gardeshban.ir

قله توچال ۳۹۶۳ متر از سطح دریا ارتفاع دارد و در رشته‌کوه البرز واقع شده است.
کد خبر: ۴۷۳۳۹
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۰-1400 August 23
گردشبان (gardeshban.ir) :
قله توچال ۳۹۶۳ متر از سطح دریا ارتفاع دارد و در رشته‌کوه البرز واقع شده است که دامنه جنوبی این قله رو به شهر تهران است. این قلّه در جنوب منطقه کوهستانی البرز مرکزی و بر روی خط‌الرأس شرقی - غربی قرار دارد. 

قله توچال از سمت شرق به قلّه‌های لزون غربی، پیاز چال، بند لار کرور، سیاه‌بند، شهربانو کُشَک، چنبره بند و دارآباد و از جانب غرب به قلّه‌های هومند توچال، هومند شاه‌نشین، شاه‌نشین، سی و سه چم، بازارک، نودشتک، لوارک، سه سنگ، منار و روستای مورود (در ۳۵ کیلومتری جاده چالوس منطقه پل خواب) می‌رسد.

مشهورترین پناهگاه‌های توچال از شرق به غرب عبارت‌اند از: قله دارآباد، کلک‌چال، شروین، شیرپلا، جان‌پناه قله توچال (اردلان)، امیری، هتل اوسون، ایستگاه پنجم تله‌کابین، جان‌پناه اسپیدکمر و پلنگ چال که همگی رو شهر به تهران هستند. رشته‌کوه توچال از جنوب به شهر تهران و از شمال به روستاهای آهار، شکراب و شهرستانک مشرف است.

قله توچال؛ از ناب‌ترین مجموعه‌های تفریحی تهران+عکس

چرا بازدید از قله توچال را پیشنهاد می کنیم؟

• صعود به پررفت‌وآمدترین قله ایران
• تفریح در یکی از ناب‌ترین مجموعه‌های تفریحی ایران
• اسکی در به‌روزترین پیست اسکی ایران با مربیان مجرب
• دور شدن از آلودگی شهر تهران
• امکان سنگ‌نوردی در منطقه بند یخچال
• امکان پیاده‌روی در «مسیر سلامتی»

ویژگی های طبیعی و گردشگری برجسته

پیست اسکی توچال یکی از درجه یک ترین پیست‌های اسکی ایران است که شما می‌توانید به‌صورت تخصصی این ورزش را آنجا دنبال کنید و لذت ببرید. امکانات گردشگری توچال مثل تله سیژ و تله‌کابین، این مکان را به بهشتی برای علاقه‌مندان به ارتفاع تبدیل کرده است. می‌توانید لذت بودن در ارتفاع را با زیپ‌لاین توچال بچشید. نگران این نباشید که دوستانتان علایق متفاوتی باهم دارند. تنوع امکانات تفریحی در توچال بیداد می‌کند. 

کافه بیلیارد توچال، باشگاه تنیس توچال، باشگاه بک جامپ توچال، شبیه‌ساز وی آر توچال و اسنوموبیل از دیگر تفریحاتی است که در توچال منتظر شما هستند تا خستگی را از تن شما بیرون کنند. تیراندازی با کمان در باشگاه تیراندازی توچال از دیگر تفریحات متنوع است. خلاصه که در توچال بیکار نمی‌مانید. تنوع تفریحات توچال آن را به گزینه‌ی اول تفریح برای بسیاری از علاقه‌مندان تبدیل کرده است.

چگونه به قله توچال برویم؟

ابتدا باید به سمت شمالی‌ترین نقطه شهر تهران یعنی محله ولنجک بروید. برای صعود به قله توچال مسیرهای مختلفی پیش رو دارید که رایج‌ترین مسیر از دربند و مجتمع شیرپلا آغاز می‌شود که بعد از گذر از سیاه سنگ به توچال می‌رسید. مسیر دوم از بوستان جمشیدیه و پناهگاه کلک‌چال شروع می‌شود که بعد از گذر از قله پیاز چال و دره پیاز چال به قله توچال صعود می‌کنید.

 می‌توانید از ایستگاه دوم تله‌کابین به سمت ایستگاه پنجم و هفتم تله‌کابین بروید که به شکل جاده خاکی است. این مسیر پرفرازونشیب ۱۷ کیلومتر است. همچنین می‌توانید از درکه به سمت پلنگ چال بروید و از ایستگاه پنجم و هفتم تله‌کابین به قله توچال برسید. 

اگر بخواهید از دارآباد به توچال صعود کنید، باید از قله دارآباد به سمت پیاز چال بروید و سپس به قله توچال برسید. مسیر دربند - دوراهی اوسون، قدیمی‌ترین مسیر صعود به قله توچال است که از جان‌پناه سپید کمر و ایستگاه هفتم تله‌کابین رد می‌شود تا به قله توچال می‌رسد.

قله توچال؛ از ناب‌ترین مجموعه‌های تفریحی تهران+عکس

جاهای دیدنی نزدیک به قله توچال

توچال مملو از امکانات تفریحی است. پیست اسکی توچال که نزدیک‌ترین پیست به شهر تهران و از پیست‌های اسکی مهم تهران است، در ایستگاه هفتم تله‌کابین قرار دارد. این پیست با توجه به شیب مناسبی که دارد، یکی از شلوغ‌ترین پیست‌های اسکی اطراف تهران در فصل زمستان است.

 شما می‌توانید از جدیدترین تجهیزات اسکی در کنار مجرب‌ترین مربی‌های مدرسه اسکی توچال لذت ببرید. این مجموعه سه پیست جداگانه دارد. پیست اسکی ایستگاه هفتم اولین پیست است که از پایین قله توچال آغاز می‌شود و در هتل به پایان می‌رسد. لازم به ذکر است این پیست دارای یک دستگاه تله‌سی‌یژ و یک دستگاه تله اسکی است. دومین پیست اسکی در ایستگاه هفتم غربی است که در بالاترین نقطه آن به ارتفاع ۳۵۵۰ متر می‌رسد. پیست اسکی ایستگاه هفتم به پنجم، سومین پیست اسکی است که حدود ۵۵۰۰ متر طول دارد و بلندترین نقطه آن در ارتفاع ۳۷۵۰ متری است که تله‌سی‌یژ و تله اسکی ندارد.

سورتمه‌سواری در بام تهران تفریحی است که بعد از کوهنوردی می‌چسبد. سورتمه توچال علاوه بر دارا بودن گواهی استاندارد سازمان ملی ایران، موفق به دریافت تأییدیه استاندارد از شرکت tuv شده است که معتبرترین شرکت بازرسی و استاندارد اروپا است.

اتاق فرار کیوب کلاب یکی دیگر از تفریحات توچال است که حدود یک ساعت زمان دارید تا با دوستانتان معما را حل کنید. همچنین باشگاه بگ جامپ در ایستگاه اول قرار دارد. سکوی پرش، سنگ‌نوردی، اسلک لاین، ترامپولین و کافی‌شاپ از خدمات این باشگاه هستند. این باشگاه تنها باشگاه حرفه‌ای بگ جامپ ایران است. می‌توانید با خیال راحت در این باشگاه تفریح کنید و به دلیل استاندارد بودن تشک و سازه‌های این باشگاه نگران نباشید.

هتل ها و اقامتگاه های نزدیک به قله توچال

یکی از جذاب‌ترین هتل‌هایی که می‌توانید بروید هتل توچال تهران است که به‌عنوان مرتفع‌ترین هتل جهان شناخته می‌شود. این هتل در ارتفاع ۳۵۴۵ متری از سطح دریا قرار دارد که برای رفت‌وآمد به آن باید از تله‌کابین استفاده کنید! این هتل در انتهای ایستگاه هشتم تله‌کابین توچال قرار دارد.

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار