کاشان در امتداد راسته اصلی بازار و مجاور میدان تاریخی سنگ در زمینی به مساحت دو هزار مترمربع با صحن و حجره‌هایی در اطراف و دو ورودی و خروجی جداگانه به بازار و میدان سنگ ساخته شده که از نظر معماری و تزئینات وابسته به آن دارای اهمیت خاصی است .

وی گفت: کاروانسرای گمرک در بازار تاریخی کاشان در اسفند ۱۳۷۹ به شماره ۳۶۲۶ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده و یکی از جاذبه‌های گردشگری این شهر در طول سال است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار