gardeshban.ir

بخش‌هایی از خانه تاریخی امام جمعه با قدمت صفوی و قاجاری که در فهرست میراث ملی کشور نیز به ثبت رسیده هم اکنون در حال تخریب است.
کد خبر: ۴۷۲۱۴
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۰-1400 August 20
گردشبان (gardeshban.ir) :
محسن افشار، معمار و مرمتگر بناهای تاریخی با اعلام این خبر به ایسنا می‌گوید: بخش‌هایی از خانه امام جمعه در پشت مقبره علامه مجلسی در حال تخریب است.

 او ادامه می‌دهد: برخی از افراد حاضر در محل می‌گویند این کار به بهانه‌ی برداشتن نخاله انجام شده اما به هیچ عنوان برداشتن خاک و نخاله دلیلی بر خراب کردن دیوار و سقف تاریخی این خانه با بولدوزر نیست.

 این فعال میراث فرهنگی با بیان اینکه خانه امام جمعه وسیع است، تاکید می‌کند: قدمت این خانه‌ در حال تخریب به دوران صفویه و قاجار بر می‌گردد و سال ۱۳۴۵ نیز در فهرست میراث ملی کشور به ثبت رسیده بنابراین شهرداری و اداره کل میراث اصفهان باید درباره‌ چگونگی و چرایی تخریب آن توضیح بدهند.

تخریب خانه تاریخی «امام جمعه» در اصفهان

افشار که اکنون در محل تخریب این خانه حضور پیدا کرده می‌افزاید: همسایگان این خانه‌ تاریخی ادعا می کنند این مکان متعلق به حوزه علمیه است و قصد دارند آن را به پارکینگ و خوابگاه تبدیل کنند، اما در این باره باید بیشتر تحقیق کرد.

 خانه تاریخی امام جمعه با قدمت صفوی و قاجاری در خیابان علامه مجلسی(ره) قرار دارد و به شماره ثبت ۱۱۵۱ سال ۱۳۴۵ در فهرست میراث ملی کشور به ثبت رسیده است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار