gardeshban.ir

قلعه قیران ایلام یکی از قلعه‌های تاریخی در کشور ایران است که در شهر ایلام بالای کوه قیران که مشرف به ناحیه جنگلی بسیار زیبایی که به ششدار یا ششدان معروف است، بنا نهاده شده است.
کد خبر: ۴۷۲۶۸
تاریخ انتشار : جمعه ۲۱ آبان ۱۴۰۰-1400 August 21
گردشبان (gardeshban.ir) :

قلعه قیران ایلام  یکی از قلعه‌های تاریخی در کشور ایران است که در شهر ایلام بالای کوه قیران که مشرف به ناحیه جنگلی بسیار زیبایی که به ششدار یا ششدان معروف است، بنا نهاده شده است. 

ساختمان قلعه و کوه آن، منظره زیبایی را برای شهر ایلام ایجاد کرده‌است. قلعه قیران به عنوان نمادی برای شهر ایلام به کار می رود. این قلعه مربوط به دوره اشکانیان تا دوران‌‌های تاریخی پس از اسلام است.

دسترسی به این قلعه به دلیل این که بالای کوه قرار دارد، آسان نیست ولی از این قلعه منظره زیبایی از شهر ایلام و جنگل‌های اطراف را خواهید دید. این منطقه را به لحاظ جلوه‌ای طبیعی باید در زمره یکی از بهترین نقاط کوهستانی کشور به شمار آورد. 

قلعه قیران در تاریخ ۹ اردیبهشت ۱۳۸۲ با شمارهٔ ثبت ۸۴۳۲ به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

 قلعه قیران

کوه قلاقیران

در شمال پادگان نظامی ششدار و در شهرستان ایلام قلعه قیران ساخته شده است .که به زمان اشکانیان بر می گردد و یکی از قلعه های قدیمی ایران محسوب میشود. قلا قیران در گویش محلی به معنای صدای کلاغ است.طول کوه قلا قیران به ۲۱۵۲ متر میرسد که حتما برای دسترسی به کوه قلعه قیران باید امکانات صخره نوردی حرفه ای به همراه داشته باشید. با توجه به گفته معماران الگوی ابتدایی میدان آزادی تهران را از کوه قلاقیران برداشته اند.

چشم انداز های کوه قلا قیران عبارت است از تفریگاه های جنگل ششدار و منجل، که محوطه را پوشش داده است. همچنین قشنگی ها و جاذبه های آن بی مانند است. بنای این قلعه به صورتی است که آدمی به طبیعی بودن آن شک میکند ولی در اصل این بنا کاملا طبیعی به وجود آمده است.

 قلعه قیران

قلعه قیران مسیر دشواری دارد که برای رسیدن به آن باید این مسیر را طی کنید که اگر موفق شوید این مسیر دشوار را بگذرانید چشم انداز فوق العاده شهر ایلام و جنگل های نزدیک به آن را مشاهده خواهید کرد.
این ناحیه را از نظر جاذبه طبیعی میتوان جز یکی از خوب ترین مناطق کوهستانی کشور دانست.

نحوه دسترسی

آدرس قلعه قیران  : ایلام، بالای کوه قلاقیران، ششدار

 قلعه قیران

 قلعه قیران

 قلعه قیران

 قلعه قیران

 قلعه قیران


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار