gardeshban.ir

قدم زدن در اطراف دروازه براندنبورگ و عکس گرفتن در مقابل ساختمان رایشتاگ از کارهایی است که هر گردشگری که به برلین سفر می‌کند تجربه خواهد کرد اما برلین را پُر از دیدنی‌های پنهان است که باید آن‌ها را بشناسید.
کد خبر: ۴۷۳۴۱
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۰-1400 August 23
گردشبان (gardeshban.ir) :

برلین شهری پرآوازه در تاریخ، فرهنگ و تنوع است. گنجینه‌هایی پنهان، مکان‌هایی پرشمار، نشانه‌هایی تاریخی و فضاهای شهری خیره‌کننده در ۱۲ ناحیه‌ی این شهر در  آلمان  پراکنده شده‌اند و حتی مردم محلی هم به صورتی بی‌پایان در دیدنی‌های آن گردش و جستجو می‌کنند. در این مطلب جاذبه‌هایی از برلین را به شما معرفی می‌کنیم که ممکن است حتی دوست آلمانی شما آن‌ها را نشناسد!

۱. کوه دارخنبرگ

کوه «دارخنبرگ» (Drachenberg) به معنی «کوه اژدها» در برلین غربی حدود ۱۰۰ متر بالاتر از جنگل «گرونوالد» (Grunewald) قرار دارد. دارخنبرگ در سایه‌ی همسایه‌ معروف‌تر خود، «تویفلس‌برگ» (Teufelsberg) که یکی از برترین  مقاصد گردشگری حومه برلین  شناخته می‌شود، گردشگرانی را به زمین مسطح، بدون درخت و با شکل عجیب خود جذب می‌کند که در آن می‌توانند بادبادک به پرواز دربیاورند و روباه و گراز وحشی را ببینند.

کوه دارخنبرگ در برلین

۲. یادبود روملسبورگ

«یادبود روملسبورگ» (Rummelsburg Memorial) ارزش جستجو کردن را خواهد داشت. این مکان در ابتدا اردوگاه کار در آلمان بود و در برلین شرقی سابق به عنوان زندان مردان فعالیت داشت. روملسبورگ امروز تبدیل به مکانی تاریخی شده که سرگذشت ۲۱ زندانی را نمایش می‌دهد و علاوه بر آن می‌توانید از یک پیاده‌روی دلپذیر در حاشیه «خلیج روملسبورگ» (Rummelsburger Bucht) بهره‌مند شوید.

یادبود روملسبورگ در برلین

۳. پیاده رو هوایی تفرجگاه مارتزاهنر

به کسانی که از هیجان ارتفاع زیاد لذت می‌برند، پیاده‌روی هوایی «تفرجگاه مارتزاهنر» (Marzahner Promenade) را توصیه می‌کنیم. نمای بی‌نظیر بر گستره‌ی شهر، برلین مرکزی و براندنبورگ را می‌توانید از این پل هوایی متصل به ساختمانی که ۷۰ متر در آسمان پیش رفته است، به تماشا بنشینید.

پیاده رو هوایی تفرجگاه مارتزاهنر در برلین

۴. شهر قدیمی تگزاس برلین

«شهر قدیمی تگزاس برلین» (Berlin’s Old Texas Town) را نباید از دست بدهید. در واقع برلین نسخه‌ی دست‌ساز خودش را در همراهی با غرب وحشی  آمریکا  دارد. به علاوه این برش از آمریکا در برلین، مرکز اصلی «باشگاه کابوی» (Cowboy Club) هم هست و از دهه ۱۹۷۰ کابوی‌ها اینجا هفت‌تیر می‌چرخانند و تازیانه‌ها را تاب می‌دهند. تگزاس برلین را می‌توانید جنب «مرکز خرید سوبوربن» (suburban shopping mall) بیابید.

شهر قدیمی تگزاس برلین

۵. معبد بودایی در اشپانداو

معبد بودایی زیبایی در انتهای خط «یو سون» (U7) برلین در «اشپانداو» (Spandau) واقع شده که خود دهکده‌ای افسونگر به چشم می‌آید و دژ مستحکم آن شناخته شده است. «لین تو پگود» (Linh Thuu Pagode) را جامعه‌ ویتنامی‌های بودایی برلین در این نقطه ساختند. مجسمه‌ی طلایی بودا، راه پله‌ مزین با نقوش اژدها و باغی با مجسمه‌های سنتی، گیاهان زیبا و باغ «ذن» (Zen) شما را به دیدن این مکان جذب خواهد کرد.

جاذبه های پنهان برلین

۶. باغ های جهان

«باغ‌های جهان» (Gardens of the World) در برلین، پارکی زیبا به مساحت حدود ۹ هکتار است که در میان برج‌های منطقه‌ی «ماتزاهن» (Marzahn) از نگاه‌ها پنهان مانده است. در این پارک تِم‌دار می‌توانید در میان باغ‌های آراسته از یک قاره به قاره‌ی دیگر قدم بزنید. از حیاط خلوت عربی به جنگل‌های گرمسیری بالی رفته و از معبد کره‌ای روی تپه سردربیاورید. باغ چینی که به دست هنرمندان این کشور ساخته شده با دریاچه‌های بلورین، پاگوداها و باغ‌هایی به سبک اصیل خوش‌منظره‌ترین بخش این پارک محسوب می‌شود.

باغ های جهان در برلین

۷. سکوی تماشای فونکتورم

«فونکتورم» (Funkturm) نسخه‌ی کمتر تأثیرگذار از  برج ایفل  در برلین است که ۱۴۰ طراحی فنی برای اسکلت فولادی آن و با نگاهی به طراحی برج ایفل صورت گرفت. این برج مخابره‌ی سابق تحت محافظت قرار دارد و سکوی تماشای آن چشم‌اندازی فوق‌العاده از شهر با صرف هزینه‌ای مقرون به صرفه عرضه می‌کند.

برج فونکتورم برلین

۸. پرواز آزاد بر فراز شهر

«پارک این هتل» (Park Inn Hotel) که بلندترین هتل برلین در «الکساندر پلاتس» (Alexanderplatz) است و در افق « میت » (Mitte) خودنمایی می‌کند را همه می‌شناسند. اما آنچه که معمولاً مردم محلی از آن بی‌خبرند را می‌توان امکان پرش آزاد در این آسمان‌خراش گفت. اگر عاشق چنین هیجانات بی‌پروایی هستید پرواز آزاد از سقف به ارتفاع ۱۲۵ متری این هتل را تجربه کنید.

پارک این هتل

۹. یونگفرنمیله

«یونگفرنمیله» (Jungfernmühle) قدیمی‌ترین آسیاب بادی باقیمانده است که آن را تبدیل به موزه نکرده‌اند. این آسیاب را نجار هلندی، «آدریان دن اودن» (Adriaan den Ouden)، در سال ۱۷۵۷ در «پوتسدام» (Potsdam) ساخت و در سال ۱۸۶۰ به خاطر ایجاد فضا برای ساخت ویلا از آن‌جا منتقل و در «ریکسدورف» (Rixdorf) بازسازی شد. در نهایت آسیاب در سال ۱۸۷۲ در «بوکو گروپیشتات» (Buckow-Gropisustadt) دوباره ساخته شد و تاکنون در همانجا قرار دارد و برشی اصیل و فریبنده از گذشته‌ی برلین را نشان می‌دهد.

آسیاب بادی برلین

۱۰. پناهگاه گزوندبرونن

«پناهگاه گزوندبرونن» (Gesundbrunnen bunker) یک مکان جنگی سابق است که به تونل‌های متروی زیرزمینی برلین وصل می‌شود. در جنگ جهانی دوم این مکان به عنوان پناهگاه در مقابل حمله هوایی کاربرد داشت و سپس  فرانسه  که این ناحیه از برلین اشغالی را در اختیار داشت، در دهه ۱۹۷۰ قبل از اینکه تصمیم به ذخیره‌ی مواد غذایی فوری در این مکان بگیرد، تلاش کرد تا آن را به یک پناهگاه هسته‌ای تبدیل کند. اکنون از گزوندبرونن تنها از طریق تور راهنما می‌توانید بازدید کنید که نزدیک به دو ساعت طول می‌کشد و نمای تاریخی ویژه‌ای را به شما ارزانی می‌دارد.

جاذبه های پنهان برلین


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار