gardeshban.ir

برای تهیه خورش کدو حلوایی با مرغ ابتدا کدو حلوایی را از وسط نصف می کنیم، سپس تخمه های آنرا خارج می کنیم. در ادامه پوست کدو را جدا کرده، سپس آنرا به همراه ۲ لیوان آب درون یک قابلمه مناسب می ریزیم.
کد خبر: ۴۷۲۴۶
تاریخ انتشار : جمعه ۲۱ آبان ۱۴۰۰-1400 August 21
گردشبان (gardeshban.ir) :
مواد لازم برای ۴ نفر

کدو حلوایی۱ عدد کوچک
پیاز۲ عدد
مرغ۶۰۰ گرم
رب انار ترش ۲ قاشق غذاخوری
آلو خورشتی۱۲ عدد
زعفران دم کرده ۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
زردچوبه، دارچین و روغن به مقدار کافی



طرز تهیه خورش کدو حلوایی با مرغ 

مرحله اول

برای تهیه خورش کدو حلوایی با مرغ ابتدا کدو حلوایی را از وسط نصف می کنیم، سپس تخمه های آنرا خارج می کنیم. در ادامه پوست کدو را جدا کرده، سپس آنرا به همراه ۲ لیوان آب درون یک قابلمه مناسب می ریزیم.
 
مرحله دوم

در این مرحله قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا کدو به طور کامل بپزد. در همین حین پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار داده و کمی روغن اضافه می کنیم.
 
مرحله سوم

حالا پیاز را به قابلمه اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم تا شفاف شود، سپس سینه مرغ را به صورت خورشتی ریز خرد می کنیم و به قابلمه اضافه می کنیم. در ادامه گوشت مرغ را کمی تفت داده تا سرخ شود.

مرحله چهارم

در این مرحله مقداری نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و دارچین به قابلمه اضافه می کنیم و تفت دادن را چند دقیقه دیگر ادامه می دهیم تا عطر ادویه ها خارج شود. در ادامه رب انار را اضافه کرده و کمی تفت می دهیم.
 
مرحله پنجم

حالا ۲ لیوان آب جوش به قابلمه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم آب شروع به جوشیدن کند. پس از اینکه آب شروع به جوشیدن کرد، کف های سفید رنگ روی سطح آب را با قاشق جمع کرده و دور می ریزیم.

مرحله ششم

پس از اینکه مرغ نیمپز شد، آلوی خورشتی را می شوییم و به همراه پوره کدو حلوایی به قابلمه اضافه می کنیم. حالا باید صبر کنیم تا آب درون قابلمه تقریبا به طور کامل کشیده شده و خورش به روغن بیفتد.
 
مرحله هفتم

پس از اینکه خورش به روغن افتاد، زعفران دم کرده را اضافه می کنیم، سپس طعم خورش را چشیده و نمک آنرا اندازه می کنیم. در نهایت خورش را در ظرف مورد نظرمان می کشیم و به همراه برنج سرو می کنیم.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار