gardeshban.ir

ساحل ریشهر بوشهر یکی از مناطق گردشگری جذابی است که پس از کاهش گرمای هوا و فصل‌های خنک، هجوم گردشگران به سمت آن بیشتر می‌شود.
کد خبر: ۴۷۳۰۲
تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۰-1400 August 22
گردشبان (gardeshban.ir) :
ساحل ریشهر بوشهر یکی از مناطق گردشگری جذابی است که پس از کاهش گرمای هوا و فصل‌های خنک، هجوم گردشگران به سمت آن بیشتر می‌شود. 

بوشهر، مرکز استان بوشهر است و هم جواری آن با دریای خلیج‌فارس و موقعیت جغرافیایی عرض پایین آن باعث شده تا آب و هوای گرم و بیابانی داشته باشد. البته بیابان همیشه هم کم مزیت نیست. 

این بار در بندر بوشهر شما را مهمان ساحل زیبای ریشهر می‌کنیم. ساحلی که در جنوب بوشهر واقع شده است و علاوه بر طبیعت خاصی که دارد، تاریخ و آثار باستانی را هم در خود نهفته کرده است. غروب بی نظیر دریای نیلگون خلیج‌فارس نیز مزید بر علت شده است تا عصر گاه زمستانی بتوان یک لحظه زیبا و بی نظیر را در این مکان تجربه کرد.

قوم عیلامی‌ها در این مکان پادشاهی می‌کردند، در دل این زمین‌های خاکی، بناهای تاریخی این منطقه نشان از این تمدن قدیمی دارند. حتی برخی جاها، اشیا عتیقه خیلی قدیمی هم پیدا شده است. جالب است بدانید که نام ریشهر برگرفته از ریوارد اردشیر است.

اردشیر بابکان، در زمان حکومت خود شهرهای مختلفی را به تصرف خود در آورد و این مکان هم یکی از جاهایی بود که مورد علاقه اردشیر بابکان بوده است. نیمه ساختمان‌های باشکوهی که جزو آثار به جا مانده از این دوران هستند هم نشان از تمدنی بزرگ در این ناحیه دارند. کمی که هوا رو به سردی می‌رود دوست داریم در ایام تعطیل هم جایی را برای گردش و تفریح داشته باشیم. ساحل ریشهر بوشهر یکی از همین مکان‌هایی است که در آخر پاییز و فصل زمستان می‌تواند هوای دلپذیر برایتان داشته باشد.

ورزش‌های ساحلی، بازارهای محلی، گنبد نمکی جاشک و مکان‌های دیدنی مختلفی که می‌توانید از آنها دیدن کنید، همگی شما را به یک گردش دلپذیر و بی‌نظیر دعوت می‌کنند. جالب است بدانید که برخی از مسابقات والیبال ساحلی در همین مناطق برگزار می‌شوند. همچنین آرامش بی‌حد و حصر که در کنار این ساحل شنی خلیج‌فارس تجربه می‌کنید، ممکن است هیچگاه و در هیچ جایی آن را احساس نکنید.

ساحل ریشهر بوشهر؛جاذبه گردشگری آرام و دیدنی شهر +عکس

چرا بازدید از ساحل ریشهر بوشهر را پیشنهاد می‌کنیم؟

البته ممکن است از خودتان بپرسید بین این همه مناطق گردشگری چرا به بوشهر برویم و چرا از ساحل ریشهر دیدن کنیم؟ برخی از جاذبه‌های گردشگری که در این مکان واقع شده آن‌قدر جذاب و گیرا هستند که با یکبار دیدن آنها سیر نمی‌شوید و همین عامل سبب شده تا حداقل دیدن یک بار ساحل ریشهر بوشهر را به شما توصیه کنیم.

• آرامش بی‌نظیر ساحل شنی خلیج‌فارس
• مکانی دلنشین در فصول سرد
• امکان تفریحات ساحلی
• شنا کردن در آب
• دیدن مناطق گردشگری بی‌نظیر در اطراف این منطقه
• دیدن پارک زیبا در نزدیکی ساحل برای کمپ زدن
• امکان برگزاری مسابقات والیبال ساحلی

ویژگی‌های طبیعی و گردشگری برجسته

ساحل ریشهر بوشهر در جنوب بوشهر واقع شده است و یکی از مکان‌هایی است که قدمت آن به هزاره اول تا هزاره سوم قبل از میلاد برمی‌گردد.

برای این که به این مکان زیبا برسید، می‌توانید در یک روز تعطیل بلیط هواپیمای بوشهر بگیرید و خودتان را به این شهر بندری برسانید. مردم خونگرم جنوب همیشه پذیرای مهمانان جدید هستند و در شهرشان از شما استقبال می‌کنند. در یک عصر دل‌انگیز نیز راهی ساحل ریشهر بوشهر شوید. دیدنی‌های جذابی آنجا منتظر شماست. 

پا که بر روی ساحل شنی و نرم خلیج‌فارس می‌گذارید، حالتان جا می‌آید. این ساحل را ممکن است در هیچ جایی از دنیا این‌قدر جذاب نبینید. دریایی گسترده و آبی جلوی رویتان است و غروب آفتاب که پشت زیبایی‌های دریا در حال پنهان شدن است باعث می‌شود تا آرامش بی‌نظیری را تجربه کنید. اگر اهل ریلکسیشن هستید، در این مکان عالی انرژی دوباره می‌گیرید و می‌توانید با انرژی مضاعف مجدداً سرکار خود برگردید.

می‌توانید به‌صورت تیمی به ساحل ریشهر بوشهر بروید. اگر عاشق والیبال هستید، در ساحل دلوار زمین مخصوص والیبال است تا نهایت لذت را از سفر خود ببرید. صدف‌های ساحلی که جای خود دارند! در قسمت‌های مختلف آن صدف‌های رنگارنگ کوچک و بزرگ ریخته است. در ساحل کم‌عمق خلیج‌فارس هم می‌توانید به‌راحتی شنا کنید. 

آب‌های خلیج‌فارس چندان هم سرد نیستند و به‌راحتی می‌توانید از آن‌ها لذت ببرید، سپس بر روی شن‌های نرم دراز بکشید و کمی آفتاب بگیری.
پس از گردشی جانانه هم خودتان را به یک غذای دریایی و خوشمزه دعوت کنید. رستوران‌های بوشهر پر از غذاهای دریایی و جنوبی هستند که مخصوص این مناطق است.

ساحل ریشهر بوشهر؛جاذبه گردشگری آرام و دیدنی شهر +عکس

چگونه به ساحل ریشهر بوشهر برویم؟

اگر قصد گردشگری در ساحل ریشهر بوشهر را دارید، می‌توانید در یک روز تعطیل بلیط چارتر هواپیما بگیرید و خودتان را به بوشهر برسانید. می‌توانید یک روز کامل را برای دیدن این جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیر و یکی از زیباترین ساحل‌های ایران خالی بگذارید. در روز موعود، از بوشهر به سمت جنوب ۸ کیلومتر به سمت ساحل حرکت کنید. 

مسیر این ساحل زیبا را از هرکسی که بپرسید به شما نشان می‌دهد. برای اینکه به ساحل برسید باید خودروی خود را در کنار پارک ساحلی و یا بوستان ساحلی پارک کنید و از پله‌هایی که در قسمت پایین پارک هستند به‌سوی ساحل ریشهر بوشهر بروید.

جاهای دیدنی نزدیک به ساحل ریشهر بوشهر

قطعاً از گشت‌وگذار در این ساحل خسته نمی‌شوید. افرادی که قبلاً به دیدن این ساحل رفته‌اند معتقدند که زیباترین ساحل در ایران را دیده‌اند. می‌توانید شما هم به دیدن این ساحل زیبا بروید؛ اما جالب است بدانید که فقط ساحل ریشهر بوشهر نیست که شما را جذب خود می‌کند. بلکه می‌توانید مناطق گردشگری مختلفی را در اطراف آن ببینید.

دهکده گردشگری، مجموعه تفریحی است که در کنار ساحل خلیج‌فارس است و در آن امکان قایق‌سواری، دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی را دارید. همچنین می‌توانید از شترسواری در این ساحل زیبا لذت ببرید.

دیدن گنبد نمکی جاشک هم خالی از لطف نیست. در این مکان کوهستانی، غار، کوه و آبشاری از نمک به زیبایی جلویتان قد علم می‌کند. تیغه‌های صورتی رنگ و تبلوریافته نمک برایتان جذاب و گیرا خواهد بود.

از طرفی قلعه نصوری سیراف قلعه‌ای دو بخشی و زیباست که می‌توانید بر بالای آن بروید و دریا را تماشا کنید. معماری جذاب این قلعه شما را جذب خود خواهد کرد. در این بین می‌توان در بازارهای محلی بوشهر نیز قدم زد. این بازارها پر از صنایع‌دستی بوشهر، ماهی، میگو و آبزیان است. در برخی از فروشگاه‌ها می‌توانید به‌صورت بسته‌بندی‌های مناسب این آبزیان را تا شهر خود هم ببرید. خرما و محصولات مربوط به آنان از دیگر خریدهایی است که برایتان جذاب خواهند بود.

هتل‌ها و اقامتگاه‌های نزدیک به ساحل ریشهر بوشهر

حال که گشت‌وگذار خود را تمام کرده‌اید، باید به دنبال جایی باشید که یک اقامت راحت و آرامش‌بخش داشته باشید. اگر اهل چادر زدن و کمپینگ هستید در پارک‌ها و بوستان‌های بوشهری جای مناسبی است که می‌توانید چادر بزنید و اقامت کنید؛ اما برخی افراد ترجیح می‌دهند که در هتل‌های راحت اقامت کنند.

فاصله تا هتل دلوار بوشهر: ۹ کیلومتر
فاصله تا هتل پرواز بوشهر: ۸ کیلومتر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار