gardeshban.ir

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: لغو ممنوعیت صدور روادید نشان از تمایل کشور برای حضور گردشگران بین‌المللی دارد و برای این منظور برنامه‌هایی مورد توجه است.
کد خبر: ۴۷۲۵۷
تاریخ انتشار : جمعه ۲۱ آبان ۱۴۰۰-1400 August 21
گردشبان (gardeshban.ir) :
علی اصغر شالبافیان پنجشنبه شب پس از بازدید اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از طرح‌های گردشگری جزیره هرمز به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: توقف ۲۰ ماهه صدور روادید وقفه‌ای در پذیرش گردشگر خارجی ایجاد کرده بود و به طور طبیعی بازاریابی، برگزاری تورهای آشناسازی، اصول اطمینان از کیفیت خدمات ارایه دهندگان حوزه گردشگری از مواردی است که در این حوزه مورد توجه قرار دارد.

وی ادامه داد: صنعت سفر و صنعت گردشگری ذینفعان متعددی دارند که همه آن‌ها باید نقش آفرینی کنند، بخشی از مسوولیت‌های اجرایی و سیاستگذاری این صنعت‌ها حوزه این وزارتخانه قرار دارد.

وی اضافه کرد:  فعالان بخش حمل و نقل، نهادهای نظامی و امنیتی از جمله دینفعان این حوزه‌اند که خارج از این وزارتخانه قرار دارند و برای همین هم هماهنگی و انسجام و همکاری  ۲۷ دستگاه اهمیت دارد و وضعیت گردشگری را شکل می‌دهند.

رفع ضعف‌های زیرساختی جزیره هرمز با همکاری بین بخشی قابل حل است

 معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: ضعف‌هایی در حوزه زیر ساختی جزیره گردشگر پذیر هرمز وجود دارد که باید کمک کرد آن‌ها برطرف شوند.

شالبافیان تاکید کرد: امیدواریم با برنامه‌ریزی که قرار شد در شورای برنامه‌ریزی هرمزگان انجام شود موارد با همکاری اداره‌های مختلف دولتی برطرف شود تا ضمانت توسعه پایدار جزیره هرمز باشد.

وی افزود: این با هماهنگی بین اداره‌های مختلف درون استان امکان‌پذیر است و امید می‌رود با هماهنگی بین دستگاه‌ها مشکل‌ها و کمبودهای این بخش کاهش یابد.

وی خاطر نشان کرد: جزیره هرمز به طور مشخص جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بسیار شاخصی داشته و مورد اقبال و توجه گردشگران داخلی و خارجی در سال‌های گذشته قرار گرفته است.

 معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تصریح کرد: روند اقبال برای سرمایه‌گذاری در این جزیره هم روبه افزایش است و عمده ترین موضوعی که باید در اینجا مورد توجه قرار گیرد، ظرفیت قابل تحمل آن و توجه به توسعه پایدار، بلند مدت و انتفاع بلند مدت مردم این جزیره از حوزه گردشگری است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار